התעללות בתשוש נפש: המשטרה תגיש כתב אישום נגד ארבעה מהמעורבים

החשודים התעללו, השפילו והטילו על הקורבן משימות מבזות תוך הנחייתו לומר משפטים בעלי היבט לאומני, תוך שהוא שרוע על הרצפה חסר אונים.

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

לא קשור לבית שמש ובכל זאת אנו חורגים מדיווח על הסיפור הזה. סיפור מלפני כשבועיים ימים שעתה מגיע לסיומם הפרק הראשון, החקירה הגשת כתב אישום. סיפור שזעזע כל מי שעיניו בחדשות ברשתות, ובו התעללות ביהודי ע"י קבוצת בני מיעוטים. הנה ההודעה השלמה: המשטרה השלימה חקירת החשודים שהתעללו לפני כשבועיים באדם תשוש נפש בבית חולים כשהוא שרוע על הרצפה, ואף תיעדו ושידרו את מעשיהם ברשת החברתית עד שנעצרו ע״י השוטרים. בימים הקרובים צפוי נגד ארבעה מהחשודים שנעצרו כתב אישום.

בעקבות דיווח שהתקבל במוקד 100 של משטרת מחוז ירושלים לפני שבועיים (7.7) ביום שישי לפנות בוקר, ועניינו סרטון live (בשידור חי) ששודר ברשת החברתית "טיקטוק" ובו מספר צעירים תושבי מזרח ירושלים שנצפו משפילים ומתעללים באדם תשוש נפש במשך זמן ממושך, הוזעקו למקום שוטרי תחנת מוריה. השוטרים הסתייעו בפעילות ניטור והכוונה מהירים של שוטרי מרכז השליטה במחוז ירושלים.

הודות לתגובתם המהירה של השוטרים, אותרו ונעצרו שמונה חשודים במעשה. בהמשך נעצר חשוד נוסף ששהה באותה עת במקום לצורך טיפול רפואי, והחשודים האחרים שנעצרו הגיעו לבקרו טרם המעשה הפסול.

מחקירת המקרה במשטרה עולה כי במעשיהם החשודים התעללו, השפילו והטילו על הקורבן משימות מבזות תוך הנחייתו לומר משפטים בעלי היבט לאומני, תוך שהוא שרוע על הרצפה חסר אונים. בין היתר, הורה אותו חשוד שטופל רפואית במקום לקורבן לנשק את רגליו.

חוקרי תחנת מוריה של מחוז ירושלים השלימו בימים האחרונים את חקירתם של המעורבים. לאחר ביסוס תשתית ראייתית כנגד חלקם, בימים הקרובים צפוי להיות מוגש כתב אישום ע״י פרקליטות מחוז ירושלים נגד 4 חשודים.

סנ״צ יוסי אהרון סמת״ח מוריה אמר: ״מעבר להתנהלותם הפלילית והפסולה של המעורבים בהשפלה והתעללות באדם תשוש נפש, יש פה גם מעשה חמור מאוד ברמה הערכית. לא יכולנו להישאר אדישים לנוכח פגיעה שכזו, פיזית ונפשית, במי שאינו יכול להגן על עצמו מפני אותם חשודים. החקירה נוהלה ביסודיות, כשכל שוטר שטיפל במקרה מהסייר, דרך שוטרי המשל״ט המחוזי, ועד החוקרים- הבינו ברמה הערכית את החשיבות הקיימת שבמיצוי הדין עם החשודים במעשה. נמשיך לפעול נגד כל מי שיפגע, ישפיל ויתעלל, בחסרי ישע ובהם תשושי נפש.

עתה עובר הדיון לבימה המשפטית, נמשיך לעקוב ולפרסם החלטות השופטים במקרה המדובר.

נושאים: משטרה, תשושי נפש, עצורים, בית משפט
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: