הקורונה בבית שמש- 15 חולים, מעל ל-700 מבודדים

15 חולי קורונה בעיר, רובם צעירים בשנות השלושים לחייהם, רק אשה אחת, וכולם חרדים. כמה מבודדים? מתקרבים ל-700 והמספרים האלה נכונים לאתמול בערב. בין המבודדים רופא אחד

5 / 5 ☆ מדרגים: 1
קורונה בבית שמש
קורונה בבית שמש

אתמול קיבלה ראש עיריית בית שמש פניית דיווח ישירה מרופאת המחוז ממשרד הבריאות ד"ר חן שטיין זמיר. במכתב מדווחת הרופאה המחוזית על 15 מקרי תחלואה בנגיף הקורונה המתגוררים בבית שמש.

הרופאה מציינת את מספריהם הסידוריים ברשימת חולי הקורונה בישראל. ככל שהמספר קטן יותר החולה נתגלה מוקדם יותר. הראשון שבהם הוא מספר 281 והאחרון בסדרה לפי הדיווח שהגיע אתמול הוא מספר 1420. מדינת ישראל יש היום כבר2170 חולים ולא ברור אם יש בתווך עוד מבני בית שמש.

"לנוכח העלייה במספר המקרים, הנכם מתבקשים להקפיד על הנחיות משרד הבריאות ולהנחות את תושבי העיר בדבר סגירת מוסדות ציבוריים ומוסדות תרבות". כותבת הרופאה המחוזית במשרד הבריאות.

הנה כמה נתונים מעניינים מאותו מסמך ארוך (מעל ל- 10 עמודים). רוב החולים הם צעירים, בשנות השלושים לחייהם, אחד אפילו בגיל צעיר יותר בגיל העשרים לחייו. כלומר החשש של פגיעה באוכלוסיה מבוגרת בעיר נכון לעכשיו מופרך.

עוד נתון חשוב הוא שרוב החולים הם גברים, רק אשה אחת (מס' 872) מופיעה ברשימת החולים שאנחנו הצלחנו לפענח. זו שביקרה במרפאה אצל רפא מקומי שנשלח לבידוד יחד עם צוותו.

ונתון אחרון, מדובר בתושבים חרדים מהשכונות החרדיות של העיר.

ראש עיריית בית שמש דר עליזה בלוך עושה ועשתה מאמצים להסביר את הסכנה בנגיף, הוציאה רמקולים ומערכות כריזה לרחובות באידיש ובעברית מהם צריך היה ללמוד על כללי התנהגות שקבע משרד הפנים. לאתיופים הוציאה מערכות כריזה באמהרית. נסתה להעביר את המידע בכל דרך (פייסבוק, אתר, פשקווילים, כרוזים בכל השפות, קו פתוח, שיחות עם רבנים ועוד).

נושאים: קורונה בבית שמש, משרד הבריאות, בית שמש
קורונה בבית שמש
קורונה בבית שמש
קורונה בבית שמש
קורונה בבית שמש
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:51 תגובות
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
הקורונה בבית שמש- 15 חולים, מעל ל-700 מבודדים
אהרון כהן
(5 / 5)

נכתבה ביום חמישי, 26 במרץ 2020, 08:50

אתמול בערב והיום התקשרו מעיריית בית שמש אלי וביוזמת ראשת עיריית בית שמש ,לשאול לשלומינו ובאם אפשר לעזור במידת הצורך במזון תרופות ועוד... אני רוצה להודות לעירייה על יוזמתה של עליה ,כל הכבוד לדאגה לגיל השלישי ,שנהיה כולנו בריאים ושבעז"ה נעבור את התקופה הקשה ללא אבידות אמן