המנצחת בבחירות 2022 באבו גוש- היא בל"ד

הכפר הערבי אבו גוש אינו שונה מתמונת הבחירות הערבית הארצית, שימו לב להקצנה המתחוללת שם מתחת לאף של מאמיני הדו קיום.

צילום פרטי
צילום פרטי

מה מסתתר מאחורי ה'בוקר טוב' או ה'לילה טוב' הסימפטי שמפגינים אליכם תושבי אבו גוש, הישוב הערבי השכן על אם הדרך לירושלים. תוצאות הבחירות לכנסת ה-25 בהשוואה לכנסת הקודמת מעוררים דאגה על חדוות הפיוס בין העמים ועל ההתעוררות הלאומית בקרב תושבי הישוב.

אבו גוש ישוב פסטורלי, בדרך כלל מבקש לחבר בין יהודים לערבים. לא מעטים מבלים שם את סופי השבוע, ויש כאלה שמנת החומוס או חנות הירקות על אם הדרך הם לחם חוקם או תמונת היום השגרתית בהתנהלותם. הבחירות הם מבחן לדעה המסתתרת מאחורי ה'בוקר טוב' וה'לילה טוב', ואולי גם מאחורי השיח עם הקבאב.

בבחירות לכנסת ה-24 קיבלו המפלגות הערביות את רוב הקולות. רק טבעי שכך. בבחירות לכנסת 24 הייתה השתתפות פחות ערה, הצביעו 1994 איש ואישה שהם 40.19% בעלי זכות הבחירה. הפעם הגדילו והצביעו 2809 בוחרים. גידול משמעותי מאוד ביחס גם לכמות הבוחרים הכללית שגדלה במעט מאוד (130 בוחרים נוספו). הנתונים לפי וועדת הבחירות נכון לשעות הבוקר.

המנצחת הגדולה היא בל"ד- הרשימה שאם שכחתם, נפסלה בידי וועדת הבחירות בשל עמדותיה ואושרה רק בידי בג"ץ. בל"ד קיבלה כאן כמעט מחצית מהקולות- 1263 הצביעו לרשימה בראשות ח"כ סמי אבו שחאדה. ומה עם שותפיה בבחירות הקודמות? חדש תעל 'הסתפקה' במנת חמצן קטנה יותר של 312 קול.

נתון מעודד אולי על השאיפה הערבית לחיבור עם ישראל יש לאות בהצבעה לרעמ שקיבלה באבו גוש 838 קול, שהם 30.28%. לא היתה ציפיה שהציונות הדתית תקבל שם קולות ובכל זאת, ליברמן, יש עתיד, מרץ ואולי העבודה מפלגות מסורתיות יהודיות צפוי היה שיזכו לאיזו 'תהילה' ואו תודה מצומצמת.

רעם בבחירות כנסת 24 קיבלה 331 קול בלבד.

התוצאה בבחירות לכנסת ה-25: נתונים משמעותיים שמצביעים על ההתעוררות הזהות הערבית והכמיהה להפוך את ישראל לארץ כל אזרחיה כשאיפת בל"ד.

אגב הליכוד הרשימה השנייה בגודלה בכנסת 24 באבו גוש ירדה במחצית, הפעם הצביעו לה 208 איש ואישה לעומת 476 בבחירות הקודמות. גם מפלגתו של ראש ממשלת המעבר לפיד ירדה מ- 46 תומכים ל-26 מצביעים בלבד.

נושאים: בחירות 2022, אבו גוש, שכנות
צילום פרטי
צילום פרטי
צילום פרטי
צילום פרטי
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: