הונחה תכנית להקמת מסוף מטענים לשירות הרכבת

המסוף עתיד להחליף שטחים חקלאיים הכוללים כרמי זיתים וגפנים, פגיעה בנוף ובאיכות האויר בסביבה בה נלחמים זה כבר שנות דור על זכות לאויר נקי

תרשים מסוף המטענים לאורך נחל שורק
תרשים מסוף המטענים לאורך נחל שורק

לוועדה הארצית לתכנון ובניה הוגשה באחרונה תכנית להקמת מסוף מטענים בצירוף תרשים סביבה המציג את המתחם עליו ייבנה המסוף. מדובר בשטחים הגובלים בישובים מחסיה מדרום, נחם מצפון ופארק תעשיה שורק בגבול המזרחי של העיר. אם תרצו התכנית נוגעת לבית שמש בעיקר, וגם למטה יהודה.

התכנית תשתמש במסילת הרכבת בין ירושלים- תלאביב, מסילה בה הפעילות מצומצמת בשל קו הרכבת שהועתק לתל אביב דרך מודיעין- לירושלים.

בשטחים המיועדים לשרת את התכנית מצויים כרמי זיתים וענבים, כולל נוף פתוח שיוחלף במסוף מטענים עליו יונחו מכולות שייערמו בקומות כמחסן- כשמו כן הוא. לתכנית יהיו השלכות לא רק פגיעה בנוף אלא גם נזקים אחרים שיגרמו לתושבים להתלבט בהמשך מגוריהם בסביבה. משאיות נעות על צירים שיוכשרו יזהמו את האוויר שעבר טראומה לא קטנה בשל החציבה הגדולה באזור וכן ממפעלי המלט לדורותיהם. רעש וסכנות נובעות ממיקום צמוד ליישובים חקלאיים ויישוב עירוני המצפה לימים טובים ואיכותיים יותר.

תושבים שהפנו תשומת ליבנו לתכנית, מעידים כי הם לא יוותרו בקלות ויילחמו בתכנית שלדעתם תשים סוף פסוק למגורי אנשים בסביבה בה איכות החיים עדיין עומדת ותלויה.

תכנית הקמת המסוף הוגשה לוועדה הארצית בסוף החודש וטרם נקבע מועד לדיון בתכנית.

נציין כי מסופי מטענים כאלה קיימים ברחבי הרץ, מחוץ לישובים עירוניים אך בסמוך להם. בית שאן, ראש העין, דימונה, קרית גת, חדרה, מישור רותם ועוד.

נושאים: וועדה ארצית לתכנון ובניה, בית שמש, מטה יהודה, מסוף מטענים, רכבת ישראל
תרשים מסוף המטענים לאורך נחל שורק
תרשים מסוף המטענים לאורך נחל שורק
תרשים מסוף המטענים לאורך נחל שורק
תרשים מסוף המטענים לאורך נחל שורק
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: