חג אורים שמח- יום הולדת לבית שמש

גווני השמש השתנו, אור הירח כבר אינו מאיר כשנים עברו. חשוך, שחור משחור. העיר שאיבדה הרבה מחן הקמתה, איבדה גם את ערך השותפות ופועמת בפעמי לבדיות. 72 שנה להקמת בית שמש.

בית שמש, תמונה מתל בית שמש
בית שמש, תמונה מתל בית שמש

חג אורים שמח, בית שמש. הלילה מדליקים נר רביעי של חנוכה, יום ציון הולדת של העיר בית שמש אשר נוסדה לפני 72 שנה. עוד יום הולדת שעובר בשגרה, ללא חגיגה מיוחדת, ללא כל ציון מיוחד. לפני 72 שנה הדליקו נרות חנוכה במעברה, הלילה תעלה הצגה על בימת היכל התיאטרון המקומי, 'ילדי המעברה'. גילוי נאות, נכדתי תופיע שם.

לא יודע אם בכוונת מכוון הדבר, אבל זה יכול להיות ציון יום ההולדת של העיר. כי איש לא הזכיר זאת, לפחות בקבוצת דוברות העירייה. גם אין שום סימן בבית העירייה, היום ביקרתי שם אחרי חודשים רבים. (העיר אגב, אני מתעקש קמה בחודש יולי 1950 לפי כתבי ההסתדרות הציונית והסוכנות היהודית). האם מישהו יציין זאת על הבמה? נחכה ונראה.

בית שמש נוסדה לפני 72 שנה, והלילה מציינים לפי החוגגים את יום הולדתה של העיר. ככה זה כאשר מנהיגי העיר כבר 'שכחו' את ההיסטוריה, את המורשת, את היזע והטורח שהזיעו וטרחו מייסדי העיר הזו למען הקמתה.

מי כאן זוכר שבמקום ביג הפתוח והסגור היה מפעל אמפ"א שייצר מקררים ומזגנים ולידו מפעל אופניים בשם icm, ובמקום מגדלי שערי העיר היה מפעל קפה בן רגע, קפה ליבר. והנה או-טו-טו ייסגר מפעל המלט, מפעל שעבר גלגולים ממפעל שמשון, בבעלות חברת העובדים, דרך נשר ועד למלט הר טוב.

את מי בכלל מעניין שאת העיר הזו ייסדו עולי בולגריה ורומניה ועיראק, פרס, תימן ומרוקו. היום המלחמה החזקה היא איזו חסידות גדולה יותר שוכנת בעיר, ויז'ניץ, גור או אולי קרטשנף. הכל מזוייף, הכל לא אמיתי, הכל יחסי ציבור, הכל למראית עין.

כן, כן, בצער רב, העיר שינתה פניה, גווני השמש השתנו בה, גם אור הירח כבר אינו מאיר כשנים עברו. חשוך, שחור משחור. עיר שינה, ולא שהיינו עיר תוססת, לפחות היינו משפחה אחת גדולה. בכאב, ביגון, ובשמחה כולנו התחבקנו והיינו שותפים, ובעיקר מכירים בערך השותפות.

יום הולדת רגיל בודאי שצריך לציין, עוד יותר כאשר יש השנה תושבים חדשים בעירנו, עולים שהצטרפו אלינו, ומהגרים שהיגרו לבית שמש מערים כמו בני ברק, ירושלים, רכסים וביתר עלית. לחינוכם, לחינוך ילדיהם, להכרת מורשתנו דור הבונים והמייסדים, הייתה צריכה היום עיריית בית שמש לפרגן לעצמה, לתושביה, למייסדיה.

קוראי היקרים, תושבי בית שמש. הרשו לי לאחל לכם יום הולדת שמח. תיהנו מנופיה הסובבים, מההיסטוריה העשירה המרחפת מעלינו, ממזג האוויר הטוב והמטיב, הכל שלכם, הכל של אלוקים. יום הולדת שמח.

נושאים: יום הולדת, בית שמש, 72 שנה להקמת העיר
בית שמש, תמונה מתל בית שמש
בית שמש, תמונה מתל בית שמש
בית שמש, תמונה מתל בית שמש
בית שמש, תמונה מתל בית שמש
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: