בבית העלמין בבית שמש טמונים 31 חללים בני העיר והסביבה

על לוח האנדרטה ברחבת הזיכרון מופיעים 102 שמות. יתר החללים טמונים בהר הרצל בירושלים, אחד בבית העלמין בבית שאן, והיתר, נפגעי פעולות איבה, טמונים בחלקות בבית העלמין דרך החיים או בבתי עלמין אחרים ברחבי הארץ.

החלקה הצבאית בית שמש
החלקה הצבאית בית שמש

מחר יפקדו אזרחים רבים בעיר בית שמש את החלקה הצבאית בבית העלמין בבית שמש. בחלקה הצבאית טמונים 31 חללים, נופלים על משמרתם, בעת שירותם, חובתם הלאומית. על לוח אבן הוא עולם ומלואו, כל לוח שיש הוא כר שספג דמעות של אמא, של אחות, אח, אבא, קרובים ומכרים.

על לוח האנדרטה ברחבת השיש המקומית, בואה דרך האלה, מופיעים 102 שמות.

גם ה-31 אינו מספר 'נקי' שלבני בית שמש כולם. שרון אדרי ז"ל החייל תושב המושב השכן זנוח, טמון אף הוא בחלקה הצבאית בבית שמש.

31 , אינו המספר הנכון של החללים בני בית שמש. ישנם חללים נוספים הטמונים בבית העלמין ולא בחלקה הצבאית. אחד מאלה למשל, הוא החייל כפיר וייס ז"ל , כהן, שמטעמי קדושה נטמן במקום בו קרוביו הכוהנים יוכלו להתייחד עמו. חללים נוספים טמונים בהר הרצל בירושלים. לבני משפחתם מאורגנת הסעה מיוחדת ביום הזיכרון הלוקחת אותם עד להר הרצל בירושלים ומחזירה.

ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל מתייחדים גם עם זכרם של חללי כוחות הביטחון משורות המשטרה, המוסד ושירות הביטחון הכללי. יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל הוא גם יום הזיכרון לחללי פעולות איבה.

אירועי היום נפתחים בצפירת דומייה בת דקה אחת הנשמעת בערב יום הזיכרון בשעה 20:00 ברחבי הארץ. הטקס הממלכתי הפותח את יום הזיכרון נערך ברחבת הכותל המערבי בירושלים במעמד נשיא המדינה והרמטכ"ל. עצרות התייחדות נוספות נערכות ברחבי המדינה.

בבית שמש נערכים מספר טכסים, המרכזי שבהם הוא ברחבת הזיכרון אליה יבואו ויעלו תושבים רבים, בני משפחה, הורים שכולים, חברים לנשק וחברים לספסל הלימודים.

נרכין ראש בכבוד, נהרהר בדמותם של הנופלים, נתפלל יחד לזיכרון, כי במותם ציוו לנו את החיים.

נושאים: יום הזיכרון, בית העלמין, בית שמש
החלקה הצבאית בית שמש
החלקה הצבאית בית שמש
החלקה הצבאית בית שמש
החלקה הצבאית בית שמש
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: