מועמד לנשיאות איטליה נוטע עץ בתל צרעה

משלחת של שופטים מאיטליה בראשות המועמד לנשיאות נטעה היום עצים ביער צרעה לזכר שופטים שנרצחו בידי המאפיה האיטלקית

המשלחת באתר צילום: קק"ל
המשלחת באתר צילום: קק"ל

משלחת של שופטים בכירים מאיטליה המבקרת בישראל כאורחת קק"ל, נטעה היום עצים ביער צרעה לזכר שופטים שנרצחו בידי המאפיה באיטליה.

המשלחת אשר פנתה לקק"ל בבקשה לקיים את טקס ההנצחה לציון 25 שנים לרצח השופטים בידי המאפייה האיטלקית, נענתה בחיוב וקרן קימת לישראל נרתמה למאמץ האזכרה. בסיום טקס הנטיעות הוצב במקום שלט לזכר השופטים שנרצחו אשר יאפשר למשפחות הנרצחים להתייחד עם זכר יקיריהם בארץ הקודש. את המשלחת שהגיעה לטקס הנטיעה ביער הנשיא בצרעה, ליווה שגריר איטליה החדש לישראל מר גיאלוגי בנדטי ובראשה עומד פייארקמילו דאביגו, שופט בית המשפט לחוקה והמועמד לנשיאות בבחירות הקרובות.
בטקס שנערך היום ביער צרעה ?90מר דניאל עטר, יו"ר קק"ל: "היער הזה יהווה סמל ותזכורת, כאן ובאיטליה, לחשיבות של שמירה על שלטון החוק ומערכת המשפט כדי להבטיח את הדמוקרטיה. אני שמח על חלקה של קק״ל בהנצחת האנשים שמסרו חייהם למען מטרה זו. "

ראש המשלחת והמועמד לנשיאות איטליה, פיארקמילו דויגו, אמר כי "איטליה הינה המדינה היחידה בעולם שבא נרצחו 27 שופטים, אני שמח על ההזדמנות להגיע לישראל להנציח את זכרם. הרעיון להנציח את זכרם של השופטים שנרצחו ע"י יער בישראל מחזק את הקשר בין איטליה וישראל ומוכיח פעם נוספת כי הזיכרון וההנצחה הינם חלק חשוב במהות של העם היהודי".
בין השופטים שנרצחו אשר לזכרם ניטעו העצים פאולו בורסלינו, שופט שלום איטלקי שלחם במאפיה ונהרג על ידיה בפיצוץ מכוניתו בפאלרמו, חודשיים לאחר שחברו, ג'ובאני פאלקונה, שופט ולוחם במאפיה אף הוא, נרצח באופן דומה. שני השופטים מונו ע"י ממשלת איטליה כדי להילחם במאפייה האיטלקית. השופטים שנרצחו שהיו חברים בצוות ה"אנטי-מאפיה", פעלו לאתר אנשי מאפיה שהיו פעילים בפוליטיקה ובכלכלה של סיציליה ואיטליה. השניים עבדו בשיתוף פעולה עם ראש עיריית ניו יורק, רוברט ג'וליאני, במטרה להילחם בתופעת המאפייה העולמית.
כהוקרה על מלחמתם העיקשת וחסרת הפשרות במאפיה, נכנסו בורסלינו ופאלקונה למהדורת "גיבורי שישים השנים האחרונות" של ה"טיים מגזין" ב-2006.

נושאים: קקל, תל צרעה, איטליה - ישראל
המשלחת באתר צילום: קק"ל
המשלחת באתר צילום: קק"ל
המשלחת באתר צילום: קק"ל
המשלחת באתר צילום: קק"ל
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: