צו הריסה ראשון למהנדסת ענבר וייס

הצו ניתן לבניה שסיכנה חיים ללא היתר של מבנה לתפילה ברח נחל נועם ברמה א המשמש בני קהילה ליטאית

ענר וייס
ענר וייס

צו הריסה ראשון נחתם ע"י מהנדסת העירייה החדשה ענבר וייס. וייס נתקבלה בקרב הקהילה החרדית בחשש מסויים לדידם מתחילה לממש את המחשבה שהיא מביאה עמה רוח חדשה, שכל מטרתה להרוס בתי כנסת ותפילה המשמשים את המגזר החרדי. המבנה הראשון שהוצא לו צו בימיה הוא מבנה בגודל 90 מ"ר המשמש לבית תפילה, המבנה נבנה ללא היתר.

הקהילה שבבעלותה המבנה היא קהילה ליטאית, ומעניין שנציגי הקהילה (דגל התורה) במועצת העיר אף לא מחו על הדבר או ניסו למנוע את צו ההריסה.

הצו נמסר היום באתר הבניה במטרה לעצור את המשך הבניה, כמו להרוס כל מה שנבנה ללא היתר. הצו הוצא לבקשת תושבים המתגוררים בסמוך. אלו פנו למהנדסת העיר ולמנכ"לית העירייה בדרישה לעצור את הבניה. הפונים הסבירו כי "הבניה מהווה סיכון רציני כאשר העבודות מתבצעות ללא כל פיקוח של אנשי מקצוע והבניה מסכנת חיי אדם".

הורי ילדי הגן ברחוב נחל נועם 9 התלוננו על בניית המבנה. "היום התקיימה אסיפת הורים ש ילדי הגן ההלך ומדים מתחת הבניה והחליטו לצאת במחאה אם העבודות לא יפסקו לאלתר". גם ההורים התלוננו על סכנת הנפשות המאיימת על ילדיהם.

בעיריית בית שמש מדגישים: ״מדובר במבנה ישיבה שנמצא במגרש סמוך למתחם גני הילדים בו נבנות שתי קומות נוספות ללא היתר וללא פיקוח. בעקבות פנייה דחופה שהוגשה על ידי קבוצת שכנים מודאגים לעירייה, דווח כי לפני כשבוע נפלו אבנים מאתר הבנייה על הקרקע, בזמן שהילדים נמצאים ומשחקים במגרש ליד הגן. אי לכך, עיריית בית שמש אכפה את החוק ונתנה צו הריסה באופן מיידי״.

כאמור היום הגיע פקח מטעם אגף ההנדסה שהדביק על קיר חיצוני של המבנה במקום בולט לעין את הצו. לקיום הצו להריסה נתנו ארכה ליזמי הבניה של כמה ימים לפי החוק, קרי עד סוף השבוע הנוכחי.

נושאים: אגף ההנדסה, בית שמש
ענר וייס
ענר וייס
ענר וייס
ענר וייס
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
צו הריסה ראשון למהנדסת ענבר וייס
אחד שיודענכתבה ביום שני, 16 בדצמבר 2019, 03:19

טוב מאוד שיש אכיפה לפני שיאיה אסון,ובכלל מי שמכם להתחיל לבנות בלי אישורים,נמאס כבר שיטת הבניה העזתית שגרמה לרמה א להראות כמו עזה,יש מלא שכונות בבניה ומלא שטחים שם שאפשר לבקש אישורים מסודרים אם אין מום או שטח ברמה א

צו הריסה ראשון למהנדסת ענבר וייס
עמיר יעקב אחד השכניםנכתבה ביום חמישי, 05 בדצמבר 2019, 03:27

מדובר בסיכסוך שכנים לא קויים מעולם אסיפת הורי הגן בנידון יש ליבנים בגן [ממש עלילת דם] הנ"ל עבו לפי תקן בטיחות [יש ם בחור צמוד בשם יהושוע [24/7] במצלמות האבטחה אין איזכור לנפילת האבנים לשטח הגן אד והמייל מעם ההורים מפוברק מראש קו ברור שהמנהדסת רוצה להוכיח מי שולט ראה היסוריה בעבודתיה השונות