למרות השביתה מחר הקייטנות יפעלו כרגיל במתנסים

ההסתדרות הכריזה על שביתה ללא הודעה מראש, יש שקיבלו ושבתו ויש כאלה שמתנגדים גם כדי לא לפגוע בשגרת החיים. רשת המתנסים למשל תפעיל את הקייטנות מחר כאילו אין שביתה.

קייטנות מעגלים
קייטנות מעגלים

השביתה שהכריזה עליה היום ההסתדרות מעוררת מחלוקת גדולה בקרב בעלי הדעה והמאה. הנה למשל, יו"ר חבר המועצות הדתיות מר שלמה תנעמי לשר לשירותי דת חה"כ הרב מיכאל מלכיאלי ומנכ"ל המשרד מר יהודה אבידן בדרישה כי עובדי המועצות הדתיות ימשיכו בפעילותם. בפנייתו פירט תנעמי שלוש סיבות לאי-ההצטרפות: אי-מתן התראה של 14 יום לפני ההשבתה, עיתוי ההשבתה בעיצומן של ההכנות לחג הפסח, וכן מהות תפקידן החיוני של המועצות הדתיות בטיפול בקבורה ומקוואות.

משרד הבריאות מכבד את זכות השביתה. גורמי המקצוע במשרד נמצאים בקשר עם כלל מנהלי בתי החולים, קופות החולים וראשי המערכת הרפואית על מנת להבטיח את מתן המענה הטיפולי לכל מי שיידרש לכך.

שר האוצר סמוטריץ מבקש כבר חמש שעות לפנות לבית הדין לעבודה נגד השביתה בטענה שהיא בלתי חוקית. הפרקליטים שובתים. סמוטריץ מבקש אישור מהיועמשית לייצוג פרטי, אך היא מתמהמהת ממתן תשובה כבר שעות.

רוב מוחלט של המועצות ביו"ש לא מצטרפות לשביתה. ראש מועצת בנימין ישראל גנץ הודיע לעובדי ותושבי המועצה כי שירותי מועצת בנימין פועלים כרגיל ואין המועצה לוקחת חלק בשביתה כזו או אחרת.

גם ר"מ שומרון יוסי דגן בהודעה: "בהמשך להודעת מרכז השלטון המקומי על השבתה של המשק, מועצה אזורית שומרון לא תשבות ותמשיך לתת שירות באהבה לתושבי המועצה".

בבית שמש הוציא הודעה סגן ראש העיר והממונה על המתנסים: "רשת המרכזים הקהילתיים בית שמש אינה לוקחת חלק בשביתה. קייטנת הפסח של הרשת המתקיימת בשיתוף עם מנהל החינוך נפתחת מחר כסדרה." הודעה הפוכה לגמרי מהודעת ראש עיריית מודיעין חיים ביבס המשמש גם כיו"ר המרכז השלטון המקומי: " "אין קבלת קהל, מחר לא יהיו סייעות, קייטנות ושום דבר אחר".

האם השביתה חוקית? עו"ד אילן בובמך אומר: "חוק ישוב סכסוכי עבודה דורש הודעה לממונה על יחסי עבודה על סכסוך עבודה. רק שבועיים אחר כך ניתן לפצוח בשביתה. לכן, מה שקורה עכשיו - שביתה מיידית - הוא על פניו בלתי חוקי".

ובאותו עניין הוכרזה מלחמה נגד המוסדות המובילים את השביתה, רשת פוקס אחת מהן. בבית שמש קוראים לציבור להיכנס למרכזי ביג אשר סגרו שערם היום . "יש תחליף לכל עסק שם בסחר החופשי".

ומה בעיריית בית שמש? הודעה ברורה לא יצאה היום מדוברות העירייה.

נושאים: רשת המתנסים, ההסתדרות. המרכז לשלטון מקומי, שביתה, עיריית בית שמש
קייטנות מעגלים
קייטנות מעגלים
קייטנות מעגלים
קייטנות מעגלים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: