הצגה ראשונה לאישה ולבת החרדית- היכל התרבות כמעט מלא

כ-400 נשים, בנות, התיישבו לראות בהיכל התרבות העירוני את הקלאסיקה החרדית- דתית "שוות". בלי ידיים קשורות ועם יותר מניצוץ של תקווה ישבו הנשים צפו ונהנו.

היכל כמעט מלא צילום:דוברות העירייה
היכל כמעט מלא צילום:דוברות העירייה

היכל התרבות בבית שמש אמור לשרת את כל גווני האוכלוסייה המקומית, דתיים, חילוניים, חרדים. היכל של כולם למען כולם. כך היה בהצהרות, שאחריהם מגיע בין אם נרצה ובין אם לא, עת מבחן. אחרי שהתבשרנו כי ההיכל המצוי בהרצה נפתח לפעילות בשעה טובה ברוב עם והדר, אירח אתמול הצגה מוזיקלית. הרבה עולמות, בית אחד.

ראשונות להיכנס תחת המטריה הזו הן הנשים והבנות החרדיות. "קלאסיקה נדירה על מאבק בידיים קשורות וניצוץ אחרון של תקווה. בעולם הלועג לשונות ובוז למוגבלות מנסה אישה אחת מול כולם להוכיח אחרת." זה המלל המקדם את המחזה המוסיקלי 'שוות' שעולה באולמות ברחבי הארץ, אחרי גבעת זאב ועוד מקומות הגיעה גם לבית שמש.

הנה הוכחה שהבית הזה לכולם, האם אכן יש היענות לקריאה.

ואנחנו נותנים זמן מספיק להיכל ולצוות החדש המתגבש להריץ את עצמו לתודעה הציבורית, שיש דבר כזה בבית שמש, בכל זאת רצינו לראות אם יש כיוון במחשבה הזו של היכל לכולם.

בתכניות אכן כן, יש רפרטואר מעניין בהיכל לדוברי השפות השונות, אנגלית, מרוקאית, עברית, ואם קונצרט נחשב כשפה אזי גם מוזיקלית. באמת שפע חיובי של מופעי תיאטרון הראויים לבימה גדולה ולהיכל ראוי. ההיכל בבית שמש בהחלט היכל ראוי.

אתמול התקיים כאמור מופע ראשון לאישה החרדית, לא למשפחה, לא לבני זוג חרדים, עדיין לא וכנראה גם לא יהיה בו נראה בני זוג חרדים ישובים ביחד צופים במחזה או הצגה או מופע שירה או פיוט.

מכיוון שהיכל התרבות מתנהל נכון לעכשיו כאגף בעיריית בית שמש, פניתי לדובר העירייה מר רועי לחמנוביץ. "בהיכל נכחו כ-400".

ולא משנה כלל אם מדובר בתלמידות סמינרים או אמהות חרדיות, , או נשים דתיות לאומיות, עצם העובדה שהאולם היה כמעט מלא היא עוד הוכחה לצורך בהיכל תרבות לכל הקהילות.

נושאים: היכל התרבות, בית שמש, חרדים, שוות.
היכל כמעט מלא צילום:דוברות העירייה
היכל כמעט מלא צילום:דוברות העירייה
היכל כמעט מלא צילום:דוברות העירייה
היכל כמעט מלא צילום:דוברות העירייה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: