הטכס המרכזי בליל הזיכרון הציג עוז וגבורת לוחמים

הטכס נפתח בצפירת הדומיה שפילחה את הדממה ואת הלבבות. הורדת הדגל לחצי התורן, הדלקת נר הזיכרון בידי נציגי משפחת אמסלם, תפילת אל מלא רחמים, קריאת קינת שאול. בין לבין שודרו על גבי מסך הענק קטעי וידאו של הנופלים בחרבות ברזל. סגרו את הטכס הנחת זרים בידי נציג הממשלה, הכנסת, העיר ונבחריה. קולות התקווה הדהדו בעמק הגבורה.

ליל הזיכרון 2024
ליל הזיכרון 2024

אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל תשפ"ד בעיר בית שמש נפתחו עם צפירת הזיכרון בטקס מרגש באנדרטה העירונית בנוכחות המשפחות השכולות, הורים, אחים, אחיות, אלמנות, ראש העיר שמואל גרינברג ונציג הממשלה שר החוץ ישראל כץ. עוד נכחו מ"מ וסגני רה"ע, חברי מועצת העיר, סגן השר ח,כ משה אבוטבול, ח"כ קטי שטרית ורה"ע לשעבר דניאל וקנין ועליזה בלוך ומנכ"ל העירייה והיועמ"ש.

נוכחות קהל רב שמילא עד אפס מקום את רחבת האנדרטה, ההזדהות עם משפחת השכול תוצאה של מלחמה מתמשכת עכשווית תרמה את שלה. עוד במהלך הטכס המשיכו להגיע תושבים לרחבה. כוחות הבטחון אבטחו את הנוכחים. כמו בכל שנה גם השנה הוצבו תמונות החללים על סלעי האבן הדוממים, בשוליהם הודלקו נרות זיכרון לזכר הנופלים. מפגשי בני משפחה נרגשים ומרגשים בדקות לפני תחילת הטכס, העידו על הכאב והיגון שהשנה יותר מתמיד שורר בחברה המקומית כמו בכל החברה הישראלית ברחבי הארץ.

הטכס נפתח בצפירת הדומיה שפילחה את הדממה ואת הלבבות. הורדת הדגל לחצי התורן, הדלקת נר הזיכרון בידי נציגי משפחת אמסלם, לזכרו של ליאור ז"ל חלל צה"ל שנפטר לפני 21 שנים בדיוק, תפילת אל מלא רחמים בידי דוד לוק. את קינת שאול התכבד מר יצחק אלמשעלי לקרוא. בין לבין שודרו על גבי מסך הענק קטעי וידאו של הנופלים בחרבות ברזל כמו בכל מהלך העצרת. קטעים שנתקבלו ממשפחות שלושה עשר החללים של טבח שמחת תורה וחללי "חרבות ברזל" מהעיר בית שמש. קטעים מרגשים שגרמו לאלפי הצופים להכיר מעט לעומק את 13 חללי העיר בית שמש. קדיש המשפחות השכולות

המארגנים התחשבו בקהל וצמצמו הפעם את כמות הדוברים, ראש העיר שמואל גרינברג: "לצד השכול והכאב, הטרגדיות הבלתי נתפסות והחרדה הלאומית מהקרב שנכפה עלינו בשמחת תורה האחרון, לצד כל זה, המלחמה גילתה לנו את פניהם של האנשים היפים. בחזית ובעורף. סיפורי גבורה, אומץ, תושייה ומסירות נפש של לוחמים ומתנדבים מסופרים לעשרות, לצד ערבות הדדית בתפארתה, התגייסות מקיפה שמילאה את הארץ, מכל העדות ובכל התחומים".

המשנה לראש העיר משה שטרית: "בית שמש מעולם לא שכלה כ"כ הרבה בנים במלחמה אחת. גם הם שמעו את התקווה כשתהיו גדולים כבר לא נצטרך צבא. ההבטחה הזאת חסרת תועלת ודמיונית. אנחנו לא אוהבים להילחם, האויב לא שואל אותנו ולכן אנחנו חייבים להיות חזקים ונחושים. הדור הזה הוא דור הניצחון. אני קורא לו הדור הטוב ביותר. כמות בלתי נתפסת של גיבורים יצאו מהבית עוד לפני שהצו 8 הגיע אליהם. הדור הטוב ביותר שידענו".

שר החוץ ישראל כץ: "בחודשים האחרונים אנו בעיצומה של מלחמת מגן. אין צודקת ממנה. הטבח שביצעו בנו המחבלים הנאצים הוא אירוע מכונן בתולדות עמנו. בימים שאחרי המתקפה התגייס העם לשמש קיר ברזל. טובי בנינו נכנסו לסערת הקרב. כל יום אנחנו נחשפים לסיפורי גבורה עד כמה הדור הוא דור של ניצחון וגבורה. אנחנו עם רודף שלום, חשוב שהעולם ידע את האמת. המציאות לא מאפשרת זאת, האויבים לא מכירים בזכותנו למדינה. אסור לנו לנוח על זרי הדפנה, ישראל תדע לפגוע בכל מי שיפגע בה".

אלירן כהן בדבר המשפחות השכולות: "אני עומד ולא מאמין. עשרים ואחת שנה אני מלווה את הטקס ושנה כזאת אני לא זוכר. השנה חיבקנו 13 משפחות חדשות במשפחת השכול. התפקיד שלנו הוא לזכור אותם ולא רק היום. בוקר של הותר לפרסום הוא בוקר של מחנק. יש את הימים של לפני ויש את האין ימים אחרי".

הנחה עומר ירדני, קטעי קישור יהודה גובני.

קטעי שירה, מוסיקה מאת להקות הזמר של רשת המתנסים וביה"ס למוסיקה (הקונסרסטוריון העירוני) בהנהלת מרינה קוגן הרחיבו והוסיפו רגעי התרוממות.

נושאים: ליל הזיכרון, בית שמש, חללי צהל
ליל הזיכרון 2024
ליל הזיכרון 2024
ליל הזיכרון 2024
ליל הזיכרון 2024
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: