מוסיפים יח"ד לרמה ד4 בשעה שהתושבים מתלוננים על מחסור בתשתיות

בקשה חריגה ברמה ד 4 להוסיף עוד 230 יח"ד בבנייה לגובה, מקום 874 יחידות בתכנון ייבנו 1104

מודעה קטנה עם רכוש גדול
מודעה קטנה עם רכוש גדול

מודעות כאלו נועדו שלא לראותם, הן מופיעות בעיתונות לצאת ידי חובה, להיתקל בהן ולגלות פתאום את התוכן, אז מתבררת גם הסיבה למה הגופן הנבחר בפרסום כל כך קטן, כי זה פשוט יותר ממדהים.

שימו לב למודעה הקטנה הזו , שהתפרסמה בסוף השבוע בעיתון מעריב במדור הודעות תכנון ובניה. גודלה כמה אינצי'ים בודדים כמה קטנה וכמה 'מומזרה' היה אומר עליה העולה מרוסיה. לא עלות הפרסום גרמה לה להיראות קטנה כל כך, אלא הרצון להעלימה מעיני הציבור. למה ? בגלל התוכן, בגלל התוספת המבוקשת, תוספת הנראית מוזרה וזרה כאחד. למה? הנה הפרטים.

"נמסרת בזה הודעה בהתאם לסעיף 89 לחוק התכנון ובניה". על המודעה חתום שמעון גולדברג יו"ר ועדת המשנה לתכנון ובניה בבית שמש. שכחו שם שהוא גם סגן ראש העיר? יכול להיות.

מדובר בבקשה, אחת מיני רבות המתפרסמות בעיתונות הארצית כדי להגדיל אחוזי בניה. הפעם מדובר בשכונה ד' אצלנו בבית שמש, אם חשבתם שכבר תכננו שם הכול וסיימו לבנות את ד 4 מכיוון שעכשיו בונים את ד'5 ואולי גם 6 אז הנה, לא, עוד לא סיימו אפילו את תכנון ד 4.

מטרת הבקשה להגדיל זכויות בניה, תוספת יח"ד, תוספת קומות לבניינים וגובה הבניה המותר בשכונה ד ברחובות חננאל, רבי פרידא, מר זוטרא, רב חסדא ורב משרשא. בסה"כ מבקשת התכנית להוסיף 230 יח"ד עד לסה"כ 1104. כלומר היו 874 ועכשיו תגדל הכמות ל-1104. תעשו לבד את הרווח הנוסף לתכנית המאושרת כבר, 230 יח"ד לפחות כ-350 מיליון ₪.

התכנית כבר עברה בדיקה של מהנדסת העיר והיועץ המשפטי לעירייה. מצאנו כי התכנית היא בסמכות הוועדה המקומית".

האם יחולו שינויים גם בתכנון מוסדות החינוך, מוסדות הדת, בתי כנסת מקוואות וכו'. האם יהיו מספיק חניות גם ל-230 יח"ד הנוספות. אין המסמכים המצורפים לתכנית להעיד שאכן זה המצב. ולמה אנו שואלים?

די במקרה, לאחרונה פורסם על דרישת תושבים ברמה ד לצרכים חסרים. "7 חודשים עברו מאז החל אכלוס שכונת רמת בית שמש ד'4, אך התושבים מתגוררים ללא כל שירות בסיסי, הכולל תחבורה ציבורית, גני שעשועים, גני ילדים, שטחים לבית כנסת וכמובן ללא כל חנות באזור.

התושבים נאלצים לצעוד דרך של 25 דקות במדרכות אתר בנייה שבורות עד לתחנת האוטובוס הקרובה, ילדים קטנים ההולכים דרך ארוכה לבית הספר, כאשר ברחוב עשרות פועלי בניין ומשאיות ענק.". ידיעה מתוך חדשות בית שמש.

הנה לכם איך מתכננים שכונה, מגדילים באחוזים גבוהים תוספת בניה, ואיש אינו אומר מותר או אסור, השאלה היא האם התשתית לצרכים ציבוריים תהיה במעמד הנ"ל? האם היועץ המשפטי אישר לפני קבלת התשובות? האם המהנדסת יכולה להבטיח אכן שיהיו שם מספיק מוסדות גם עבור התוספות האלה?

נושאים: אגף ההנדסה, תכנון ובניה, שמעון גולדברג, ענבר וייס, מיקי גסטיורט, עליזה בלוך
מודעה קטנה עם רכוש גדול
מודעה קטנה עם רכוש גדול
מודעה קטנה עם רכוש גדול
מודעה קטנה עם רכוש גדול
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: