העירייה ממשיכה לגייס כוח אדם למשרות חדשות

חלקן חדשות, וחלקן מחליפות, עובדים פורשים או עתידים לפרוש. בכל מקרה תחלופה או הוספה של 30% מהעובדים מעורר שאלה, על חשבון מה מגדילים את כוח האדם? ואם חשבתם שעידן הקורונה קטע את מסע הגיוס, אז חשבתם.

עיריית בית שמש
עיריית בית שמש

מאז סוף 2018 הוצאו בעיריית בית שמש למעלה מ-300 מכרזים לשיבוץ כוח אדם למשרות שונות, חלקן יוזמות חדשות, חלקן נדרשות, חלקן מחליפות שעסקו בהחלפת קיימים. נכון, יש כמה כאלה שכבר הספיקו ללכת, בעיקר בכירים, למחליפיהם היה צריך מכרז חדש, ואלה כלולים במספר הגדול של 300 פלוס מכרזים למשרות.

בין המכרזים מפקח ניקיון, קצין בטחון מוסדות חינוך, מנהל מחלקת רישוי עסקים, נהג משאית, עו"ס למניעת התעללות והזנחה בקרב אזרחים ותיקים, רכז תחום דרכים ותחבורה ועוד. הרשימה ארוכה ומשרות חדשות שאפשר לשאול, איך עיריית בית שמש תפקדה בלעדיהם.

למשל, עד כה לא הייתה המשרה, מנהל מדור פניות ציבור במינהל החינוך. כמו המכרז לאיוש משרת מנהל מחלקה חברה וקהילה במינהלת התחדשות עירונית. המכרז הזה הושהה וחודש לאחר מכן. וגם מכרז רכז פיתוח קריירה, ויש עוד רבים והיריעה קצרה מלציינם כאן.

ברור שאחרי כל איוש משרה כזו מחייב מימון תקציבי. מניין? מהם מקורות המימון? האם הכל נופל על כתפי העירייה. אז לא, חלק מהמשרות ממומנות בידי משרדים ייעודיים. למשל, גיוס עובדים סוציאליים ממומן בידי משרד הרווחה בערך של 75% מההון הנדרש. החלק המשלים בא מקופת העירייה. גידול בסייעות או במספר המלווים שוב בחלקו הכבד נופל על משרד החינוך. היתרה, גם אם מזערית ויחסית נופלת על כתפי העירייה. כך שיש השפעה בכל תוסף כוח אדם חדש להוצאה הכספית בתקציב העירייה.

המספר הזה מדהים בכל קנה מידה. שנה ושמונה חודשים, עם 300 עובדים חדשים? למה מה היה כאן? והאם כל אלה נחוצים באמת כדי לקיים עיר בסדר גודל של בית שמש? לשאלה האחרונה נעיר כי בקדנציות אבוטבול, מיעט זה לגייס כוח אדם והוא לא חרג ממה שהותיר אחריו קודמו לתפקיד. זולת כאלה שביקש לשבץ לשנות צבע עובדים בעירייה לטובת המגזר החרדי.

300 הוא כמעט 25% מכוח האדם המקצועי שמנהל את עיריית בית שמש. אם בעירייה לפי תקציב העירייה האחרונה יש 1174 עובדים, מתוכם כ-117 גימלאים, הרי ש-300 הוא כמעט 30% מסך העובדים בפועל.

נכון לימים אלה, פורסמו עוד משרות נוספות. מנהל מדור דוחות ונתוני כ"א, אחראי ארכיב אגף משאבי אנוש. אחראי פרט ורווחת עובדים באגף משאבי אנוש. מכרזים פנימיים בשלב הזה.

בלוך גאה בצוות הוותיק והחדש, "יש לי צוות עובדים מעולה, אני שמחה שהם לידי". אין בעל בית שלא שמח שיש לו כוח אגם מקצועי ומיומן בקרבתו. יש רק שאלה קטנה, מי ועל חשבון בא המימון התקציבי הענק הזה? כי בינתיים תקציב העירייה חוכיח כי כמות ההשקעה הכספית בהוצאה על כל נפש בעיר הולכת וקטנה.

מעניין.

נושאים: עיריית בית שמש, ההון האנושי, עליזה בלוך, מכרזים
עיריית בית שמש
עיריית בית שמש
עיריית בית שמש
עיריית בית שמש
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: