מוסדות החינוך ממשיכים לשלם את חשבונות החשמל למרות שעל גגותיהם הותקנו מערכות סולאריות

העירייה בתגובה לשאלת חדשות קרן אור בית שמש: "הכסף מחברת החשמל נכנס אכן לקופת העירייה, והעירייה תעביר ו למוסדות החינוך". מתי? כאשר תעביר את חובה למוסדות החינוך תמצא גם את הדרך...

גגות סולאריים
גגות סולאריים

מוסדות החינוך בבית שמש זכו השנה בחידוש חיוב מרענן, על גגות מוסדות החינוך דאגה עיריית בית שמש להתקין גגות סולאריים לאגירת אנרגיה חשמלית. חשיבות ההתקנה ברורה, ובמוסדות החינוך בירכו על הרעיון, כמו ההורים. האקט החינוכי הערכי הזה מן הסתר הוסבר לתלמידים.

ההנחה היתה שאם מתקינים גגות כאלה עם מוסדות החינוך אזי לפחות ת חשבונות החשמל יחסכו מהנהלות המוסדות לפרוע.

אלא מאי? מתברר שלא!! מוסדות החינוך מקבלים חשבונות חשמל כאילו לא הותקנו מעל גגות המוסדות שלהם כל התקן.

"אז מה הרווחנו אנחנו" שואלים מנהלי המוסדות החינוך. העירייה בתגובה לשאלתנו אומרת:""הכסף מחברת החשמל נכנס אכן לקופת העירייה, והעירייה תעבירו למוסדות החינוך, זו הדרך החוקית היחידה לפעול ולכן אנחנו פועלים כך". אמת ויציב, אז מתי תעביר העירייה נשאל? מכיוון שעד כה העירייה לא מעבירה אפילו את התקציב השוטף למוסדות החינוך.

"מקובל הוא שהפקת החשמל מגגות מממנת גם את דמי ההתקנה ובהפרש מזכים את המוסד על גגו מותקנת המערכת". אומר אחד ממתקיני הגגות האלה באיזור בית שמש. עלות התקנה של גגות סולאריים כאלה תלויה בגודלו של שטח הגג וסידור המערכות. העלות ממומנת בדרך כלל מקבלת מענקים או מהלוואות, בית שמש קיבלה מענקים מעודדי אנרגיה וניצלה אותם לתועלת ההתקנה.

נושאים: אנרגיה סולארית, גגות מוסדות חינוך, חשבון חשמל, בית שמש, עירייה.
גגות סולאריים
גגות סולאריים
גגות סולאריים
גגות סולאריים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: