הוצאות למכביר- מי שילם ומי מימן, מנין מגיע מקור התשלום?

אירועי התרבות הרבים שהתקיימו כאן היו במימון מלא, מי שילם עליהם? ברור שההכנסות לא כיסו את כלל ההוצאות. כמה מפעל הפיס 'תרם'? כמה העירייה השלימה? כמה רשת המתנסים? על הכסף שלכם מגיע לכם דו"ח. תקנו אותי אם אני טועה.

מתקני גלישה
מתקני גלישה

השנה החליטו גופי התרבות בעיר להביא לכאן את מתגלצ'ים, לא ברור אם זו העירייה שביקשה להביא או יוזמה או שאולי החברה המספקת את השירות הציעה. וזה לא חשוב.

פארק מתנפחי המים הענק בישראל הגיע לבית שמש, הפארק הייחודי הזה הציע מגלשות מים ע-נ-ק-י-ו-ת המתאימות במיוחד לאוהבי האקסטרים, מתנפחי מים לילדים וג'ימבורי לקטנטנים, דוכני מזון, פינות הצללה ועוד.

"חוויה מיוחדת ומהנה לכל המשפחה 'המתקנים המתנפחים מתאימים לגילאי 3 +לגילאי 3 ומטה יש מתחם ג'ימבורי לקטנטנים ושכשוכית. בזמן שהילדים משחקים יוכלו ההורים לשבת בפינות הישיבה המוצלות שהמתחם מציע." מאתר מתנפחי המים.

אין ספק מאות ילדים נהנו, עוד יותר הורים אשר מצאו פורקן לשעה קלה בעוד אטרקציה.

כמה התענוג הזה עלה? מיהם השותפים לפרויקט, אם אפשר לקרוא להבאת מתנפחי המים פרוייקט. פעם כאשר הגיע לכאן קרקס זה לא הוגדר כפרויקט, הקרקס הוקם, הופעל, פורק שילם אגרות קיבל אישור ויללאה להפעלה.

הפעם בהבאת מתנפחי המים היו שותפים כמה גופים. נכון שלכם הקוראים/ או אולי הנהנים במתנפחים זה לא חשוב, כי ההנאה עבורכם היא המימד הנבחן והייתה להם הנאה. לקופה הציבורית חשוב מאוד להבין מי מימן וכמה.

אז ראשון זה מפעל הפיס. הנה כאשר אתם שולחים פיס בתקווה להיות מיליונרים תדעו שאתם תורמים להבאת מתנפחים כאלה לעיר. תודה.

שני זו העירייה. כמה השתתפה? בונקר!!! בשום מקום לא תמצאו מסמך המפרט כמה העירייה השתתפה ואם בכלל או שרק נהנתה מעצם הקרדיט על כלום.

שלישית זו החברה למתנסים- 'המרכזת' את פעילות התרבות בעיר. למה במרכאות? כי אצלנו, כמו שרק אצלנו יש שבעה או שמונה גופים מפעילי תרבות מאז ימי אבוטבול ושום דבר לא משתנה.

רביעית זו חברת טרמפוליגו- החברה מן הסתם שמפעילה את מתנפחי המים ונודדת איתם ברשויות מקומיות חסרות תעסוקה לילדים מספקת. כי בבית שמש השנה ברוך ה' היתה חוויה ייחודית שלא תחזור כנראה- שפע של אירועים שהיו ואפילו לא הספקתם לדעת עליהם.

חמישית זו חברת שקיעה לבנה- חברה להשכרת מתנפחים מקיבוץ חולדה הנותנת שירות להפעלת אירועים וילדים בשילוב מים.

אתם ההורים נדרשתם לשלם דמי כניסה, ואלו היו בהנחה. מישהו נשא בהשלמת ההוצאות. הסכום של האירוע הזה הגיע לכדי חצי מיליון ₪.

וזה רק אירוע אחד, אמרנו שהיו מגוון אירועים. הרבה כסף הושקע בתרבות.

אז עכשיו אחרי שנהניתם הגיע זמן לבדוק חשבונות, כמה עלה האירוע הנכבד הזה, כמה יצא וכמה נכנס. כמעט דומה לכל פעולה בה יש קופה, ובמיוחד כאשר מדובר בקופה ציבורית.

ולקחנו את האירוע הזה כדוגמא, כי באמת היו כאן שלל אירועים שאתה לא יודע ומבין מנין הגיע המימון? עירייה חסרת אמצעים, פתאום מציפה בערב שנת בחירות במגוון אירועים. אז בבקשה גם ספרו לנו מנין כדי שנדע לפרגן לגורמים שנתנו את המימון. וכמה שזה מצער, אין דוח כזה!! למה?

האם ועדת הכספים תדרוש מהגזבר להניח לפניה דוח כללי על כל הוצאות התרבות והאירועים בהשתתפות העירייה? האם מישהו מחברי המליאה ירים את האצבע וישאל כמה ולמי הלכו ועל מה הלכו הכספים?

שאלתי את גזבר העירייה, כרגיל הנכבד מתחכם. "שאלה קצרה תשובה ארוכה". האם זה אומר שהעירייה הוציאה הרבה כסף לעומת כל מה שקיבלה?

יו"ר ועדת הכספים עו"ד רינה הולנדר, סגנית ראש העיר: "אירועי התרבות מומנו בתקציבים שונים. חלק הינם מתוך התקציב השוטף, ולגביהם ניתן לבדוק בכל סעיף וסעיף מה מומש ועבור מה. אך חלק מתקציבי התרבות נלקחו מכספי פיס, או מימון המתנ"ס ולגבי זה אין לי מידע.".

גם התשובה הזו מתחמקת במידה מסוימת, כי אינה עונה על השאלה מנין הגיע המימון לפרויקט המתגלצ'ים, כמה העירייה השקיעה בפרויקט הזה, כמה מפעל הפיס, כמה שאר הגופים שהוזכרו לעיל. מה קשה לפרט לפני הציבור מקורות מימון לפעילויות. גם אם זה מתנ"ס וגם אם המקור הוא מפעל הפיס.

בכלל מה יש לחשוש מעין ציבורית לדעת ולקבל דו"ח על פעילות גם אם היא חיובית?

נושאים: שקוף, בית שמש, מפעל הפיס, תרבות, משרד התרבות, ברדוגו, רינה הולנדר
מתקני גלישה
מתקני גלישה
מתקני גלישה
מתקני גלישה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: