הסלמה במאבק נגד הגיוס: מעטפת נפץ מדומה לבית אחד ממערך הגיוס  לצה"ל

פורום ארגוני ההצלה החרדים מגנים את המעשה: "נבזי- ניסיון להכפיש את המאבק"

מפגינים ברמב"ש צילום: יעקב לדרמן
מפגינים ברמב"ש צילום: יעקב לדרמן

פורום ארגוני ההצלה החרדיים בעקבות הפרסום על שליחת מעטפת נפץ מדומה לבית בכיר במערך הגיוס: "מעשה נבזי שאינו משקף את מאבקנו החוקי, הדמוקרטי והבלתי אלים - זהו נסיון להכפיש את המאבק"

בעקבות הפרסום על שליחת מעטפת נפץ מדומה לראש מדור בני ישיבות בצה"ל, נמסר מפורום ארגוני ההצלה החרדיים: "מדובר במעשה נבזי ומסוכן, שאיננו משקף כלל את המאבק החוקי, הלגיטימי, הדמוקרטי והבלתי אלים של הציבור החרדי כנגד הגיוס. אין לנו ספק כי מי שעומד מאחוריו עשה זאת על מנת להכפיש המאבק של ציבור זה על זכותו להמשיך את דרכו ההיסטורית. בכוונתנו להמשיך במאבק בכל דרך בלתי אלימה - לרבות ליווי בחורי הישיבות והפגנות בלתי אלימות כנגד כל הגורמים הפועלים להקטנת ציבור הלומדים באמצעות גיוס, חילון החברה החרדית, והחרבת עולם התורה."

פורום ארגוני ההצלה החרדיים הוא ארגון הגג של חמשת ארגוני ההצלה מגיוס, הפועלים כיום במגזר החרדי. הפורום מתנגד לגיוס חרדים בכפייה והארגונים השונים החברים בפורום משתפים פעולה בתמיכה בצעירים המבקשים לשמור על אורחות חייהם המסורתיות, ובפעילות ציבורית לשמירה צביונו התרבותי הייחודי של מגזר זה. בפורום חברים: הצלה לאחים, מרכז ההצלה ויד להושיע (הקשורים לעדה החרדית), איגוד בני התורה הספרדים, והוועדה להצלת עולם התורה (הפלג הירושלמי). הארגונים קיבלו כתב המלצה מגדולי הרבנים, בהם: הרב יצחק טוביה וייס, נשיא העדה החרדית; הרב יעקב מאיר שכטר, מנהיג קהילת ברסלב בישראל, והרב משה שטרנבוך, ראש בית הדין של העדה החרדית. הפורום קיבל את ברכתו של הרב שמואל אויירבך, מנהיג הציבור הליטאי המתנגד לגיוס חרדים.

נושאים: רמבש, הגיוס לצהל, פורום ארגוני הצלה
מפגינים ברמב"ש צילום: יעקב לדרמן
מפגינים ברמב"ש צילום: יעקב לדרמן
מפגינים ברמב"ש צילום: יעקב לדרמן
מפגינים ברמב"ש צילום: יעקב לדרמן
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: