לחיות בעיר להרגיש בכפר- זה כבר לא בית שמש

בניית 376 יח"ד במקום 56 בתוספת אלפי מטרים למסחר, תכנית בנייה בעלת משמעות נדונה בוועדת המשנה לתכנון ובניה (הרכב של 4 חברים) וקובעת שינוי פני העיר. ככה משנים את פני העיר ולא לטובה... התכנית הופקדה במחוזית להמשך עיון

4 / 5 ☆ מדרגים: 1
מיועד להריסה
מיועד להריסה

התכנית בניית 378 יח"ד, בשני בניינים בגובה 26 קומות, ושני מבנים בגובה 10 קומות. המיקום מרכז בית שמש, הנה הפרטים כפי שמתפרסמים לראשונה. בתחום התכנית קיימים מספר מבני ציבור מגורים ומסחר, חלקם מוצעים להריסה במסגרת התכנית' אין פירוט באשר למבנים.

בפני הועדה המחוזית לתכנון ובניה הונחה תכנית שינוי ייעוד קרקע מאזור מגורים א, ב וג' לאזור מגורים ומסחר משולב במבנים ומוסדות ציבור. בסה"כ התכנית היא לבנות במתחם החדש-ישן 53,728 מ"ר (!!!). קיימות 3521 מ"ר ומבוקשות עתה כאמור 53,728 מ"ר!!! בבנייה למסחר היחס קצת נמוך יותר, במקום 7179 מ"ר מבוקשות 17,904 מ"ר.

כמובן שהתכנית המופקדת בשלב זה היא לעיון, אבל בבוא היום היא תהיה עוד תכנית שתפגום/תמחק את התקווה הנגוזה של לחיות בעיר להרגיש בכפר. (זוכרים של מי הייתה הסיסמא הזו? עלעלו מעט בהיסטוריה של העיר). שלטים לתכנית פינוי בינוי כבר נתלו על בית זולוטוב, (אגב משלמים אגרת שילוט?)

הרבה מים זרמו בירדן מאז החלום ההוא של יהודה בן זאב ז"ל ראש המועצה בשנים עד 1978-1989, היו כאן ראשי ערים, חלומותיהם השתנו, והאחרונה הכריעה. המרחב הכפרי שעדיין קיים בשכונות מסויימות משתנה ואין מי שעומד בפני האג'נדה הזו. ברח' הרצל צומחים מגדלים במקום בניינים 2-3 קומות, בקרן היסוד החלה התחדשות עירונית ועכשיו מגיעה בלוך למרכז המסחרי נוימן.

הנה הגדרת המתחם הנדון בוועדה המחוזית. גבולות: רח' השבעה, בית זולוטוב, כיכר מכבי האש, בית הכנסת ע"ש הרב יוסף בוסקילה זצ"ל, מתחמי הקומותיים, (משרדיו של יועץ מס ובתים פרטיים), קרית משה, כולל הספריה העירונית, כולל בית זינמן, עוקף את מגדלי בית יאיר, כולל מעון ויצ"ו, ועד בית הכנסת הרשב"י (רח יהודה המכבי), מתחם בו גם שטחים ריקים, וגם שטחים בבעלות פרטית, כמו מגרש הפועל (מגרש אימונים ואולם ספורט לקבוצת הפועל בית שמש שהפך לבית ספר זמני בבעלות פרטית). כל זה עומד להפוך מתחם בנייה במרכז העיר. כ-24.866 דונם מתוכננים לשנות תכסית ומבנים. נדגיש בתחום התכנית קיימים מספר מבני ציבור מגורים ומסחר, חלקם מוצעים להריסה במסגרת התכנית

הוועדה המקומית דנה בתכנית כבר בחודש מרץ השנה, ואישרה את היוזמה. מהות התכנית כאמור: התחדשות עירונית על ידי הריסתם ופינויים של 54 יח"ד ובנייה של 376 יח"ד חדשות תוך שיפור וייעול המרחב הציבורי.

נושאים: וועדה מחוזית, וועדת משנה, עיריית בית שמש, התחדשות עירונית
מיועד להריסה
מיועד להריסה
מיועד להריסה
מיועד להריסה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:41 תגובות
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
לחיות בעיר להרגיש בכפר- זה כבר לא בית שמש
י.ש.
(4 / 5)

נכתבה ביום שני, 25 בדצמבר 2023, 10:06

מדוע צריך בנינים בגובה 26 קומות במרכז,עדיף כנה בנינים בני 8 קומות עם אותו מספר דירות.