טיוטת התקציב לשנת 2021 בגירעון של כ-40 מיליון ש"ח

שיבת המליאה לאישור התקציב נקבעה כבר למועד 17 למרץ, עד אז מוזמנים חברי מועצת העיר ללמוד ולהעיר הערותיהם, בסיומם תתוקן (או שלא) החוברת, ואז תובא לדיון בוועדת הכספים, אישור בהנהלה ואז למהלך הפורמלי בעירייה שלנו למליאת מועצת העיר. הפוך? צודקים לגמרי.

בלוך וברדוגו
בלוך וברדוגו

היום, באיחור של חודשיים ועד האישור אפילו יעברו כשלושה חודשים, מפיצה ראש העיר הצעת תקציב לשנת 2021. טיוטת (מושג חדש בעולם התקציבים העירוניים) הצעת התקציב מדברת על גירעון של כמעט 40 מיליון ₪. איך? אריה ברדוגו אומר : "משרד הפנים מאפשר לנו לדון בתקציב גרעוני. ולא רק לנו, אלא להרבה רשויות לאור העבדה שהקורונה עדיין באיזור". הנה לכם הסיבה.

ראש העיר צירפה הודעה לחסרי מועצת העיר: "אנחנו בונים את תקציב 2021 תחת מעטה גדול של אי ודאות תקציבית לאחר תקופה ארוכה של העדר תקציב מדינה ותחזית הכנסות עתידית מעורפלת. בבניית התקציב התמודדנו עם המתח בין הצורך לשמור על האיתנות הפיננסית של הרשות לבין הצורך לשפר את רמת השירות לתושב ולאפשר צמיחה ופיתוח של העיר אל היעדים אותם הצבנו לעצמנו. בשיח עם משרד הפנים הסכמנו על מסגרת גירעון של ארבעים מלש"ח מתוכם עשרים יילקחו כהלוואה, עשרה יועברו ממענק של שנת התקציב הקודמת ועשרה מלש"ח יוגדרו כתקציב מותנה. את המסגרת הזו יחד עם שאר פרטי התקציב אני מבקשת להביא לאישורכם.".

ומוסיפה עליזה בלוך בהסבר לחבריה אותם היא מזמינה להיכנס לעובי חוברת התקציב: "בתקציב כפי שתראו ישנם מרכיבים של גידול הנובעים מהגידול המואץ של העיר בו אנו נמצאים ובתוכו הצורך לתת שירות לשכונות החדשות המתאכלסות וכן מענה לאוכלוסייה הגדלה בתחומי החינוך והרווחה. בנוסף לגידול בהשקעה בניקיון וטיפוח העיר בשנה הקרובה אני מבקשת להשקיע בהקמה של מנהלת תעסוקה לקידום וחיזוק משקי הבית והעסקים הקטנים המתמודדים עם משבר הקורונה וכן בחיזוק הכלים הדיגיטליים והנגישות של שירותי העירייה במרחב הזה. בנוסף בשנה הקרובה אנחנו נפתח את היכל התרבות ואני תקווה שנוכל להתחיל ולהשתמש בו בעזרת ה' בקרוב.".

בימים הקרובים אני מזמינה את כולכם לעבור על התקציב עם אנשי המקצוע ולשאול ולהעיר על הטיוטה הנמצאת בפניכם. הגזבר, המנכ"ל וכמובן אני לרשותכם לכל הערה ושאלה על התקציב אנחנו בימים הקרובים נשקיע מאמץ מרוכז להיפגש ולדון על פרטי התקציב. לאחר מכן יובא התקציב לדיון ואישור בוועדת הכספים ובסוף התהליך אני מבקשת לקיים מליאה מיוחדת לאישור התקציב ב-17/3.

נושאים: משרד הפנים, מבקר המדינה, עיריית בית שמש, תקציב 2021, עליזה בלוך, אריה ברדוגו
בלוך וברדוגו
בלוך וברדוגו
בלוך וברדוגו
בלוך וברדוגו
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: