ליצמן מבשל תכניותיו לבניית אלפי יחד לאברכים חרדים בבית שמש

הזמין את עליזה בלוך ורמ"ט לשכתה יחד עם נציגי אגודת ישראל בקואליציה העירונית. האם מה שישמעו שם, יועבר כולו לציבור? ספק.

השר ליצמן בלשכתו עם אורחיו
השר ליצמן בלשכתו עם אורחיו

עליזה בלוך פוגשת בשעה זו את שר הבינוי יעקב ליצמן במשרדו בירושלים. בלוך, מלווה בחבריה ושותפיה לדרך, גולדברג ואענרייך, ביחד יעודכנו מן הסתם בתכניות השר ליצמן במשרד השיכון. בלוך אגב מלווה גם בעוזרה האישי רמט לשכתה יוחנן מאלי.

מה תשמע בלוך ושותפיה מליצמן? הרבה דיבורים על כוונותיו להיטיב עם הפריפריה ובית שמש בכללותה. זו הרי תמצית תכניות העבודה של ליצמן ברעיונותיו במשרד השיכון..

לא נדבר במילים גבוהות על שוק הנד"לן והקטר המרכזי בהנעתו, נצטט מכתבה בעיתון גלובס, עיתון רציני שמנתח אחד לאחד מהלכי ממשלה. כך כותב העיתון: " עיקר התכנית הוא הבחנה בין מרכז לפריפריה, בשיטת שיווק קרקעות רמ"י, במידת הסבסוד הממשלתי של פרויקטים ושל זוגות צעירים רוכשי דירות. הסעיף הבולט ביותר הוא המשך פרסום מכרזי קרקעות של רמ"י במתוכנת מוזלת, דבר שנעשה היום במסגרת מחיר למשתכן, אך ורק בפריפריה. מאידך המטרה באזורי הביקוש היא כדברי ליצמן "למקסם הכנסות", על מנת שניתן יהיה באמצעותן להאיץ שיווק פרויקטים בפריפריה. "

אין בר דעת שלא ישמח למקרא השורות, בוודאי אנחנו כאן בבית שמש.

אבל, והאבל שלי גדול מאוד. אני לא מעלה על הדעת שליצמן באמת דואג לבית שמש כפריפריה, יותר ידאג להמשיך כאן את האצת הבניה לטובת אלפי הזוגות הצעירים האברכים החרדים. זה מה שמעניין אותו. ליצמן מעורר חשש כבד בלב אנשי הליכוד בעיר אשר כבר העבירו הודעות על אי שביעות רצונם מהעובדה שליצמן קיבל לידיו את משרד השיכון.

מה עכשיו? תכנית ליצמן עדיין לא הובאה לדיון בממשלה בשל הקורונה, אבל הוא כבר החל לעבוד עליה.

הפגישה היום עם בלוך היא יוזמה להעביר מסריו עם ראשי רשויות מהפריפריה. בחר להתחיל בבלוך, כי כאן האדמה זמינה להגשמת הרעיונות. מה תאמר לו בלוך? בלוך תהנהן, תקשיב, תלמד אבל גם היא יודעת שהיא למעשה אינה בעלת הבית על הבניה בבית שמש. מי שמוביל הם אענרייך וגולדברג. זוכרים, אענרייך הקדים ועלה ללשכת השר, הניח לפניו, את תמונת בית שמש כולל עתודות הקרקע שלה לבניה.

האם בלוך תשכיל לבלום מגמות ליצמן? כמה כוח יש בידה לבטל את רוע הגזירה? תסתמך על גנץ וינקל? בלי הליכוד נראה כי לא יעמדו לה כוחותיה. הם דלים.

מהתמונה שהועברה מלשכת ליצמן לא ראינו את נציגי הליכוד למרות שאחד מהם הוא סגנה ומ"מ. בלוך, כבלוך מעדיפה לשמוע לבד ולסנן בדרך מה נוח לה להעביר ומה שטוב לליכוד לשמוע. האם הליכוד ילמד ויבין שבדרך הזו נגמרה בית שמש הציונית?

נושאים: משרד השיכון, ליצמן, עליזה בלוך, אגודת ישראל
השר ליצמן בלשכתו עם אורחיו
השר ליצמן בלשכתו עם אורחיו
השר ליצמן בלשכתו עם אורחיו
השר ליצמן בלשכתו עם אורחיו
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
ליצמן מבשל תכניותיו לבניית אלפי יחד לאברכים חרדים בבית שמש
גולש אנונימינכתבה ביום שני, 20 ביולי 2020, 14:07

באמת צריך לחלק את העיר הבעיה גדולה יותר כי יהיה 2 ערים חרדיות כבר 315 חרדים השתלטו על בר אילן 195 בהרצל 80 בבין אליעזר 63 משפחות בנרקיס 29 משפחות ברמבם 16 משפחות בקריה 1800 משפחות ובחציבה 3900 משפחות חלוקת העיר צרה גדולה

ליצמן מבשל תכניותיו לבניית אלפי יחד לאברכים חרדים בבית שמש
מאיר מלכאנכתבה ביום שני, 20 ביולי 2020, 09:25

זה הזמן ל את למאבק על חלוקת העיר, דווקא בימים אלו ישמעו בבלפור ובלשכות השרים את האיום של הליכוד בבית שמש , חלוקת העיר ושום דבר המקום.