התנועה לאיכות השלטון מציגה: האמנה למאבק בשחיתות בשלטון המקומי

עד כמה האמנה הזו אקטואלית בעירנו, אם אמנם אכן יחתמו עליה מועמדים, האם גם כאלה שתיקים פתוחים נגדם יצטרפו?

מועמדים לראשות, בינתיים
מועמדים לראשות, בינתיים

שלושה חודשים לפני מועד הבחירות לרשויות המקומיות, השיקה התנועה לאיכות השלטון את האמנה למאבק בשחיתות בשלטון המקומי, כחלק מקמפיין נרחב של התנועה תחת הכותרת לא מצביעים שחיתות. במסגרת הקמפיין, קוראת התנועה לכל המועמדים בבחירות המוניציפליות הקרובות לחתום על האמנה ולהתחייב כי ייקחו חלק במאבק למען שלטון נקי ואיכותי.

בעוד שלושה חודשים יתקיימו בישראל הבחירות לרשויות המקומיות וכחלק מהמאבק למען שלטון איכותי בישראל, משיקה התנועה לאיכות השלטון קמפיין חדש בשיתוף עם אתר וואלה!News: לא מצביעים שחיתות. במסגרת הקמפיין מפרסמת התנועה את האמנה למאבק בשחיתות ברשויות המקומיות וקוראת לכל המועמדים לרשויות המקומיות להצטרף ולחתום על האמנה למאבק בשחיתות, להתחייב לפעול בשקיפות, לשמור על טוהר המידות, להימנע מניגוד עניינים ובעיקר בעיקר – לא למעול באמון שהציבור נתן בהם.

רמת השחיתות במדינה נמצאת בעלייה מתמדת וכיום מדורגת ישראל במקום ה-32 מבין מדינות העולם (לפי דירוג ארגון השקיפות הבינלאומי) לאחר הידרדרות מתמשכת בשנים האחרונות. בנוסף, חלה ירידה ברמת השמירה על ערכי הדמוקרטיה ומוסדותיה וברמת אכיפת שלטון החוק. כתוצאה מכך חלה פגיעה קשה באמון הציבור הן בשלטון המקומי והן בשלטון המרכזי.

באמנה מתחייבים המועמדים: לחרות על דגל סיעתם את המאבק בשחיתות על כל גווניה ולאמץ במצעם עקרונות ליישומו. לפעול במלוא העוצמה למיגור השחיתות, מידי יום ביומו עד הבחירות, בעת הבחירות ולאחריהן. לשמור על שלטון החוק ולחזק את המערכות לאכיפתו. לנהוג בשקיפות מלאה לגבי מעשיהם. לשמור על טוהר הבחירות ועל טוהר המידות. להימנע מניגוד עניינים, מקבלת טובות הנאה, ממינויים פוליטיים ומהפרת אמונים כלפי הציבור.

עוד מצהירים המועמדים באמנה כי יאבקו בשחיתות באמצעות חינוך, הרתעה, מניעה וביקורת. להשגת יעד זה נדרש מאמץ רב-מערכתי שיבוצע הלכה למעשה בפעילות הרשות בכלל ובוועדות השונות בפרט: ועדת המכרזים, ועדת הביקורת, וועדת התכנון והבניה.

ומעניין אם חברי מפלגות שיש נגדם הליכים לפתיחת כתבי אישום, האם גם הם יכולים להצטרף לאמנה הזו? וכיצד יכול מתמודד לקבל תמיכתו של אחד כזה ולהסכים לה? מעניין בקיצור.

נושאים: התנועה לאיכות השלטון, בחירות בית שמש
מועמדים לראשות, בינתיים
מועמדים לראשות, בינתיים
מועמדים לראשות, בינתיים
מועמדים לראשות, בינתיים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: