הזוי: בדווית דרשה דמי מעבר ממטיילת בנחל דולב

הסיפור עולה מציוץ בטוויטר של מטיילת שמנעה את המעשה והצילה את האם המופחדת

מרעה צאן בעדולם
מרעה צאן בעדולם

ציוץ בטוויטר של מטיילת (לא מבית שמש) שהגיעה לטייל במרחבים היפים באיזור חושף סיפור מעניין. הנה כך כותבת אתמול בטוויטר המטיילת העונה לשם שושי אוזן: "היום טיילתי בנחל דולב". נחל דולב כמו נחלים אחרים, נחל המערה, נחל קטלב ונוספים מושכים את בית ישראל לטייל וליהנות מאויר פתוח ונוף קסום.

השדות הירוקים מזמנים אליהם רועי צאן בדואים ואחרים לרעות כאן את צאנם. לכך כבר התרגלו רשויות החוק שלא טורחות למנוע זאת. הצעד הבא היה רק טבעי שיגיעו לכאן ויקימו אוהלים להקים ביתם. כבר היו מקרים בעבר (בקרבת מסילת ציון כאשר בדואים הקימו מאהל למגורים ופונו משם על פי צווי משטרה ובית משפט.

הפעם מדובר במעשה הזוי שונה אבל נוגע לשליטה על השטחים והמרחבים ירוקים.

"באמצע המסלול יש כשלושה מאהלי בדואים. פגשנו בדרך אישה עם כשמונה ילדים ועגלת תינוקות שהייתה מפוחדת מאוד. שאלנו: מה קרה לך?" הגברת סיפרה שבחורה מהמאהל חסמה לה את הדרך ואיימה עליה שתשלם לה מאה שקל תמורת מעבר". הזוי, ממש שודדי דרכים" מחווה המטיילת אוזן את דעתה.

בציוץ נוסף מתארת המטיילת הנכבדת את המשך הסיפור: "ליווינו את האישה עם ילדיה, הבחורה הבדווית ארבה לה בצד השני... הזהרנו את הבדווית שאסור לה לדרוש כסף תמורת מעבר ושאם תעשה זאת שוב נפנה למשטרה. הסיפור מזעזע ומחייב את התערבות גורמי החוק".

מי שמטייל באיזור רואה לא אחת רועי צאן או אפילו מאהלים כאלה הנטועים בשום מקום. כך היה אתמול גם באיזור עדולם, כך באיזור הרי ירושלים, והכל על שטחי מדינה. האם מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל, הסיירת הירוקה ומשרד האוצר יגיעו גם לכאן כמו בפעילות שנעשתה לאחרונה בצפון הנגב?

בכל מקרה יש ציפייה שהמשטרה או מי מגורמי החוק יגיעו גם לנחל דולב ולהחזיר את השליטה באדמות הלאום למי שהם בעליהם החוקיים.

נושאים: בדווים, טוויטר, עדולם, אדמות לאום
מרעה צאן בעדולם
מרעה צאן בעדולם
מרעה צאן בעדולם
מרעה צאן בעדולם
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: