העיר הצעירה ביותר רוצה עוד צעירים- מה יש לה להציע להם?

עיריית בית שמש נכנסת לטרנד להכיר לעולם הצעירים את העיר. הבינו המארגנים שקשה להביא לבית שמש מהמעמד המבוסס שכבר תפס מקומו בערים ובישובים. מול ציבור כזה אין מה לבית שמש להציע, אז החליטו לפנות לצעירים יותר.

ועידת בית שמש לצעירים
ועידת בית שמש לצעירים
ועידת בית שמש לצעירים, יוזמה ברוכה בוודאי לכל ישוב המבקש לקדם עצמו בקרב קהל צעיר. בראשית הדברים נזכיר שבית שמש עיר צעירה מאוד יחסית לתושביה, למעלה מ-57% מהאוכלוסייה הם צעירים או ילדים עד גיל 21. עד גיל 24 מספרם הכללי עומד על 95,310 נפש 62.7% מתוך אוכלוסייה של 152,021 נפש. סביר להניח שהעירייה לא מכוונת לגילאים מתחת לגיל 24 אם כי לא תהיה שום התנגדות אם יגיעו לכאן זוגות צעירים מתחת לגיל 24. אז למי היא מכוונת? שוב מתוך הנחה הגיונית בלבד, הועידה מכוונת לצעירים מעבר לגיל הזה.

האם זה טוב למלא עוד את העיר בצעירים דווקא או אולי להזמין מהאוכלוסייה היותר בוגרת? כנראה הבינו המארגנים שקשה להביא לבית שמש מהמעמד המבוסס שכבר תפס מקומו בערים ובישובים. מול ציבור כזה אין מה לבית שמש להציע, אז החליטו לפנות לצעירים יותר. 63% מאוכלוסיית בית שמש עד גיל 24. צריך להגדיל את כמות הצעירים בעיר או אולי דווקא עדיף לתת לצעירים הקיימים בעיר את כל המשאבים כדי לקדמם? דומה להמשיך למלא את החבית בשעה שהתוכן כבר גודש החוצה... תקנו אותי אם אני טועה.

האם יש תכניות דיור זמינות? האם העירייה נערכת אכן לקראת הצעת דיור לבאים, כמו תכניות ממשלתיות מיוחדות. תכניות להתחדשות עירונית, תכניות להקמת שכונה לאנשי כוחות הביטחון, תכניות בניה עתידית בצפון העיר ועוד קיימות. האם המחירים אטרקטיביים? ביקשנו מדוברות העירייה לקבל דפי היערכות (שאיפות, מטרות ויעדים), קיווינו שזה יהיה מצוי בידיהם בשלוף, אז קיווינו. מי יודע אולי עדיין בעריכה או בכתיבה או באיסוף, גם זו כולה להיות תשובה. לפחות עד העלאת הידיעה לא זכינו אפילו למענה מצד מנהל אגף ההסברה.

ניסינו לדמיין לעצמנו מה זוג צעיר צריך לפרק חייו הראשוני בעיר מתחדשת, אם נתעלם שהבאים ייאטמו אוזניהם לרחשים ולשמועות ולא יביטו עמוק לתוך הקנקן, עיר חרדית, עיר במצב סוציו אקונומי נמוך מאוד. עיר עם איכות חיים מהנמוכות בארץ וכדומה.

למה שואף זוג צעיר שמתחיל בבניית הבסיס לחייו העתידיים?

חינוך, בריאות, תעסוקה, בילוי, שירותים עירוניים, מסחר, חיי חברה. אין עוררין שבית שמש ניחנה באוכלוסייה חיובית, רמת פשיעה נמוכה- העובדה שרוב האוכלוסייה צעירה מאוד וחרדית תורמת לכך. ובכל זאת כשנכנסים לפרטים מגלים שיש כאן כמה בעיות יסוד חשובות לבניית הקן.

בכל מקרה ההחלטה לקיים כאן ועידה- היא יוזמה ברוכה שמעוררת ציפיות. נמתין לראות את התוצאות... מה עוד שפאן יהיה בטוח, הבירה על חשבון הבית.

נושאים: בית שמש, עיר צעירה, ועידה לצעירים
ועידת בית שמש לצעירים
ועידת בית שמש לצעירים
ועידת בית שמש לצעירים
ועידת בית שמש לצעירים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: