היועצת לקידום מעמד האישה לא הוזמנה לישיבת מועצת העיר שדנה בציון שמות נשים ברחובות

אורנה נחמני, היועצת החדשה, שנוכחותה חיונית בכל נושא הקשור לקידום האישה או להגדרתה שיוויונית לא הוזמנה גם לוועדת השמות האחרונה.

אורנה נחמני
אורנה נחמני

לישיבה מועצת העיר זומנו כל חברי מעצת העיר, ומי 'נשכח' ברשימת המוזמנים? היועצת הטריה למעמד האישה. ע"פ חוק חובה על מזמן הישיבה להזמין את היועצת לקידום מעמד האישה לכל ישיבת מועצת עיר, ואו לכל ישיבה בה נדונו נושאים הקשורים לנשים. גם לישיבה הנוכחית לא זומנה היועצת למעמד האישה, למרות הנושא הטעון שעמד היום בסערת היום.

ואין זו פעם ראשונה בה מתעלמים מנוכחותה של היועצת, כותב לנו מקור בכיר בעירייה: מתעלמים ממנה גם בישיבות ועדת מכרזים, וגם בישיבות הדנות בענייני עובדים עובדות בעירייה. בלשכת ראש העיר לא רואים בה כלי חיוני להתנהלות תקינה".

תפקיד היועצת לקידום מעמד האישה ברשות המקומית, התעצם והתפתח מאז הוחלט עליו לראשונה בחקיקה בשנת 2000 בחוק הרשויות המקומיות. רק לא בבית שמש.

היועצת אורנה נחמני, שנבחרה לא מזמן לתפקידה, לא זומנה לא לישיבה בוועדת השמות העירונית, ולא לישיבת מועצת העיר. בישיבות בה עלה נושא מגדרי של נשים. גם העלאת שמות נשים גיבורות להנצחה הוא עניין מהותי שיש חובה בנוכחות היועצת למעמד האישה.

"היועצת תוביל, בתיאום עם ראש הרשות המקומית ועם המועצה, את תהליך התווית המדיניות של הרשות המקומית, לשם קידום מעמד האישה והשגת השוויון המגדרי, לביעור כל סוגי ההפליה ולמניעת אלימות נגד נשים". אז מדוע ראש העיר שהיא אישה, אינה מקפידה על המינהל התקין ומקבעת כעובדה.

נושאים: קידום מעמד האישה, וועדת שמות, עליזה בלוך, בית שמש
אורנה נחמני
אורנה נחמני
אורנה נחמני
אורנה נחמני
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
היועצת לקידום מעמד האישה לא הוזמנה לישיבת מועצת העיר שדנה בציון שמות נשים ברחובות
תושב ותיקנכתבה ביום שישי, 25 בספטמבר 2020, 08:11

אין פלא כל החלטה של ראשת העיר היא מן הפה לחוץ,ורק לרצות את המגזר של חושבי הכיפות.שמענו את אשר היה על לב הנציג שזנח אותה,היא לא תשתנה לעולם.