חודש גדוש פעילות לטובת האזרח הוותיק

מינהל הרווחה עורך ומפיק בחודש הקרוב פעילות חשובה לטובת בני הגיל השלישי כולל סיורים, הרצאות בילוי ולימוד. תוחלת החיים עולה, הפעילות משתנה התוכן מתחלף...

צילום: שאטר סטוק
צילום: שאטר סטוק

תוחלת החיים בישראל עולה, במהירות עצומה. בתקופת חיים זו, ההולכת ומתארכת יש צורך לדעת את הזכויות, והן רבות הניתנות לאזרחים ותיקים.

מי מוגדר כאזרח ותיק? בהגיע כל אזרח בישראל לגיל פרישה (נשים בגיל 62 וגברים בגיל 67) זכאים לתעודת "אזרח ותיק", המונפקת על ידי המשרד לשוויון חברתי.

מנהל הרווחה בעיריית בית שמש בחסותה של עו"ד רינה הולנדר הממונה על הרווחה נערך מבעוד מועד לקדם את המודעות לזכויות האזרח הוותיק כולל שילוב פעילות עשירה ומגוונת המתמשכת על פני חודש מרוכז וגם מעבר לו. הפעילות כוללת סיורים סדנאות, קולנוע טוב, הרצאות ופעילות בין דורית.

הסיורים כמובן מותאמים לשכבת הגיל, כולל נגישות. סיורים בשמורות טבע וגנים ברחבי הארץ בשפות עברית אנגלית ורוסית. למילוי שעות הפנאי שולבו בתכנית החודש גם סדנאות בנושאים מותאמים לצרכים, כמו סודות המוח ומיומנויות לשיפור הזיכרון. בעיה איתה מתמודדים בגיל השלישי והחשש לדימנציה, תופעה נפוצה בגיל הזה, שכנעו את הגורמים המארגנים ברווחה לקיים מפגשים מתמשכים, בהרצאות רצופות שיימשכו ע"פ ארבעה מפגשים בעזרת מרצים ומומחים בנושא.

ואמרנו שיש גם בילוי, כן חשיבות גדולה לעורר מודעות לתוכן קיים בעיר כמו הקולנוע הטוב המוקרן במתנ"ס זינמן- לב העיר. לכבוד האירוע שלשמו מתכנסים, 'אזרח הותיק', יוקרנו סרטים של פעם. התוכן בפרסומים.

וגם, ושימו לב, מבלי לשכוח כמובן נושאים כמו תזונה נכונה, סודות המוח, בטיחות בגיל הזהב, תאונות ביתיות, כמו תאונות בעת הליכה ברחוב. כאמור האירועים מנותבים לאוכלוסיות שונות ובהתאם מתבקש הציבור להירשם כדי להתאים את השפה, פוטנציאל לקבוצות דוברות אנגלית, רוסית או עברית.

אז אם אתם בני הגיל השלישי מוזמנים לעקוב אחר הפרסומים, תשתדלו להירשם מבעוד מועד ואם יש בקרבתכם חברים או קרובים או כאלה שאין הידיעות מגיעות אליהם הזמינו אותם להצטרף.

וגם לכם בני הדור הצעיר, הדור הבא, אל תוותרו להוריכם, הוציאו אותם מהאדישות ומהשלווה הביתית לפעילות חוץ שיש מי שעמל וטרח לארגנה.

נושאים: מנהל הרווחה, בית שמש, רינה הולנדר, אזרחים ותיקים
צילום: שאטר סטוק
צילום: שאטר סטוק
צילום: שאטר סטוק
צילום: שאטר סטוק
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: