לקראת ל"ג בעומר: 'עזרת אחים' במבצע ענק להטמעת כללי הזהירות באש בקרב ילדי העיר

בימים האחרונים קיבלו אנשי הוראה בעיר פנייה אישית מיו"ר הארגון הרב אברהם קאפ, שקורא להם להתגייס להסברה בנושא בכיתתם.

שער החוברת
שער החוברת

כדרכו בקודש וכמיטב המסורת שהנחיל בשנים עברו, יוצא ארגון 'עזרת אחים' גם השנה במבצע הסברה מיוחד בקרב ילדי העיר, להזהירם מפני הסכנה העצומה הטמונה באש, כאשר לא שומרים בקפדנות על כללי הזהירות – לקראת ל"ג בעומר.

השנה יוצא הארגון בפניה אישית לאנשי הוראה בעיר, להתגייס למערכה ולהסביר לילדי הכיתה באופן מפורט ובתשומת הלב הראויה, את הסכנה הגדולה הטמונה באש. "אני פונה אליך במכתב אישי זה, לרגל ל"ג בעומר המתקרב, יום ההילולא של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי, יום אשר ישועות בו מקיפות ושבו זוכים אנו מדי שנה להתעלות באורו הזורח של אדונינו הרשב"י", כותב יו"ר הארגון במכתב אישי שהוא מפנה לכל אחד מהמחנכים בעיר. "אין זה סוד", מוסיף הרב קאפ, "כי הדלקת המדורות כשהיא נעשית מבלי לנקוט באמצעי הזהירות המתבקשים, גורמת בכל שנה בל"ג בעומר ובימים הסמוכים לו, לנזקים לא מעטים. חלקנו עוד זוכרים את המקרה המזעזע, בו נהרג ילד בעירנו, במהלך איסוף הקרשים להבערת המדורה. "אבל עיקר הסכנה נשקפת לילדינו דווקא מהמדורה עצמה, מהאש הבוערת והמתלקחת המאיימת לפרוץ את הגבולות ולהתפשט מחוץ למקום שגודר עבורה".

במכתב מציין הרב קאפ כי "במקרים רבים מתפתים ילדים, ולמרבה הצער גם מבוגרים, להשליך אל תוך המדורה חומרים דליקים, אם כדי לסייע לאש להיאחז בעצים, ואם כדי ליהנות מהמראה של האש המתלקחת במהירות. "מעשים מעין זה גורמים לא פעם לכוויות קשות מאוד, המותירות צלקות גופניות ונפשיות באותם ילדים וגם בסובבים אותם, לאורך ימים ושנים חלילה.

"המקרים הללו חוזרים על עצמם מדי שנה, בל"ג בעומר, בשריפת חמץ, וגם בחנוכה. העיסוק באש תוך אי שימת לב לכללי הזהירות, גורם לפגיעות קשות מאוד."רק בערב פסח האחרון, טיפלתי בעצמי בלא פחות מ-15 מקרים של כוויות, בהם תשעה מקרים של כוויות קשות. ערב פסח אשתקד, תש"פ, שילמה עירנו מחיר כבד הרבה יותר עם פטירתו של הסופר האהוב והזכור לטוב הרב חנוך ריגל ז"ל, שנפגע בשריפת חמץ ושילם על כך בחייו למרבה הצער.

"מדי שנה אנחנו שומעים על המקרים הללו ומגלגלים עיניים, מצקצקים בלשון ומפטירים בעצב רב כמה נורא הוא הדבר", הוא כותב, "לא השנה! השנה אני מבקש ממך, מחנך יקר, שתעזור לי להקדים רפואה למכה!"בוא נסביר לילדים, נדריך אותם, נחדד איתם את הסכנה הגדולה הטמונה באש, את הנזק העצום שהיא עלולה לגרום, נזכיר את המקרים העצובים כל כך שקרו השנה, בשנה שעברה ובשנים קודמות. נחדיר בהם את המודעות לסכנה שבמשחק באש, וביתר שאת את הסכנה העצומה והנוראה שקיימת בזריקת חומרים דליקים ומתלקחים אל תוך הלהבות, או אל העצים היבשים, לפני ההדלקה".

בנוסף הכינו ב'עזרת אחים' פרוספקטים צבעוניים ומאירי עיניים, ובהם פניה אישית לילדים, לצד פירוט של כללי הזהירות בהדלקת מדורות ובטיפול באש, בשפה מותאמת ועם המחשות נדרשות כדי שהילדים יוכלו להפנים את המסר החשוב, ולהתנהג בהתאם כשיעמדו מסביב למדורת ל"ג בעומר.

נושאים: לג בעומר, עזרת אחים, מערכת החינוך
שער החוברת
שער החוברת
שער החוברת
שער החוברת
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: