אגף הרווחה מקדם יוזמה לקבלת ערכת מחוברים לגיל השלישי

רינה הולנדר מקדמת באופן אינטנסיבי את היוזמה וכבר ישבה עם גזבר העירייה למצוא את המקור התקציבי להשתתפות העצמית של העיר. מדובר ב-20-30 מכשירים שעלותם הכספית 1400 ₪. הרשות תשתתף בסכום סמלי של 250 ₪.

ערכת המחוברים,קלה לתפעול
ערכת המחוברים,קלה לתפעול

בעקבות התפשטות מגפת הקורונה והריחוק החברתי, נוצר הצורך בחיבור הגיל השלישי למשפחה וחברים. ערכת מחוברים נועדה לתת מענה לצורך זה באמצעות מערכת ידידותית המאפשרת לקשישים לקבל שיחות וידאו נכנסות בצורה קלה, מהירה וללא צורך באוריינטציה טכנולוגית, וזאת במטרה לסייע ככל האפשר להפגת תחושת הבדידות בקרב האוכלוסייה הוותיקה.

מפעל הפיס יחלק בשלב א' 5,000 ערכות, ובשלב ב' 2,000 ערכות נוספות (בכפוף לביקוש).

לכל רשות הועמדו ערכות ביחס לאוכלוסיה, לבית שמש הועמדו בין 20-30 מכשירים כאלה. אגב בקול קורא המופיע באתר מפעל הפיס יש אפשרות לבקש עד 200 ערכות לרשות בסדר גודל של בית שמש. אלא שברור שזבה בלתי אפשרי, גם בשל העובדה כי בית שמש עיר צעירה ורק מיעוט בעיר קרוב לגיל הצורך במכשיר כזה.

מפעל הפיס הזמין בפרסום קול קורא לרשויות מקומיות העומדות בתנאי הסף, להגיש בקשה לקבלת (בהשתתפות סימלית) ערכות "מחוברים" – מכשירים מותאמים לקשישים לגיל השלישי לצורך ניהול שיחות וידאו. עלות מוערכת לערכה כזו כ-1400 ₪, על הרשות להשתתף בסכום סמלי של 250 ₪ לערכה. המכשיר מוציא שיחות בלבד ואינו יכול להוציא שיחות וזו מגרעתו העיקרית.

השבוע קיימה סגנית ראש העיר עו"ד רינה הולנדר הממונה על הרווחה ישיבת תיאום ציפיות באגף לבחון הצורך שיביא להגשת בקשה לקול קורא. לדעתה המכשיר יאפשר לאגף לקיים ביקורי בית דרך הוידאו, כך שיש לכך ערך עבור הקשיש גם מבחינה טיפולית ולא רק כדי לשוחח דרכו עם אנשים.

אומרת עו"ד רינה הולנדר: "אני מבקשת, לוחצת לקבל כמה שיותר מכשירים, התחלנו לגבש רשימות, והצורך גדול. הבעיה היא בכמות המוגבלת שאנחנו יכולים לקבל".

הולנדר ישבה השבוע עם גזבר העירייה לאשר תקציב להשתתפות העצמית. "הגשנו כבר בקשה למפעל הפיס והנושא מטופל על ידינו אינטנסיבית". ומוסיפה הולנדר: "המכשיר מיועד לקשישים שאין להם ידע טכנולוגי בכלל ואין להם מכשירים חכמים" הכוונה לניידים בהם כידוע ניתן לקיים שיחות וידאו."

באשר לנתונים על קבוצות הגיל השלישי, בבית שמש קבוצת הגיל מגיל 70-74 יש 1572 אנשים, מגיל 75 עד גיל 120 יש 2419 אנשים.

לך תחלק עכשיו 20 או 30 מכשירים לכמות הגדולה. ובכל זאת זהו מבצע נאה שאפשר להתחיל איתו קמפיים ניסויי חדש להידוק הקשר עם האוכלוסייה המבודדת בקבוצת הגיל הגבוה יותר.

נושאים: אגף הרווחה, בית שמש, מפעל הפיס, רינה הולנדר, אריה ברדוגו
ערכת המחוברים,קלה לתפעול
ערכת המחוברים,קלה לתפעול
ערכת המחוברים,קלה לתפעול
ערכת המחוברים,קלה לתפעול
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: