חלל בצה"ל ייפלט השנה מכל טכסי הזיכרון- משרד הביטחון לא מכיר במשפחתו כמשפחה שכולה

משפחת יצחק כתגובה: "בית המשפט החליט שאנחנו לא משפחה שכולה ודותן ז"ל הוא לא חלל צה"ל והיתה טעות לקבור אותו בהר הרצל. אם כך, שמו של דותן ז"ל יימחק מכל אתרי הזיכרון ובכלל מיום הזיכרון לחללי צה"ל".

המודעה על האזכרה
המודעה על האזכרה

חמש שנים לאחר מותו הטראגי של מפקד הפלוגה יוצאים הוריו השבוע בהודעה לא פחות דרמטית ממותו של בנם, המוגדרת כהודעה לקראת האזכרה השנתית של דותן ז"ל, האזכרה משנה זו והלאה תהי אזכרה יהודית אזרחית ולא צבאית ללא רב צבאי". בום!!!

דותן יצחק בן ה-27, ששימש מפקד פלוגה בצה"ל, נמצא ללא רוח חיים ביום הזיכרון כשנשקו האישי לצדו. שבוע לפני כן הוא קיבל אות הצטיינות על פעילותו. משפחתו המתינה להשלמת חקירת נסיבות המוות.

דותן שירת את המדינה בצה"ל 9 שנים בתפקידי פיקוד, היה קצין מצטיין, כאמור זכה שבוע לפני מותו באות הצטיינות.

למרות שהוא נפטר בתוך שירותו הצבאי, משרד הביטחון לא הכיר במשפחה כמשפחה שכולה. הוריו ניהלו במשך שנים מאבק במשרד הביטחון ובצה"ל, ערערו על ההחלטה ולפני מספר שבועות התבשרו בתשובה שלילית.

"אנחנו המשפחה, הוצאנו מאות אלפי שקלים כדי להגיע לחקר האמת ולקבל את מה שמגיע לנו הגענו לאמת והאמת היא שצה"ל הוא הגורם למותו. הוכחנו לבית המשפט, אבל הוא לא קיבל את טענתנו וקיבל את טענת משרד הביטחון. העובדה היא שבית המשפט המכובד החליט שאנחנו לא משפחה שכולה ודותן ז"ל הוא לא חלל צה"ל וזה היה טעות לקבור בהר הרצל למרות שהוא כתב בגזר הדין שדותן היה מפקד פלוגה מצטיין וכשהוא נהרג היה בתפקידו" כתבו הווריו בפוסט מרגש.

דותן היה בצה"ל, נהרג בשעה שהיה במדים של קצין צה"ל. נהרג בתוך בסיס צה"ל עם נשק צהלי למרות זאת משפחתו לא מוכרת כמשפחה שכולה ודותן אינו חלל צה"ל. לכן החליטה המשפחה האורגנית, האב והאם, שהם מחרימים את יום הזכרון לצה"ל. מבחינתם זה יום שחור בשבילם המשפחה שקיבלה את דותן בארון ונלחמו בנו בחורמה כדי לא לקבל טיפול נפשי וגימלה. אנו מוקירים ומכבדים את חללי צה"ל לדורותיהם אבל אנחנו לא קשורים אליהם לכן כול מי שרוצה לכבד את זכרו של דותן ז"ל ואותנו שלא יעלה להר הרצל ביום הזכרון ולא יזכיר את שמו בשום טכס צבאי אנחנו לא קשורים לא לצבא ולא גורם אחר במשרד הביטחון מי שרוצה לכבד את דותן יבוא לטכס האזרחי שנערוך לדותן בהר הרצל".

אביו יהודה יצחק ביקש מיושב ראש יד לבנים מירושלים לאפשר להם להוריד את המצבה הצבאית מעל קברו ולבנות לדותן מצבה אזרחית ללא סממן צבאי. בנוסף ביקש ממנו למחוק את שמו מהיכל הזכרון בהר הרצל. "כאדם שאינו חלל צה"ל לא אמור להיות שמו רשום שם".

גם מאנדרטת הזיכרון, ומסרט ההנצחה של העיר בית שמש ייפלט שמו ותמונתו של דותן יצחק. הממונה על הטכס סגן ראש העיר קיבל את בקשת האב של המנוח דותן יצחק.

המשפחה, האב והאם, החליטה לקיים טכס אזרחי אליו יוזמנו כל חבריו ומכריו של דותן, עם בני המשפחה. הפרטים לעיל. מסכם אביו של הקצין המצטיין דותן: "לא נהיה שם דותן בני היקר, אני כול כך מצטער שלא הצלחתי להגן עליך!! לא בחייך, ולא במותך!! ולאחר מכן גם לא על אחיך אחיותיך ועל אמך. אני מוכן להיות קורבן לכול המשפחה אני מודה בתבוסה שלי מול משרד הביטחון בהרס המשפחה כלכלית נפשית מורלית משרד הביטחון חזק ממני יהיה זכרך ברוך לעד". את הפוסט הוא סיים במילים מלאות הדמע הבאות: "מקווה בקרוב מאוד אפגש איתך בעולם האמת ברוך דיין האמת,

עצוב וכואב..

נושאים: צהל, בית שמש, דותן יצחק, יום הזיכרון
המודעה על האזכרה
המודעה על האזכרה
המודעה על האזכרה
המודעה על האזכרה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: