בית שמש במפת השחיתות

גם שם אנחנו נמצאים, במפת הערים המושחתות- רשימה מפוקפקת של ערים בישראל. והמעניין איש לא עושה לתקן את הרושם...

מפת השחיתות
מפת השחיתות

התנועה לאיכות השלטון בישראל ממפה את הרשויות המקומית בהם התגלתה שחיתות או מעשה הקרוב לשחיתות. לפי המפה המתפרסמת באתר העמותה ברוב הרשויות בארץ יש שחיתות מצפון ועד דרום. כפרים ערביים בכללם, ערי שדה ופריפריה וגם ערים מרכזיות בישראל. ברשימה הארוכה מצויות הערים חיפה, בית שאן, טבריה, נצרת עילית, כרמיאל, תל אביב, בת ים, ראש העין, מודיעין עילית, אשדוד ואשקלון ועוד רבות אחרות. אפילו אילת מצויה ברשימה הלא מכובדה הזו.

בית שמש? בית שמש מצויה אף היא במפה הזו, הפעם ממש ללא בטובתה שלה. כאן בעיר התחוללו שני אירועים שהכתימו את שמה ומייחסים אותם לראש העירייה למרות שבפועל לפחות באחד מהם אפשר לטעון שאין ידו של ראש העירייה במעל גם לפי החלטת בית המשפט העליון.

"בתאריך ה-14.11.13 התפרסמו תוצאות הבחירות לעיריית בית שמש, לפיהן נבחר מר משה אבוטבול לראשות העירייה. ביום הבחירות נמצאו בדירה בעיר תעודות זהות רבות, כאשר על-פי החדש נעשה בהן שימוש להצבעות פסולות. בנוסף, עלו חשדות לשידול, שוחד, תעמולה אסורה ועוד. נוכח החשש להתארגנות שיטתית לפגיעה בטוהר המידות ולזיוף תוצאות הבחירות בעיר, פנתה התנועה ליועץ המשפטי לממשלה, בבקשה לשקול שימוש בסמכותו ולהגיש ערעור על תוצאות הבחירות בעיר". האתר אינו מציין כלל את האחראים הישרים לשחיתות זו ומייחסה כביכול לתוצאה בה נבחר ראש העירייה. מעשה זו בו נתגלו מעשי זיוף, הביאו לבחירות חוזרות בהם נבחר שוב מר אבוטבול.

האירוע השני בשלו מוכתם שמה של העיר, הוא "מודעות המדירות נשים".: התנועה פנתה לעירייה בדרישה לפעול מיידית ולהסיר כל מודעה אשר יש בה כדי להפלות, לבזות ולהשפיל נשים במקומות ציבוריים, בהמשך לתלונות שהגיעו אליה. מודעות אלו מהוות פגיעה בכבודו של אדם, ביזוי והשפלתו. וזאת בניגוד לחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו. התנועה דורשת מהעיירה לפעול לאלתר ובתקיפות להורדת שלטים ברוח זה ברחבי העיר. כמו-כן, מבקשת הסברים מראש העיירה איך נתלו המודעות ללא פיקוח". כזכור העניין הובא לבית המשפט שקנס את העירייה באי מילוי ההוראה שנכפתה עליה בבית שמש.

זהו. עד כאן. אין באתר שום התייחסות לכל הסיפורים והדרמות שאנחנו חווים כאן מידי יום ושבוע. למשל, עניין המעצרים בהטיית המכרז אינו מופיע באתר.

האם זה אומר שהתחושות שלנו רחוקות מההגדרה המשפטית המגדיר אחרת מעשה ? ייתכן, מינוי מקורבים גם אם אינו נראה ציבורית, הוא עדיין כנראה לא שחיתות. הוצאה כספית מבוזבזת גם אם אינה בסדר מבחינה ציבורית היא עדיין אינה שחיתות. מסירת מבנה בהקצאה לעמותה כלשהי גם אם מדובר בעיתוי רגיש יכולה להיחשב לשחיתות גרק אם תגיע לבית משפט ושם יתקיים דיון מכריע שיתבסס בפס"ד.

אישיות בכירה שהוחשדה בשחיתות וגם אם היה במעצר, ובסופו של דבר אם לא הוגש נגדו כתב אישום עדיין אינו אומר שהאישיות הבכירה הזו מושחתת. בכל אופן המיפוי הזה של התנועה לאיכות השלטון אינו מוסיף לעירנו כבוד והכי מעניין לא נעשה דבר מצד אותם גורמים האמונים על תדמיתה של העיר לעשות ולפעול להוציאה מהרשימה הלא מכובדת הזו. שמה של העיר מוכתם בפרסום הזה ואין עושה דבר. .

נושאים: התנועה לאיכות השלטון, בית שמש, רשויות מקומיות
מפת השחיתות
מפת השחיתות
מפת השחיתות
מפת השחיתות
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: