העתירה נדחתה, שמות הרחובות כפי שקבעה וועדת השמות העירונית

בעתירה הציעו העותרים לקרוא בשמות מלאים את שמות הרחובות, בית המשפט לא נכנס לגוף העתירה והעדיף להתמקד במועד הגשת העתירה. ביהמ"ש המליץ, העותרים החליטו למשוך את העתירה ללא חיוב בהוצאות

בבית שמש רח' פרנק
בבית שמש רח' פרנק

עתירת תושבי נווה שמיר החרדים נגד שינוי השמות בשכונת רמה ה נדחתה. זאת לאחר שהעותרים הסכימו לחזור בהם מהעתירה בתום התייעצות עם בא כוחם עו"ד משה מורגנשטרן. בית המשפט הספיק לשמוע את דברי הפתיחה של ב"כ העותרים ואת ב"כ המשיבים עו"ד אורי קידר.. העותרים ביקשו לקרוא בשמות חודשים, או לחלופין בשמות מלאים, המשיבים טענו לשיהוי, בית המשפט שמסיבותיו העדיף לא להיכנס לעובי הקורה המליץ למשוך בשל שיהוי . העותרים קיבלו בהכנעה והסכימו. סוף מצב: נווה שמיר עם שמות רחובות של גיבורים וגיבורות בלי שמות פרטיים של נשים...

טענה מרכזית מצד המשיבים הייתה השיהוי בהגשת העתירה, עמדה שנתקבלה בידי השופטת שירלי רנר שהמליצה לעותרים למשוך את העתירה בטרם ימשיך הדיון. ב"כ העותרים ניסה להסביר שאם יש כאן שיהוי, הוא נגרם כתוצאה מאי היענות העירייה בבקשה לקבלת מידע.

ב"כ המשיבים השיב בעניין זה: "עמד לרשות העותרים הרבה זמן להגיש בקשה לקבלת מידע וגם לעתור, לשם כך ממש קבע המחוקק פרק זמן מוגדר להגשת עתירה מנהלית. אני לא מצליח לראות מה היתרון לקבוע חוק שמקצה 45 יום להגיש עתירות מנהליות ואז לפתוח שער ענק לרווחה ולהגיד מי שמגיש בקשה לחופש מידע פטור. הרשות לא יכולה לחיות שכל הזמן יש חרב מעל הראש ולכן יש סד זמנים של 45 יום".

לדעת ב"כ העותרים השמות כפי שהוצעו הם שמות הזויים. והוא מסביר: ""אני גר ברח חנה סנש בבני ברק, מעולם לא עלה על דעתנו להוריד את השם חנה מהרחוב. זה טירוף מה שקורה פה". ובהמשך: "למחוק שמות של נשים וגיבורי ישראל זה לא שינוי מהותי? אני לא יודע אם בהיסטוריה של מדינת ישראל היה שינוי גדול כמו השינוי הזה. וביקש או לחזור לשמות המקוריים (שמות החודשים או לפרסם את השמות החדשים במלואם. עו"ד מורגנשטרן הגדיש את דבריו בהוסיפו "אז רח' קליין, מי זה? יש פה דבר מוזר, השמות שניתנו הם לא השמות של הגיבורים באמת" ומסכם: "הבקשה שלנו היא או לקרוא בשמות עצמם, ואז אני לא פוגע בהם או לחילופין להחזיר את זה לפרסום".

כאן התערבה השופטת בדיון והמליצה לצדדים לחשוב שנית על המשך הדיון בעתירה. הצדדים יצאו להתייעצויות.

ב"כ העותרים ביקש לא לחייב את העותרים בהוצאות, "גם לאור הפגמים וגם לאור זה שהוגשה בקשה להארכת מועד להגשת העתירה".

בסיכום החליטה השופטת לדחות את העתירה ללא צו להוצאות.

אומר ישעיהו ברומברג שאינו רואה בהחלטת בית המשפט כישלון כלל. "השופטת העירה על פגמים לא מעטים בהתנהלות העירייה ועובדה היא שפסקה לא להטיל הוצאות. בגדול לא התקיים דיון לגופו של עניין אלא רק על מועד ההגשה וזכות העמידה . צר לנו שבית המשפט לא קיבל עמדתנו לעניין השיהוי ועם זאת כדאי לשים לב לסוף: בלי הוצאות, ושלוש שמות עדיין תלויים באוויר".

ומוסיף: " מבחינתנו העתירה הגשימה את מטרתה, לעותרים היה חשוב להעביר מסר שלא יתאפשר לנהל דברים במחשכים וככל ויעשה כן תנועת שקופית תעתור לבית המשפט, צר לנו כי הכתם על ההתנהלות העירייה בנווה שמיר יישאר לדורות והשמות יהיו מוזרים, עמדתנו לא התקבלה שצריך להתחיל את ההליך מחדש, בעקבות ההתנהלות, אבל זה לא העיקר"

נושאים: נווה שמיר, וועדת השמות, משרד הפנים, בית המשפט, שירלי רנר
בבית שמש רח' פרנק
בבית שמש רח' פרנק
בבית שמש רח' פרנק
בבית שמש רח' פרנק
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: