הנהגת העיר אינה מכבדת את עברה ומוחקת את זכר גיבוריה

מחיקת הזיכרון של כל דבר היסטורי בעיר היא תופעה מכוערת שמעידה על הנהגה רדודה וחסרת תוחלת. היום התייצב אבוטבול לפני קבוצת מטיילים להסביר. לא צריך הסברים. צריך מעשים...

קבוצת המטיילים
קבוצת המטיילים

היום התייצב משה אבוטבול, ראש העיר, בלי בושה לפני ציבור מטיילים כדי לנסות לרכך ביקורת אמיתית ונחושה לגבי מחיקת אהרון שמי מהזיכרון הקולקטיבי המקומי. היום יום הזיכרון לנפילתו של שמי בקרבות ההגנה על המשלט המשותף, לפני 69 שנים. יוזמה ברוכה של בי"ס שדה כפר עציון. עם זאת למה היום ולא לפני שנה? שאלה טובה גם ליוזמי חידוש ההתייחסות בעיר לאהרון שמי.

אהרון שמי, ג'ימי, נפל במשמרתו במשלט המשותף. המיקום המדוייק לפי מי שלחם שם, הוא בגבעה עליה הוקם חלקה המזרחי של שכונת מגדל המים, לימים פסגות השבע. כאן היה המשלט, מול עמדות האויב המצרי והירדני.

בבית שמש הישנה, נשא בכבוד ובגאון שמו של אהרון שמי על שם שני מוסדות חינוך מפוארים עם עבר עשיר. בית הספר היסודי הממלכתי ע"ש אהרון שמי, שכן בשכונה הותיקה של העיר. הספרייה העירונית נשאה את שמו של אהרון והיא שכנה במקום שהיום מוכר גם לעולים חדשים בעיר כשלוחת משרד הפנים בעיר.

המציאות ששינתה פניה בעיר, הביא לכך שביה"ס ע"ש שמי הפך להיות ביה"ס תפארת החיים. מבנה ממלכתי שנמסר לטובת מוסדות חינוך אל המעיין התורני של ש"ס. הדבר הראשון שנעשה היה הסרת השלט- עשוי פסיפס ובו ציון שמו של שמי. שום חלופה לאזכור העבר ההיסטורי של המקום לא הוצבה במקום. ממש כפי שעשו ועושים היום למחיקת כל זכר ארכיאולוגי, הרבה יותר עתיק יומין, מהעבר ההיסטורי שלפני 69 שנים. גם על מה שהיה פעם בית ג'ימי- ספרייה הילדים העירונית, אין שום ציון. מה שהביא את יוזמי השידור בערץ 10 להגיע למסקנה שי הנהגת העיר הזו אינה מכבדת את עברה ומוחקת את זכר גיבוריה של העיר

ומה אתם מתפלאים? על תל בית שמש יש איזה שלט שמתאר את העבר הרחוק של עם ישראל? ומה אתם מתפלאים? על מה יושבת שכונת חפציבה אם לא על הריסת הסטוריה מהמאה השישית והשביעית לספירה?

זוהי ההנהגה העלובה של עירנו שמוכיחה שוב שוב עד כמה היא רדודה וחסרת תוחלת בכל הקשור להיסטוריה של העיר בפרט ושל האיזור בכלל?

משה אבוטבול, אם עמד לפני האנשים המטיילים והתנצל אזי עשה טוב. אם יתקן או רק ינסה לתקן, לא במילים, אלא במעשים יכול לכפר על החטא הנורא שהוא לא רק שלו, גם של קודמו שמסר את תפארת החיים לידי ש"ס כל לדרישה לשימור הזיכרון.

נושאים: בית שמש, אהרון שמי, חפירות ארכיאולוגיות, חל בית שמש
קבוצת המטיילים
קבוצת המטיילים
קבוצת המטיילים
קבוצת המטיילים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: