היום מיזם בסלון בביתה של ראש העירייה

אורחת באירוע נלי פולק תושבת העיר, שורדת השואה שאיבדה את קרוביה ובני משפחתה, בהיותה בת 4 נרצח אביה בפוגרום בידי הצבא הרומני

זוכרים
זוכרים

היום תארח ראש עיריית בית שמש, במסגרת פרוייקט נפגשים בסלון את נלי פולק תושבת בית שמש ניצולת שואה. המפגש יתקיים בביתה של ראש העיר ברח הנורית ומי שמעוניין להקשיב, לשמוע ולזכור מוזמן להתקשר קישור שפורסם בפייבוק. "השנה אני נרגשת לקיים מפגש זיכרון בסלון, מפגש אינימי ומרגש בסלון". כותבת ראש העיר בדף הפייסבוק שלה.

מיזם "זיכרון בסלון", שהפך לחלק בלתי נפרד מיום הזיכרון לשואה ולגבורה, פותח את מערכת ההרשמה שלו לקראת ערב יום הזיכרון לשואה שיתקיים השנה בשביעי לאפריל.

בשנה החולפת, נפטרו 17 אלף ניצולי שואה, מדי יום נפטרים כ-45 נוספים. בכדי שנוכל להבטיח שזיכרון השואה יישמר גם השנה, שורדי השואה שבינינו ישמיעו את קולם ושבני הדור השני והשלישי ישמיעו את סיפורם של מי שאיננו איתנו עוד, זיכרון בסלון מזמין את הציבור הרחב להירשם כ"מארחים" באתר ולקיים מפגש של זיכרון בסלון ביום הזיכרון הקרוב בעיר שלכם.

בעקבות מגיפת הקורונה, מיזם זיכרון בסלון מציע מגוון דרכים להמשיך את המסורת ולקיים מפגשים (דיגיטליים ופיזיים בהתאם להגבלות) כדי להבטיח שנמשיך לזכור, לשמוע וללמוד על הסיפורים והעדויות בכל דרך אפשרית, גם במציאות של היום, כדי שלעולם לא נשכח.

כפי שפרסמנו כאן לראשונה על הפרוייקט בבית שמש נעשתה פניה לאתר את אחת מתושבות העיר, נוצלת שואה להיות שותפה באירוח בבית ראש העירייה.

ראש העירייה עשתה יפה כששיתפה חלק מקורות חייה של נילי פולק, אשר נולדה ברומניה בשנת 1936. בהיותה בת 4 נרצח אביה בפוגרום בידי הצבא הרומני. כשנה לאחר מכן גורשה עם אמה וארבע אחיותיה לעיר טרנסניסטריה שם הועברו בנות המשפחה בין מחנות ריכוז ועבודה שונים. במהלך שהותן במחנות איבדה נלי את אחיותיה סביה וסבותיה ודודיה. בשנת 1952 עלתה נלי עם בעלה לארץ. כיום חיה נלי בבית שמש.

האירוע מתקיים בחסות אגף הרווחה בעיריית בית שמש רשת המתנסים והוא אחד מתוך כמה ערבי זיכרון שיפעלו במרחבים הפתוחים ובזום בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

נושאים: יום השואה, זוכרים בסלון, מתנס בית שמש, נלי פולק
זוכרים
זוכרים
זוכרים
זוכרים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: