מועד הבחירות מתרחק מסוף ינואר

תנועה ישראלית דורשת לקיים דיון בוועדת הפנים של הכנסת. כ-250 מועמדים בבחירות לרשויות המקומיות מכל רחבי הארץ שיגרו מכתב לשר הפנים משה ארבל, ובו הם דורשים לדחות את הבחירות עד אחרי המלחמה

בחירות
בחירות

דילמת מועד הבחירות המקומיות תהדהד עוד בימים הקרובים. אחרי ששר האוצר, יו"ר הציונות הדתית, שלח מכתב דרישה מראש הממשלה להעלות לסדר היום בישיבת הממשלה הקרובה ביותר הצטרפו עוד 250 מועמדים בבחירות הקרובות לדרוש דחיית מועד הבחירות לאחרי המלחמה. מתי? לא ברור. שכן איש לא יודע מתי המלחמה תסתיים, בסוף ינואר בודאי עדיין החיילים שלנו יהיו מגוייסים וצריך לתת בידי המועמדים להתייצב נפשית ופיזית כדי להיערך להתמודדות.

בינתיים מצטרפת עמותה לדרישה לדחות.

"תנועה ישראלית מבקשת לקיים דיון חירום בוועדת הפנים, באשר לאופן תהליך קבלת ההחלטה לקיים את הבחירות במועד שנבחר. נבקש לדעת האם ההחלטה התקבלה על בסיס נתונים באשר למתמודדים למועצות בעיריות וכן למתמודדים לרשות המשרתים כעת במילואים בעקבות המלחמה? האם נלקחה בחשבון האפשרות, שההליך הדמוקרטי ייפגע משום, שרבים לא יוכלו לנהל קמפיין בחירות ראוי, דבר שעלול לפגוע בזכותם להיבחר? כיצד נערך משרד הפנים לקראת הבחירות לרשויות המקומיות בשל העובדה, שכמאות אלפי חיילי מילואים גויסו לשרת בחזית באופן המשפיע על זכות הבחירה וקיום הליך דמוקרטי תקין?"

תנועה ישראלית מבקשת התייחסות של שר הפנים לסוגיות שהועלו בידי העמותה וכן מבקשת לקיים דיון חירום בנושא בוועדת הפנים של הכנסת. את הדרישה העבירה עו"ד מלי טופצ'יאשוילי מנהלת מחלקת מדיניות וקשרי ממשל בתנועה ישראלית.

"תðועה ישראלית" פועלת לחיזוק ההשפעה האזרחית על השלטון המקומי והלאומי על ידי ארגון וליווי תושבים בשטח ברמה המקומית וקידום שינויים מבניים בשיטת הממשל שיאפשרו ייצוג נאמן לכל הקבוצות בחברה הישראלית.

מעניין שנוצר מצב בו המחלוקת היא בעיקר בין שניים, השרים סמוטריץ המייצג את המחנה הציוני, שרוב רובו מגוייס כל כולו, או לפחות רובו, יש נוקטים באחוזים של 72%, למלחמה מול שר הפנים משה ארבל איש ש"ס שתומכיו או נאמניו מצויים אולי בחזית מלחמה משלהם אבל לא במלחמה ממש.

נתוני הגיוס מספרים את הסיפור באשר לבית שמש. למשל, שיעור המתגייסים בעיר עומד על כמחצית מהפוטנציאל (נתוני אכ"א 2015). שיקלול הנתון (משנת 2022) מפתיע ומספר למעשה כי אחוז המתגייסים בני 18 מבני הישיבות קטן שואף לאפס. בשעה שעמיתיהם מסיימי התיכוניים המקומיים, ברנקו וייס, אמית, שעלי תורה, ואמית נחשון על מספר גבוה מתקרב ל95%!!!

לדעתו של השר סמוטריץ יש על מה לסמוך.

סופו של דבר, ההחלטה תוכרע בממשלה באחת מישיבותיה הקרובות. אנחנו נמשיך לעקוב.

נושאים: משרד הפנים, תנועה ישראלית, הציונות הדתית, ממשלה
בחירות
בחירות
בחירות
בחירות
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: