יחסי ציבור בתוך הגדה של פסח ע"ח הקופה הציבורית

וואו!!! איזה חידוש!! פילוסופיית חיים מודל 2023. לא הר סיני, לא יציאת מצרים, לא 'טובעו בים סוף' – הפעם כמה שורות על שיפוץ והרחבת בי"ס, בניית ספריה, בניית מעונות, כיתות גן... תגידו מה זה קשור לליל הסדר?

שער ההגדה
שער ההגדה
ליל הסדר מאחורינו, סיפור יציאת מצרים סופר, סיפור שילוב קמפיין בחירות בתוך סיפור יציאת מצרים רק מתחיל. איך אושר להכניס קמפיין יחסי ציבור לתוך הגדה של פסח? למי אין הגדה לפסח, אפילו בכמויות. בכל זאת בכל שנה ושנה ממשיכים אנשי הציבור 'אוהבים' להדפיס ולחלק, כאילו המציאו הם את ההגדה. קיבלתם מרשת המזון בה רכשתם לחג, אולי מחנות היין, ואו בכלל מקבלן הבניין שבנה לכם את ביתכם. הגדה שמושלכת בסיום ליל הסדר לגניזה. לא חבל?

זילות? רשעות? חוסר יחס למסורת... זה מה שעשתה עיריית בית שמש אשר 'נלחמה' בעיקשות להכניס 4 עמודים המספרים חירות אחת לתושבים.

בני ישראל היושבים בעיר, שלקחו או קיבלו לידם הגדה לפסח שחולקה ע"י המועצה הדתית גילו לתדהמתם בסוף ההגדה, ליד נרצה, 4 עמודי יחסי ציבור. זה הרגיז, והיו שהשליכו מיד את ההגדה לצד. היו שדילגו והמשיכו לסדר. אחרי ברכה לשנה הבא בירושלים הבנויה. גם מפרסמי העמודים האלה מאמינים בנצחיות אחרת, מקוים לבוא המשיח ולבניית בית המקדש.

הקורא הסביר סיים זה עתה לקרוא את ההגדה, שתה כבר ארבע כוסות יין משובח, שמעט טרללו לו את הראש, רצה לסיים כבר את ההגדה ולפני שהוא משורר לעמו חד גדיא קופצים לו מול הפנים שיעורי נימוסים והליכות- בנושא לקחת אחריות. אחרי שהבין מעט במה מדובר, תלוי בעצמת היין שמזג לכוסו, מצא עצמו מתעסק בקושיא שלא כתובה בידי רבנן: שבכל הערים עובדים ועמלים. בבית שמש שלנו עובדים, עמלים והכל באחריות. וואו!!! איזה חידוש!! פילוסופיית חיים מודל 2023. לא הר סיני, לא יציאת מצרים, לא 'טובעו בים סוף' – הפעם כמה שורות על שיפוץ והרחבת בי"ס, בניית ספריה, בניית מעונות, כיתות גן... תגידו מה זה קשור לליל הסדר? הא לחמא עניא דאכלו אבהתנא כבר לא מתאים, אנא דונו במבנים חדשים לתנועות נוער וכן הלאה. מי מימן את זילות המסורת? וכמה עלתה הזילות הזו? שלא לדבר על שאלת האפקטיביות של פרסום 4 עמודים כאלה בתוך ההגדה, ועוד בסוף? לא ברור, זולת בזבוז הכסף שנועד למימון.

מתברר כי בין המועצה הדתית לעיריית בית שמש התנהל וכוח קשה בערב פסח. המועצה הדתית סירבה להכניס את הפרסומים מטעם אותו מסר שנכתב למעלה. בעירייה התעקשו ואפילו דרשו, לא מעניין אותנו דבר, העיקר לפרסם את הפרסומים שנכנסו תחת חסות קמפיין בחירות מהקופה הציבורית. עד כדי שהגישו הצעה על מגש של כסף, מימון חצי מעלות ההגדה.

וכמה עלתה ההגדה? בהערכה מדובר בהוצאה כספים של כ-30 אלף ₪ ואולי אף יותר. יש שמעריכים במחיר 2 ₪ להגדה אחת, הודפסו כ- 25 אלף הגדות. כך או כך, מי נתן את האישור?

דברי הפתיח נמסרו כמובן לידי ראש העירייה, קדמה לה, הממונה על המועצה הדתית, אשר נפרדה מתפקידה בערב חג. בלוך מלמדת גם כאן בדבריה על האחריות. האם אין גבול לבזבוז כספי ציבור?

ביקשנו התייחסות העירייה והמועצה הדתית. כאשר תגענה התייחסויותיהם נשלבם כאן.

נושאים: הגדה לפסח, עיריית בית שמש, מועצה דתית. מבקר המדינה.
שער ההגדה
שער ההגדה
שער ההגדה
שער ההגדה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: