הרכב המועצה הדתית חייב לכלול נשים חרדיות

את ההרכב ימליצו נבחרי מועצת העיר, במידה ולא יוצגו שמות נשים במוצע ע"י נבחרי החרדים, יכול השר לתקן את המעוות ולמנות במקום המומלצים על ידם מומלצות בעזרת ראש העירייה. הדיון במליאה מחר לא סוף פסוק.

השר מתן כהנא עם נשים
השר מתן כהנא עם נשים
ישיבה שלא מן המניין שזומנה למחר חייבת להניב שמות עבור הרכב המועצה הדתית. לא יסופקו השמות בידי נבחרי הציבור, צפוי השר למנות ממונה זמני עד לקביעתו באשר להרכב המועצה הדתית. אי הצלחה של נבחרי העיר ובראשם ראש העירייה היא למעשה כישלון ולכן סביר שיעשו מאמץ למצוא את השמות גם הנכונים על פי הוראות הלשכה המשפטית במשרד לשירותי דת.

זה שלוש שנים שנבחר לעיר שלטון חדש, אחר שאמור היה להרכיב מועצה דתית. לקח לו זמן, במיוחד לה, לגברתי ראש העיר להבין את החשיבות להרכיב מועצה דתית. התוצאה הסופית היא שלא מונתה מועצה דתית. והיה אפשר, בשנים 2018-2019 עדיין היה כאן שלטון יציב שניהל את המדינה

עד שבאה התקופה בה לא ניתן היה עוד להרכיב מועצה שכן על פי חוק בימי שלטון מעבר, או בחירות לא ניתן לקיים מוסדות ממונים חדשים.

השלטון הנוכחי קם ביוני 2021, וגם מאז לא מיהרו בעירייה להשיב על פנייתו של השר לקבוע הרכב למועצה הדתית. השר כהנא פנה בפעם ראשונה ופנה בפעם שניה ורק כאשר הוא מודיע על כוונתו לצמצם את תוקף המינוי של הממונה הזמני, מתעוררים בעיריית בית שמש ונכנסים לדיונים להרכיב מועצה דתית.

ועתה נדרשים הנבחרים להציג מועמדיהם. החרדים לא קראו את הוראותיו של השר לשירותי דת, או שאינם ששים למלא אחריהן. לפי השמות שהוצגו מטעמם אין אישה ביניהם. ש"ס, דגל, עץ, ואגו"י לא העלו בדעתם להציג מועמדת נשית לכהן בהרכב המועצה הדתית החדשה.

הוראות הלשכה המשפטית במשרד לשירות דת להרכבת מועצה דתית קובעות כללים בעניין. "... והואיל ונשים הן בבירור חלק חשוב ומרכזי בציבור הנזקק לשירותי דת, ראוי כי בכל מועצה דתית שתורכב מכאן ואילך, על השר ועל שאר הגופים הממנים לשקוד על מינוי נשים" וממשיכה הלשכה המשפטית "מחויבותו של השר לשירותי דת כגורם המתקן עיוותים בהרכב המועצה, לשילוב נשים במועצה, עולה על מחויבותם של שני הגופים האחרים (מועצה ורבנות).

איש אינו חולק שנשים חרדיות נזקקות לשירותי דת. אם נזקקות, למה שלא ידאגו לעצמן?

ראש העיר המרכזת את השמות האלה, דרשה או לא דרשה מחבריה החרדים למסור שם אישה, בעובדה נמסרו שמות גברים בלבד. מכיוון שנשים הן בבירור חלק חשוב ומרכזי גם בציבור החרדי, שיואילו בטובם הנבחרים החרדים להציג שמות נשים. לא יציגו? זבש"ם או שיוותרו על הזכות לשבת בהרכב המועצה הדתית.

הלשכה המשפטית מנחה את השר להרכב המועצה, ייצוג לכל הסיעות. לסיעות החרדיות היו גם בוחרות לא מעטות, היכן הן באות לידי ביטוי? האם השר יתקן כאן את המעוות וידרוש מהסיעות החרדיות, 12 במספר, להציג לפחות שמות שתי נשים. על פי גודלם אפילו שלוש נשים. לא ימסרו, יזכרו שהזכות בידי השר לתקן את המעוות ולשלב נשים.

נדמה שהשר כהנא בוודאי ייתן זכות לנבחרי הסיעות למנות נשים, והיה כמתקן עיוותים לא תמצאנה הנשים על ידו יפנה לעזרת ראש העירייה המכירה ויודעת על נשים חרדיות פעילות. האם אלה תהיינה מספיק אמיצות להתייצב מול הנבחרים, מול הרבנים?

בכל מקרה צריך שיהיה ברור, הרכב המועצה הדתית חייב לכלול נשים, בהם נציגות חרדיות על המשבצת החרדית.

נושאים: המשרד לשירותי דת, מתן כהנא, חרדים, בית שמש
השר מתן כהנא עם נשים
השר מתן כהנא עם נשים
השר מתן כהנא עם נשים
השר מתן כהנא עם נשים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: