לא היה היתר למבנה ולא הייתה הקצאה אבל גם לא הוצא צו הריסה או סגירה

בכלל, המוסד אינו מוכר לעירייה ולרשויות, מדגיש דובר עיריית בית שמש. ועוד שאלנו, האם יש לעירייה תעודת ביטוח מפני תבעת צד ג? יש ביטוח, חברת הביטוח עודכנה בפרטי התאונה, עם זה יש שאלה משפטית, שכן למבנה לא היה היתר.

זירת הטרגדיה
זירת הטרגדיה

יממה אחרי האסון רבות השאלות שמונחות לפני הציבור ודורשות מענה מהרשות המקומית האחראית על המרחב הציבורי. עצמת האסון תלך ותתחדד כנראה בימים הקרובים כאשר נקבל את מלוא התשובות למידת האחריות, הנזק לדאבון הלב כבר ידוע, נער בן 13 שילם בחייו.

טענות לא מעטות נשמעות על התרשלות הרשות המקומית במעקב או בדיקה אחר מכשולים, מדרכות, כבישים מחוררים, או מבני ציבור הצצים כפטריות אחרי הגשם. אתמול הוצפה העירייה בפניות על תופעות כאלה שמחייבות את הרשות לנקוט בצעדים, מצב זה בא להמחיש עד כמה התושבים אינם שבעי רצון מהמציאות ובמקביל על אזלת היד. אגב תביעות משפטיות לא מעטות מוגשות נגד עיריית בית שמש בחיוב על פי דיני הנזיקין, וכנראה שם לא לומדים לקח.

בבית שמש עשרות מבנים כאלה מוצבים חדשות לבקרים, והרשות מתקשה להשתלט על הבניה הפראית המפוזרת בכל שכונות העיר. כל דאלים גבר, כל מחוסר בית לתפילה, לכולל, ללימוד, ואפילו למעשה חסד, עושה בעיר להגשים גחמותיו.

הנה דוגמא מדרך החיים, הדרך לבית העלמין. רצפה יצוקת בטון בשולי הכביש, מקום לא ואין כוונה לבנות אפילו מטר רבוע אחד. באישון לילי יצק שם מאן דהוא (השם שמואר במערכת) רצפת בטון. לזכותה של העירייה יצאו נציגיה למקום, ותך שעות כוסתה רצפת הבטון באדמה. הסוואה טובה לא ליוצק שהתייצב אתמול במקום ובעזרת את חפירה ניסה להוריד את החול שנערם על יציקת הבטון.

האיש טעם כי הכל מתואם עם אגף ההנדסה, אמירה לא מדוייקת על פי נציגים בעירייה.

נבהיר תחילה, חוקי הנזיקין אינם מקלים ראש במצבים כאלה ודומים להם. במקרים בהם מדובר בשטח ציבורי האחריות לפגיעות בשטח זה נופלות לפתחה של הרשות המקומית בה אירע הנזק זאת ועוד, העירייה אחראית למנוע מפגעים בתחומה ומחובתה לגדר, לשים שילוט מתאים, ולפעול בכל אמצעי אחר על מנת למנוע מפגעים בשטחה.

בכל מקרה, בו ניתן להוכיח כי הרשות הציבורית התרשלה וכתוצאה מכך נגרם נזק, תחוב בו הרשות המקומית. מדרכות שאינן תקינות, משטחים חלקים, בורות המהווים מכשול בדרך אשר בגינם יגרם נזק גוף וחבלות לנפגע, דיני הנזיקין מאפשרים לניזוק לתבוע את הגורם אשר חב חובת זהירות והתרשל בשמירה על תקינות המרחב הציבורי. ניתן להגיש תביעה על ידי עו"ד נזיקין. .

ואין ספק כלל שמדובר במתחם שהוא שטח ציבורי,

לעירייה, יש בדרך כלל פוליסת חבות צד שלישי שמבטחת אותה כאשר מדובר בנפילה בשטח ציבורי. האם לעירייה יש תעודת ביטוח בתוקף כנגד תביעות צד שלישי? ובכן הנה תשובת העירייה: יש לעירייה ביטוח צד ג ואחריות מקצועית. הם עודכנו. מה שנבדק הוא המשמעות לאור העובדה שאין הקצאה.

האם למבנה הייתה הקצאה והיתר להציבו במקום? כמה מבנים כאלה יש עוד בבית שמש? האם אגף ההנדסה/עיריית בית שמש יקימו צוות בדיקה משלהם או שיסמכו על דוח המשטרה בלבד?

התשובה שהגיעה לכלל השאלות הנה היא: כי המוסד המדובר בו למד הנער אינו מוכר לעירייה ולרשויות. אין הקצאה או היתר למוסד. לאחר בדיקה יסודית במוקד לא נמצאה פניה או תלונה שעסקה במבנה. המשמעויות של האירוע עדיין נמצאות במהלך בדיקה". עד כאן תגובת העירייה לשאלותינו

נושאים: טרגדיה בחפציבה, עיריית בית שמש
זירת הטרגדיה
זירת הטרגדיה
זירת הטרגדיה
זירת הטרגדיה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: