מחזון להגשמה- 32 שנים מפרידים

מנהיג ציבור רץ למרחקים ארוכים, כך זוכרים את יהודה בן זאב ז"ל ראש המועצה לפני שלושים שנה, עכשיו מחייה ראש העיר בלוך את חזונו, פארק תעשייה על אחת הגבעות היפות באיזור.

שולחן הנשיאות בחנוכת הפארק
שולחן הנשיאות בחנוכת הפארק

האורח רם המעלה, נשיא התאגדות התעשיינים רון תומר ופמליית ראש העיר עליזה בלוך עמדו על דרך העפר המתחברת לשטחים המיועדים לבנייה, והביטו אל הנוף. רוח אחר הצהרים נעימה ליטפה את פני הנוכחים, ביניהם אבי בן חמו יו"ר מרחב ירושלים, חבר מועצת העיר ישראל מנדלסון, אבידע ינאי מי שמלווה את הפרויקטים בתעשיה, וכמובן ראש העיר עליזה בלוך.

32 שנה לפני היום הזה, פלוס מינוס, הגיעו המונים לחגוג באתר סמוך, במרחק מטרים ספורים, מה שהיה תקווה לפיתוח העיר בית שמש. ראש הממשלה המנוח יצחק שמיר הוזמן לחנוך את פארק גן התעשיה. יחד עם ראש המועצה דאז היה יהודה בן זאב ז"ל.

טכס רב רושם, עם קהל המונים מתרגש, מחא כפיים לשמע הבשורות החשובות שהדהדו ברמקולים רבי העוצמה. שמעו אותם אז עד בית שמש.

מה קרה בין מאי 88 לבין יוני 2020, חלפו 32 שנים. והגן הזה תקוע. עד שבאה בלוך ומנסה להחיות את החזון ההוא ולהגשימו. בלוך, הודיעה שהיא תתאבד כדי לפתח כאן תעשיה בכל מקום אפשרי. מנתה במפגש כמה אתרי תעשיה ייעודיים, כמעט בכל כיווני התפתחות העיר וגם במרכזה, בשכונת המשקפיים. עד כמה האמירה הזו תהפוך למציאות? כולם יודעים מה המרחק בין אמירה לביצוע וזה בידיעה כי בבית שמש הארנונה גבוהה, ובעיקר מחסור בכוח אדם מקצועי ומיומן.

אמר אז יצחק שמיר: "זהו צעד קדימה ברמת החברה ובאיכות החיים". הנוף המקסים מסביב יוצר מסכת של יופי קורצת הקורא לאנשים לבוא לבית שמש לבנות ולהיבנות. עכשיו נוסף נדבך חשוב לפיתוח האתר הזה, הוספת כביש פנימי רחב מחבר עם מחלף בכניסה לרמבש על אם כביש 38.

התפתחות של ממש, שינוי חשוב ויוזמה ברוכה.

השאלה מי יתפתה לכל הנוף הקסום הזה, ליער מסביב, לכבישים הפתוחים, לקרבה לכביש 6 דרום, ויבנה כאן בית תעשייה מתקדמת.

ההיסטוריה חשובה, ואין העסקה קרויה אאל על שם חותמה. האם עליזה בלוך תהיה החותמת הבכירה על העסקה הזו? על הגשמת החזון ההוא שהחל לפני 32 שנה או שאולי שוב נתאכזב רק בשל מחסור בכלים הנכונים והתואמים למשוך לכאן יזמים.

עלתה בשיח עם האורח המבקר כאן, רון תומר, להעניק לבית שמש איזור פיתוח א'. "אם זה יקרה, זה עבורי ישמש מנוף לדחוף לבית שמש תעשייה חדשה ורעננה. " תעשיינים רוצים להרוויח, לא רק לשרוד. כדי להרוויח חייבים מענקים ממשלתיים או תגמולים מפתים להיות כאן ולא באיזורים שנותנים תגמולים כאלה.

אריק שרון בשמשו כשר התעשייה בשנת 88, הציע להעניק לבית שמש תואר עיר פיתוח א. וועדת השרים לענייני כלכלה, דחתה אז בקשתו. היון רון תומר מציע לחשוב בכיוון הזה.

האם יש סיכוי לחדש גם את המחשבה הזו?

אם כך, בית שמש מתחילה צעדיה מאותה שנה בה קפאה מלכת, שנת 88. עד שבאה עליזה בלוך והמלך ינאי החדש.

ועד שיבואו התעשיינים הראשונים, בלוך אגב רמזה על מאבק ענקים בין שני תעשיינים על אותו מגרש, מוטב לנו לא לשכוח את ההסטוריה. גן התעשיה הזה יוזמה של יהודה בן זאב, בשילוב גורמים כמו יצחק שמיר, אריק שרון. שם אחד מהם יכבד את איזור התעשיה ולא איזה מטוס שלא טס והיה רק לאשליה מתוקה בחלום

נושאים: בית שמש, יצחק שמיר, יהודה בן זאב, תעשייה
שולחן הנשיאות בחנוכת הפארק
שולחן הנשיאות בחנוכת הפארק
שולחן הנשיאות בחנוכת הפארק
שולחן הנשיאות בחנוכת הפארק
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: