השופט מלצר: "אין דבר כזה שיש רחוב במדינת ישראל שסגור לנשים"

משה אבוטבול ראש העירייה מנסה להסביר ולשכנע בחוסר יכולתו להתמודד עם צו הסרת השלטים הפוגעניים ברגשות הנשים במרחב הציבורי.

שלטים במרחב
שלטים במרחב

הבוקר התנהל דיון בבית משפט העליון בירושלים בעתירת הנשים נגד עיריית בית שמש, וראש העירייה משה אבוטבול, בעניין הסרת שלטי הצניעות הפרושים ברחבי העיר. כזכור פסק בית המשפט על הסרתם המיידית של השלטים (לפי רשימה מוגשת) ובשל עיכוב ביצוע הוראת בית המשפט זומנה העירייה והעומד בראשה לבית המשפט בגין בזיון בית משפט. השופט מלצר הטיל קנסות גבוהים על עיריית בית שמש בשל אי הורדת השלטים וביזוי בית משפט. העירייה טענה אז שהיא ניסתה להוריד את השלטים אך לא מצליחה לגבור על 'כנופיה' התולה אותם מחדש. גם המצלמות שהותקנו לעקוב אחרי תולי השלטים הושחתו. תופעת תליית השלטים התרחבה ונדדה מגבולות הרמה גם אל השכונות האחרות בעיר, כדוגמת זה בתמונה שנמצא בשכונה חפציבה.

בפני כב' השופט מלצר התייצבו היום, יום שני, שוב הצדדים, בעניין אי מילוי צו בית המשפט להסיר באופן מיידי את השלטים. הפעם כנראה נמאס אפילו לשופט מלצר ש'איים' בצוו מאסר בגין ביזיון בית משפט. "אם השלטים לא יוסרו עד יום ראשון אאלץ לנקוט בענישה". השופט מלצר קנס את העירייה בסכומי כסף חריגים, 5,000 ש"ח קנס על כל יום בו לא יורדו השלטים. בבית המשפט נכח משה אבוטבול ראש העירייה שניסה להסביר את חוסר יכולתו להתמודד עם הבעיה.

השופט מלצר: אין דבר כזה שיש רחוב במדינת ישראל שיהא סגור לנשים. מבחינתי שחצי משטרה תהיה שם. חופש התנועה אינו מוגבל". והוסיף: "אם צריך נוכחות משטרה לפרק זמן לעקוב אחר תולי השלטים החדשים, אז שהמשטרה תציב שוטרים גלויים או סמויים במרחבים האלה". השופט מלצר ציטט את ראש העירייה מדבר בתקשורת החרדית שם הוא הובן כמצדיק את נוכחות השלטים. השופט מלצר אמר שדבריו אלה של ראש העירייה הם בבירור ביזיון בית משפט".

השופט מלצר, משנה לנשיאת בית המשפט העליון נתן ארכה של שבועיים לעירייה להוריד את כל השלטים בעיר, כולל אלה שמופיעים ברשימה אליהם נוספה הוראת הורדה גם לגבי שלטים חדשים שנתלו ברחבי העיר. בפני העירייה עומדת משימה לא פשוטה כלל, הפעם תצא המשטרה בכוחות מתוגברים לאכוף את חלטת בית המשפט. העירייה והמשטרה יתאמו את המועד המתאים ביותר בתוך מסגרת הזמן שניתן בדיון בבית המשפט. בקרב הנשים בירכו על ההחלטה ואילו מצד העירייה יצאה ראש העירייה לתקשורת להסביר ולנמק שאין בשלטים ממש , כאילו תלו שלטים "נא לשמור על השקט". ההשוואה הזו עוררה רוגז אצל הנשים. הן מבחינתן לא מתכוונות להרפות מהלחץ בבית המשפט עד שהשלטים יוסרו מעל קירות הגובלים במרחב הציבורי. עודכן יום ג'

נושאים: בית משפט השלום
שלטים במרחב
שלטים במרחב
שלטים במרחב
שלטים במרחב
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
השופט מלצר: "אין דבר כזה שיש רחוב במדינת ישראל שסגור לנשים"
אתינכתבה ביום שלישי, 05 בדצמבר 2017, 09:26

למה מוחקים תגובות? מזה הסתימת פיות הזו?