חצי מחברי המליאה נעדרו בהפגנתיות מישיבת צירוף שס לקואליציה

ההפגנה אינה נגד שס, אלא על התנהלות בלוך שהביאה לרגע הזה. האצלת סמכויות רק במליאה הבאה, כמו קביעת יו"ר עדת הביקורת. בלוך: ההיעדרות מסיבות טכניות.

5 / 5 ☆ מדרגים: 1
חדר המליאה
חדר המליאה

קבלת פנים צוננת מאוד לסיעת ש"ס המצטרפת החדשה לקואליציה. באולם חצי ריק מיושביו הקובעים, חברי מועצת העיר, רק עשרה חברי קואליציה נכחו, בעוד 11 חברים מסיעות הליכוד, הבית היהודי, ודגל התורה נעדרו מהמליאה. ראש העירייה טוענת שההיעדרות נבעה מסיבות טכניות, חברי הסיעות הנעדרות מילאו פיהם מים בינתיים ולא מוכנים לפרט אם כי ניתן להבין בדיוק סיבת היעדרותם.

נציגי הבית היהודי הצביעו הערב ברגליים, ונעדרו מישיבת המליאה כמחאה פוליטית נגד החלטתה של עליזה בלוך לצרף את סיעת ש"ס לקואליציה תמורת הפקדת המועצה הדתית בידיה. יו"ר הסיעה סירבה לדבר ולהסביר לציבור מה היא מתכוונת לעשות בהמשך הדרך שהרי ברור שהמצב כפי שהוא עכשיו יחייב את בלוך להגיב על ההיעדרות המופגנת.

סיעת הליכוד אף היא נעדרה מהמליאה בהפגנתיות ברורה, גם סיעת הליכוד אינה שבעת רצון מהחלטותיה של בלוך, הנוגעות לניהול משבר נווה שמיר.

גם סיעת דגל התורה, המצטרפת האחרונה לקואליציה נעדרה אף היא מהמליאה, למרות שמדובר בצירוף אחותה הקטנה סיעת ש"ס.

במליאה נכחו נציגי עיר מאוחדת, עליזה בלוך ואלי פרץ, מולם התיישבו שמונת החרדים, חמישה מקואליציה ושלושת חברי הסיעה משס., כך שבאולם הישיבות הייתה נוכחות מועטה מאוד מה שצרם בערב החגיגי של סיעת ש,ס.

הישיבה החלה באיחור של חצי שעה, למרות שהיה ידוע על היעדרותם של חברי הקואליציה, בלוך ניהלה את הישיבה ברוגע, תוך התעלמות מההיעדרות המופגנת. הסבירה את כוונותיה בצירוף סיעת ש"ס. בלוך רמזה לכיוון הנעדרים: "אף אחד לא יכפה דעתו על האחר, הורדנו את רמת הקיטוב. אלה שנעדרים מסיבות טכניות לא משרים בעיר אוירה של רוגע או שלום. מבחינתי הצהרתי, בית שמש תהיה מודל עיר של כולם, ואנחנו נשפץ את מה שצריך לשפץ כדי להביא את כולם".

נציגי ש"ס התייחסו אף הם להיעדרות. ישראל רמתי אומר: "צר לי לא לראות כאן את כלל החברים, כל אחד בעיר היה ציך לשמוח שסיעת שס נכנסת לקואליציה". אגב לחבר הסיעה נודע על היעדרות הליכוד מבעוד מועד, באותה שיחה אילו הוסבר שההיעדרות אינה בשל הסיעה או ההסכם עמם אלא למחות על חוסר האמינות מצד בלוך.

איציק אלמליח: "חיכינו לזה כל השנה, פחות מסתכלים על העבר, נושאים עינינו אל העתיד. קיבלתם הערב עוד שלושה עובדים מסורים למען הציבור, והוסיף באנו לעבוד עם כולם ולא לקחת ממישהו משהו". הרב וייסמן מסיעת אגו"י התייחס אף הוא בדבריו להיעדרות המופגנת. "כשיש רעשי רקע כנראה שזו כניסה משמעותית".

בסיום הברכות הקריאה בלוך את סעיפי ההסכם הקואליציוני, חברי מועצת העיר הנוכחים הצביעו על הסעיפים, מבלי להאציל סמכויות.

לוודא אכן שזו ההחלטה שהתקבלה נשאל היועץ המשפטי והוא הדגיש בנדנוד ראש: אין האצלת סמכויות הערב.

יוחנן מאלי הודיע למליאה על הצורך בקביעת יור וועדת ביקורת במליאה הבאה.

נושאים: קואליציה, עיריית בית שמש
חדר המליאה
חדר המליאה
חדר המליאה
חדר המליאה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:51 תגובות
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
חצי מחברי המליאה נעדרו בהפגנתיות מישיבת צירוף שס לקואליציה
יהודי שאוהב את כולם
(5 / 5)

נכתבה ביום חמישי, 19 בדצמבר 2019, 22:19

בית שמש עיר מאוחדת אף אחד לא יכתיב למישהו איפה לגור גם חילוני/דתי/חרדי רוצה מרפסת סוכה תפסיקו את ההפרדה כולם גרים אצל כולם כולם יקבלו מוסדות במקומות מגוריהם הן מיעוט הן רוב די לפלגנות אוהבים את כולם באהבה שיהיה חנוכה שמח לכל עם ישראל

חצי מחברי המליאה נעדרו בהפגנתיות מישיבת צירוף שס לקואליציה
הלימונינכתבה ביום חמישי, 19 בדצמבר 2019, 13:59

ממש אף אחד לא יכפה דעתו,חחח,רק זאת שמשנה הסכמים לפי כיוון הרוח,שמזלזלת במיעוט הלא חרדי ולא מגנה על השכונה היחידה שרצו לבנות לו,שלא הקשיבה כשהיה מחטף מרפסות הסוכה בנווה שמיר,תושבי העיר והקונים שאולי יגיעו רוצים לראות לא הבטחות שרואים שאת לא מקיימת,אלא מעשים שיגרמו לשכונה להיות מתאימה במיוחד לציבור הלא חרדי