התנכלות ראש העיר לסגניתה מטרפדת פעילות נשית מתוקצבת בבית שמש

שני תקציבים שהגיעו לעיריית בית שמש ממענה לקול קורא במשרד הפריפריה ולשיווין חברתי לטובת פעילות נשית עצורים בלשכת ראש העיר. למה? כי הממונה על הפעילות הנשית רינה הולנדר לא באה לגב' בלוך טוב בעין.

4 / 5 ☆ מדרגים: 2
לא מסתדרות עליזה ורינה
לא מסתדרות עליזה ורינה
לפני פסח עושים סדר וניקיון, או ניקיון וסדר. מה צריכה לעשות עיריית בית שמש אצל עצמה? גם זה וגם זה. ראו את הסיפור הבא, מדהים בעזות המצח שבו, מפליא בכך שאישה מתנכלת לאישה אחרת, משגע בשעה שאישה מטרפדת פעילות נשית בעיר מן המפורסמות סובלת מנגע הדרת נשים.

הנה הפרטים: אורנה נחמני, היועצת לראש העיר למעמד האישה הצליחה לגייס שני סכומי כסף לא קטנים לפעילות נשית. הראשון קול קורא למניעת אלימות : המשרד לשוויון חברתי – הרשות לקידום מעמד האישה מעוניין לבצע, באמצעות הרשויות המקומיות תכנית במסגרת המאבק באלימות כלפי נשים. התכנית תופעל ברשות המקומית על ידי היועצת לקידום מעמד האישה ואגף הרווחה. במשרד לשוויון חברתי נימקו: "התפרצות נגיף הקורונה הביאה לעלייה במספר מקרי האלימות בתוך התא המשפחתי. סגרים ו/או הגבלות כלליות ונרחבות על התנועה והדרישה לבידוד בבתים גרמה להגברת מתחים וסכסוכים בין בני זוג ובמקרים לא מעטים ננקטו פעולות אלימות שלרוב הופנו כלפי בנות הזוג. מטרת התכנית היא חיזוק החוסן האישי והקהילתי של תושבי הרשות המקומית ובפרט הנשים, וזאת באמצעות קידום פעולות הסברה להעלאת מודעות, קורסי הכשרה והדרכה בתחום מניעת אלימות כלפי נשים והעצמה אישית"

אורנה נחמני ניגשה לקול קורא בדחילו ורחימו, ונענתה בחיוב. 45 אלף ש"ח אושרו לפעילות שהוצעה למניעת אלימות נשים בבית שמש. מתכנסת וועדה שמגבשת תכנית פעילות. מחכים לתאריך המיועד שיום יבוא ואז לפרוץ. איש , נכון אף אישה לא ציפתה שמי שיעצור את הפעילות, תהיה דווקא אישה אחרת, ראש העירייה. אומרת סגנית ראש העיר רינה הולנדר: "אני מבינה שראש העיר כנראה כועסת עלי, למה היא צריכה להעניש את התושבים שלה?".

וזה אינו הסיפור היחיד שבו לשכת ראש העיר מעורבת עמוק עמוק במאבק מול רינה הולנדר. כבר דיווחנו כאן על ערבי ההרצאות בספריה שהרכש נמנע מלהוציא הזמנות רכש לפעילות בשל הוראה כתובה מלשכת ראש העיר.

הנה עוד סיפור, המסמכים אצלנו, קול קורא שני של המשרד לפיתוח הפריפריה והגליל. " המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, בתיאום ובשיתוף פעולה מקצועי עם הרשות לקידום מעמד האישה במשרד לשוויון חברתי, קיבל החלטה לפרסם קול קורא שעניינו פעולות לקידום מעמד האישה ברשויות המקומיות בנגב, בגליל ובפריפריה החברתית, באמצעות מתן תמיכה לרשויות אלו להפעלת תכניות ופרויקטים עבור קידום מעמד הנשים, השוויון וביעור האפליה, ברשויות המקומיות הזכאיות רשויות המעוניינות בקבלת תמיכה כאמור, מתבקשות להגיש בקשה למשרד, באופן שיפורט במסמכי הקול קורא. התמיכה תינתן למבקשות תמיכה שיעמדו בכל הדרישות המפורטות בקול הקורא ובכפוף לקיום תקציב בפועל.".

בית שמש הכי מתאימה לתכנית כזו, גם בשל עברה המפואר בהדרת נשים, גם בשל ההווה שלא תמיד מגיע לכותרות. אורנה נחמני הגישה בקשה מנומקת ועלתה בהקצבה, 200 אלף ₪ הקציב המשרד לטובת הפעילות בבית שמש. שאפו!!!

מה עושים? שוב מארגנים תכנית, שוב מנסים לקדם ומביאים לידיעת לשכת ראש העיר על התכנית היזומה. מחכים לברכה ולאישור המועדים. ומה קורא? "הסכום הזה חסום לנו נעלו לאורנה את כל מערכת הדרישות כדי שלא תוכל לגעת בזה".

הבהרה: כל התכניות אושרו בידי שני המשרדים, 245 אלף ש"ח , לא מעט כסף. הכסף הגיע וראש העיר חסמה אותו מלצאת לפועל. אומרת סגנית ראש העיר רינה הולנדר: " נראה לך הגיוני שראש עיר יכולה להשתמש בתקציבי עירייה ובתקציבי ממשלה ככלי פוליטי כי היא רוצה לפגוע בחבר מועצה? התקציבים שייכים לציבור, הם לא פרטיים של ראש העיר. אם הייתי ממונה על תיק שפ"ע היו עוצרים את פינוי הזבל? נאלצנו לבטל סדנאות לנשים נפגעות אלימות, הרצאות להעצמת נשות עסקים ועוד. זאת בנוסף לפעילויות רבות עבור הציבור בכללותו, מופעים, תקציבים לנוער ולתוכניות מוזיקה ועוד ועוד. בסוף מי שנפגע הם התושבים, על לא עוול בכפם."

באמת מה הנשים אשמות? אילו היה כאן ראש עיר אחר ממין זכר היתה קמה סערה ציבורית ארצית, 'הארץ' היה כותב על זה. 'מעריב' היה מטפס, 'ידיעות' וכל שאר כלי התקשורת היו כאן תוקפים בשצף את ראש העיר שמעז לעצור כספים שהגיעו לפעילות נשים.

נושאים: משרד הפריפריה, המשרד לשיווין חברתי, עליזה בלוך, עיריית בית שמש, רינה הולנדר, אלימות נשים
לא מסתדרות עליזה ורינה
לא מסתדרות עליזה ורינה
לא מסתדרות עליזה ורינה
לא מסתדרות עליזה ורינה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:42 תגובות
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
התנכלות ראש העיר לסגניתה מטרפדת פעילות נשית מתוקצבת בבית שמש
בחרתי פעם עליזה
(3 / 5)

נכתבה ביום רביעי, 22 במרץ 2023, 07:13

עליזה בלוך, צריכה לעוף, בלי קשר או עם קשר לרינה, היא פשוט גרועה. אין נקיון, יחס מזלזל לציבור שלה. אין באמת שינוי בעיר כמעט בכל הגזרות. לכי הבייתה עליזה נסתדר בלעדייך.

התנכלות ראש העיר לסגניתה מטרפדת פעילות נשית מתוקצבת בבית שמש
גדי
(5 / 5)

נכתבה ביום רביעי, 22 במרץ 2023, 06:59

פשוט בושה.