משלחת מרגלים נחתה בעיר ללמוד הארץ

נציגי משרדי ממשלה הגיעו הבוקר לסיור ולהכרת צרכיה של העיר בית שמש. תכנית ממשלה אם לא תהיה כמו אילת, חבל על הזמן! אם הממשלה תסתפק רק בתכנית 'אשקלון' זה כמו כוסות רוח למת.

סיור בגבעות בית שמש
סיור בגבעות בית שמש

היום אירחה עליזה בלוך צוות ממשרדי הממשלה, היו שם לפי התמונות שצורפו להודעת הדוברות בין 12-15 נציגים, אם מכל משרד הגיע נציג אחד כנראה שיש משרדים שזה לא בראש שלהם. בממשלה יש 36 שרים, עם 28 תיקים, כלומר יש משרדים שלא שלחו נציגים. מי לא הגיע? לא חשוב ואפילו חסר משמעות. הודעת הדוברות מספרת: "הביקור נועד כדי להציג את האופי הייחודי של בית שמש לקראת העברת החלטת ממשלה בנוגע לעיר.". בלוך לקחה לסיור את אותם פקידים גם לצפות על התפתחותה של העיר מאחת הגבעות.

בהמשך הודעת הדוברות מצוטטת אמירתה של בלוך: "שהחלטת ממשלה היא בשורה לעיר על כל חלקיה".

מדובר בשלב ראשון, שכן הגיעו פקידים בלבד, ולא בכירים במשרדי ממשלה. מה נקרא בכירים? מנכ"ל או סמנכ"ל משרד הוא דמות שמביעה רצינות כוונות.

מהי החלטת ממשלה? הפעלת תכנית רב שנתית לפיתוח העיר בית שמש בעלויות של מאות מילוני שקלים בהתאם לצרכים לשיפור איכות חייהם של התושבים הנוכחיים והעתידיים לעיר בית שמש.

ראש העיר ד"ר עליזה בלוך: "משרד ראש הממשלה מקדם החלטה ממשלתית ייעודית עבור בית שמש. זו בשורה אדירה עבור כל תושבי העיר".

אז היכן אנחנו עומדים היום?

ראש העיר מספרת שיש טיוטא שנכתבה כבר ועוברת בין הידיים, בין האוצר לבין משרד השיכון לבין משרד' הפנים, לבין משרד ראש הממשלה. בלוך נפגשה עם בכירים, כולל עם ראש הממשלה, כדי לחזק את קידום החלטת הממשלה שלדעתה חשובה לעיר.

אילת זכתה בהחלטת ממשלה, כבר בשנת 2019. מה קיבלה אילת בתכנית? ובכן עיון בהחלטת ממשלה של אילת מדברת על השקעות במאות מיליוני שקלים. בתחום הבריאות הקצתה הממשלה 150 מיליון ₪!! לטובת קידום העתקת מגורי רופאים, קידום תכנית לקיצור תורים ועוד. התכנית מפורטת ומפורסמת. בתחום התיירות – לחם חוקה של העיר. השקיעה הממשלה הרבה יותר- 250 מיליון ש"ח. פיתוח יכולות בתחום החקלאות הימית 24 מיליון ₪, תעסוקה ופיתוח כלכלי עוד 25 מיליון ש"ח. לצורך שיפור שירותי התחבורה לתושבים עוד עשרות מיליוני שקלים, כ-30 מיליון, בסיכום אילת קיבלה כחצי מיליארד שקל.

האם זה הסטנדרט או שיש משהו אחר? כן. החלטת ממשלה לגבי העיר אשקלון נתנה לה בסה"כ סכום 'זעיר' של 35 מיליון ש"ח, שהגיעו לה בשל המצוקות הנובעות משכנותה לעוטף עזה.

בית שמש שונה מאילת, שונה מאשקלון. אינה סמוכה לעוטף, ואינה מנותקת, מה הממשלה תחליט? עדיין לא ברור.

בית שמש זקוקה למאות מיליוני שקלים, פחות מזה חבל על המאמץ. אם ניקח רק כותרות מתכנית אילת, כמו תחום הבריאות- הקמת בית חולים, תחום התיירות- פיתוח תל בית שמש וגן לאומי על אתרי העתיקות שנתגלו בחפירות הארכיאולוגיות על גבעות הרמה, ארמון דוד ועוד, הרי שיש כאן צורך. תחום התעסוקה- פיתוח תעסוקה וקידום התושבים החרדים לצאת לתעסוקה, שיפור התחבורה המקומית כל אלה מחייבים הכנסת יד לכיס עמוקה ומלאה של הממשלה.

היום נעשה צעד קטן, בבחינת משלוח 'מרגלים' לספר, נקווה שיספרו את טובת הארץ ולא את דיבתה.

נושאים: החלטת ממשלה, בית שמש, עליזה בלוך. נפתלי בנט
סיור בגבעות בית שמש
סיור בגבעות בית שמש
סיור בגבעות בית שמש
סיור בגבעות בית שמש
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: