מחזור שני בפרוייקט לשילוב חדשנות בהתנהלות

בית שמש בין ארבע רשויות שנבחרו בתכנית ארצית להקמת צוותי חדשנות בשיתוף מרכז פרס לשלום ולחדשנות, קרן בלומברג ומשרד הפנים

רמה ג שכונה בבית שמש
רמה ג שכונה בבית שמש

פרויקט "הזירה" הינו שיתוף פעולה של מרכז פרס לשלום ולחדשנות, קרן בלומברג ומשרד הפנים במטרה לקדם ולהטמיע תהליכי חדשנות ברשויות מקומיות בישראל. הפרויקט יפעל ב-12 רשויות מקומיות במהלך חמש שנים של הפרויקט.

אתמול הכריזו השותפים על מחזור נוסף אשר יסייע לרשויות המקומיות לשלב חדשנות גם במסגרת ההתמודדות עם אתגרי הקורונה. בעידן הנוכחי בו בולט המשקל הגדול והמשמעותי של הרשויות המקומיות והשפעתן על חיי התושבים, תהליכי חדשנות הם הכרחיים בכל הערים בישראל.

הרשויות עברו תהליך מיון קפדני שבסיומו נבחרו 4 ערים, שיצאו לתהליך עומק והטמעת הכלים הנדרשים להתמודדות עם האתגרים הקשים והמורכבים ביותר בעירם, ובכך לשפר את איכות חייהם של מאות אלפי תושבים. כל אחת מהערים תתקוצב ע"י משרד הפנים במיליון ש"ח למשך שנתיים.

הערים הן: אילת בית שמש נתניה וסכנין.

כל אחת מהרשויות המקומיות שנבחרו תתמודד עם אתגר מורכב ותתחיל בתהליך חדשנות מעמיק של שנתיים. החל בגיוס מוותים מקומיים מתוך המחלקות השונות בעירייה. הצוותים יקבלו הכשרה מצוות "הזירה" - צוות רב-תחומי בעל ניסיון אשר הוכשר והתנסה בעבודה בפועל על פי המתודולוגיות הייחודיות שפותחו על ידי קרן בלומברג העולמית, ושמטרתן לסייע לערים ברחבי העולם להתמודד באופן בר קיימא וחדשני עם האתגרים הניצבים בפניהן, ולקדם בהצלחה פתרונות לעתיד לבוא.

מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן: " התכלית היא לחזק את מקומה של הרשות המקומית בעיני תושביה, השותפים במרחב המקומי והשלטון המרכזי באמצעות הטמעת כלי חדשנות. התעקשנו, יחד עם השותפים, להמשיך למחזור השני על אף אתגרי התקופה".

מנכ"לית מרכז פרס לשלום ולחדשנות, אפרת דובדבני: " בימי קורונה אנו נוכחים לראות את חשיבות של העיריות בהנגשת המידע לציבור, ובהובלת מהלכים משמעותיים בתחומי הבריאות, החינוך, הכלכלה והרווחה של תושביהם. שיתוף הפעולה הייחודי בין קרן בלומברג, משרד הפנים ומרכז פרס מתוכנן להיות מחולל מפנה לרווחת התושבים בהם תופעל התוכנית".

נושאים: משרד הפנים, בית שמש, מרכז פרס לשלום, קרן בולמברג
רמה ג שכונה בבית שמש
רמה ג שכונה בבית שמש
רמה ג שכונה בבית שמש
רמה ג שכונה בבית שמש
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: