הטכס הפותח את אירועי יום הזיכרון בביהכ"נ השבעה, לא יתקיים גם השנה

הקורונה קוטעת הרבה אירועים וטכסים שהפכו להיות סמלים, בין אלה הטכס המסורתי בבית הכנסת השבעה במעמד בני המשפחות השכולות ואישי ציבור.

הטכס בבית הכנסת
הטכס בבית הכנסת

אחד האירועים שהפכו להיות מסורת וסמל לפתיחת יום הזיכרון לחללי צה"ל הוא הטכס המתקיים בבית הכנסת השבעה. גם השנה, זו השנה השנייה בה לא יתקיים הטכס בשל נסיבות המציאות- מציאות הקורונה המונעת התקהלות רבתי.

בטכס שהפך לסמל פותח את ציון ליל הזיכרון בעיר משתתפים נציגי ציבור, בני המשפחות השכולות, ציבור המתפללים ובנוכחות ראש העירייה.

הקורונה אינה מבחינה בין משפחות שכולות לבין שאר העם היושב בציון, וגם הם לא יוכלו לקיים את הטכס המסורתי בבית הכנסת אותו מובילה הנהגת בית הכנסת ועמותת השבעה.

בהודעה שפורסמה בבית הכנסת ובמקומות ציבוריים, הודעה למשפחות השכולות פונה ועד בית הכנסת ומודיע בצער על ביטול הטכס. "גם השנה לא יתקיים טכס ערב יום הזיכרון לחללי צה"ל בבית הכנסת השבעה. בשל מגבלות מתווה משרד הבריאות לתו הירוק לבתי הכנסת. ליבנו עם המשפחות השכולות היקרות ואנו מרכינים ראש לזכר הנופלים".

אגב בבית הכנסת הנושא את שמם של שבעת חללי צה"ל במלחמת ששת הימים נוהגים לאזכר את כל חללי צה"ל שנפלו במערכות ישראל ובפעולות האיבה.

בתפילה שבשנה הבאה בע"ה תשוב מדינת ישראל והעולם כולו לשגרתו והטכס יתקיים כמסורת המקובלת.

נושאים: קורונה, טכס זיכרון, עמותת השבעה, בית שמש
הטכס בבית הכנסת
הטכס בבית הכנסת
הטכס בבית הכנסת
הטכס בבית הכנסת
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: