חשיפה: תקציב עיריית בית שמש לשנת 2021 יעמוד על סכום של כ-677 מיליון ש"ח.

תוספת של 79 מיליון ש"ח לתקציב 2020, גידול בסעיף ההנחות בארנונה. הסעיף יעמוד על כ-225 מיליון ₪ מתוכו לא ייגבו 80 מיליון ₪ הניתנות כהנחות ועוד כ-20 מיליון ₪ שלא מצליחה העירייה לגבות. כמה נותר?

הוצאות 2021, לפני כולם
הוצאות 2021, לפני כולם

כזכור העירייה אישרה תקציב של 611 מיליון ש"ח ומשרד הפנים דרש לקצץ ממנו סכום של 13 מיליון, עד היום לא ברור אם הדבר נעשה או לא. שכן לא הובא לדיון מחודש במליאה, חברי מועצת העיר לא עודכנו על הקיצוץ, וכיצד בוצע, וגם המסגרת הכוללת לא אושרה מחדש. עיריית בית שמש עבדה בשנת 2020 ללא תקציב מאושר, לידיעת משרד הפנים שמשום מה מעלים עין מדבר הזוי. בטבריה נהגו אחרת... שם הדיחו ראש עירייה בשל אי העברת תקציב, בית שמש היא בת אהובה אצל משרד הפנים, ולא צריך לנחש מדוע.

מה אומר תקציב 2021 שהוצג בישיבת מנהלי האגפים השבוע בהצגת תכניות העבודה? סך ההוצאות המתועדות לשנת 2021 יעמדו על 677 מיליון ש"ח, מתוכן 80 מיליון ש"ח בכלל לא יתקרבו לקופת העירייה, למה? אלו ניתנות כהנחות לציבור מתקשי משלמי הארנונה. לפי הצעת התקציב, שליש ממנו יוצא על שכר לעובדים, 210 מיליון יופרשו לטובת מימון השכר. לפני כלם, לפני קובעי המדיניות הדירקטוריון בעירייה, לפני וועדת הכספים, האמורה לדון בכל סעיף וסעיף, הראשונים לראות את טיוטת התקציב הם... מנהלי האגפים. ככה זה עובד בעיריית בית שמש בעידן בלוך. זה לא היה אפילו בעידן אבוטבול. כזה זלזול בחברי מועצת העיר? לא יפה.

רק כחמישית מהתקציב יוצא על פעולות כלליות, 126 מיליון ₪ על פעולות שאינן בתחום החינוך, הרווחה , לשני סעיפים אלו הופרשו במסגרת ההוצאות בתקציב סך של 250 מיליון ₪.

העיר גדלה בשנה האחרונה, וכנראה לפחות על פי הנתון הזה שמציג גזבר העירייה צפו להפתעות מעניינות. תקציב הנחות בארנונה בשנת 2021 יעמוד על 80 מיליון ₪. אם העירייה תגבה ארנונה בסכום של 220 מיליון ₪, 80 מיליון מתוכם לא ייגבו כלל והם יינתנו כנחה בארנונה. בשנת הכספים היוצאת עמד סכום ההנחות על סך של 48 מיליון ₪. תוך שנה גדל הסעיף הזה ב-32 מיליון ₪. גידול של 67% בהנחות.

מה שהוצג לפני מנהלי האגפים הוא טיוטה וייתכן שהצעת התקציב שתונח בסופו של יום לפני חברי המליאה, תהיה שונה אם כי סביר להניח שלא תהיה שונה בהרבה.

הערה לסיום, הטיוטה שהונחה לפני מנהלי האגפים לא הונחה לפני וועדת הכספים לדיון!!!

הנה מה שאומרת סגנית ראש העיר עו"ד רינה הולנדר: לא ראיתי את זה. לא הוצג בפני ועדת כספים. בוועדת כספים אחרונה ביקשתי לדון בטיוטת התקציב ותשובת הגזבר הייתה שהוא לא הכתובת אלא ראש העיר. מיד לאחר הישיבה פניתי לראש העיר ועד היום לא קיבלתי מענה.

נושאים: תקציב 2021, אריה ברדוגו, עליזה בלוך, רינה הולנדר
הוצאות 2021, לפני כולם
הוצאות 2021, לפני כולם
הוצאות 2021, לפני כולם
הוצאות 2021, לפני כולם
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: