מנסים למנוע סגר עם תירוצים

הגידול נובע מ הימצאות נתונים חריגים בישיבה אחת." טוענים ראשי העיר בפני הקבינט ומציעים חלופה להתמודדות מבלי להטיל סגר על בית שמש. יכול להיות שזה קצת מאוחר

צילום: איחוד והצלה
צילום: איחוד והצלה

במכתב ארוך המשך לפגישה עם נציגו של פרופ' גמזו הפרוייקטור הלאומי מנסה איתמר ברטוב להסביר את מציאות התחלואה בבית שמש. 575 חולים בשבוע האחרון, 692 חולים פעילים בסה"כ בעיר. ברטוב ועליזה בלוך, (מעניין שבאחרונה היא משתמשת בבר טוב) ניהלו פגישה (בזום?) וכנראה שלא סיכמו מספיק את טענותיהם ולכ העבירו לאותו שחר טל מכתב.

המכתב ארוך מאוד, השניים בלוך וברטוב דוחים את הרעיון להטיל סגר, ומציעים חלופה. "נתוני התחלואה בבית שמש מצביעים על כך שעיקר העלייה במספר החולים המאומתים נובע מאירוע בישיבה קטנה אחת -אורחות משה- בה לא ניתן סיוע לטיפול מהיר ולמעלה ממחצית תלמידי הישיבה (כמאה תלמידי) חלו והדביקו את סביבתם" בלוך וברטוב מנסים להסביר, ניתן לראות שכ-80% מהתחלואה ברמה א' היא פועל יוצא של האירוע האמור. נדגיש כי עוד באותו הערב של התגלות ההתפרצות הישיבה פנתה העירייה בבקשה לקבלת סיוע ולפינוי כלל תלמידי הישיבה בזמן אמת מן העיר. אנו מעריכים כי צעד שכזה היה מצמצם את היקף האירוע. בהמשך מנסים להיתלות באירוע זה באורחות משה כאילו הוא היחיד ולא כך. הנתונים של כל הימים האחארונים מוכיחים כי הצד בעיר קטסטרופלי ולכן לא ברור מדוע בלוך וברטוב מנסים למרוח את מוקד התחלואה הארצי.

כנראה שזה לא עזר להם ולא יעזור.

בסיום המכתב הארוך, מציעים השניים רעיונות חלופיים להתמודדות. "להמתין מספר ימים על מנת לקבל את תמונת המצב בפועל ולהימנע מקבלת החלטות בעלות השלכה עמוקה על העיר".

"אנחנו מציעים כחלופה להשבתת הלימודים וסגירת שכונות לבצע לאלתר את הפעולות הבאות.

א. .לשנות לאלתר את מגבלות הזכאות לפינוי ולתת מענה לפינוי מלא של כל המאומתים.

ב. .להרחיב משמעותית את מערך הבדיקות כך שכל המעוניינים בכך יוכלו להיבדק.

ג. .לתת בידינו אמצעים מלאים וסמכות להקים מערך חקירות אפידמיולוגיות.

ד. לתת אמצעים שיאפשרו בידוד מיטבי של מאומתים וסביבתם לאורך כל זמן הבידוד הדרוש להם. ה. להגביר אכיפה בעיר, ולהקים יחידת רכזי קורונה שכונתיים. תכנית שהתחלנו להפעילה כפיילוט ויש חובה להרחיב.

ו.להעמיד תקציב לפתרונות מידיים במקרה של אירוע דומה במוסד לימודים.

ז. לצד כל אלה אנחנו דורשים כי כל החלטה תלווה בהבנה משותפת של השלכותיה, מתן זמן מתאים להערכות ולהסברה ומתן כלים מלאים להתמודד עם כל סיטואציה שנכפית על התושבים".

זה הסיכום סאותו מכתב ארוך. מה התוצאה? כנראה שבדקות הקרובות או לכל המאוחר בסוף היום נדע מה החליטה הקבינט לענייני קורונה באשר לבית שמש בכלל רשימת הישובים האדומים.

נושאים: קורונה, בית שמש, סגר, גמזו לטובה
צילום: איחוד והצלה
צילום: איחוד והצלה
צילום: איחוד והצלה
צילום: איחוד והצלה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
מנסים למנוע סגר עם תירוצים
המגן2נכתבה ביום שלישי, 08 בספטמבר 2020, 04:36

במקום להכין הוראות מסודרות וחייבות שיתאימו לציבור חרדי שתהיה בו אפשרות לצמצום ההדבקה מסתפקים במשחקים...פיקוח כבד וקנסות על זלזול בהוראות תו סגול במוסדות חינוך,איסור על הבאת ילדים לקניות בסופר( הקטנים לא מחויבים במסכות או לא מקפידים...) ,פיקוח מוגבר בשכונות בעיתיות,סגירת ישיבות שימצאו מזלזלות בהוראות וכו