הוא אמר לי בשארית כוחותיו: "בעוד דקות כבר אהיה מורדם ומונשם; הרופאים אומרים שאין ברירה, חייבים להרדים אותי"

יו"ר ארגון 'עזרת אחים' הרב אברהם קאפ מתחנן בדמעות: "תעשו עוד מאמץ קטן למנוע את החולה הבא. אנחנו מתגלגלים אל תוך קטסטרופה איומה, לא פחות מזה". מאמר שפורסם ביומון החרדי המבשר.

הרב קאפ
הרב קאפ

הערת מערכת: לא נוהגים לצטט או להעתיק מעיתונות אחרת, היום כיום שאינו שגרה, גם על פי המציאות הכואבת לכולנו עת סופרים מתים בכל יום, נתבקשנו ע"י איש החסד הרב אברהם קאפ לפרסם שיחה איתו בעיתון המבשר עם הכותב יעקב א. לוסטיגמן. דברים כואבים, קשים, באמת, מכל הלב אנו מצטרפים לזעקה ולתפילה הסר המגיפה מעמך ישראל., אנחנו נענים ומקוים שבכך נתרום משהו לירידת התחלואה בארצנו.

התחלואה הגבוהה בציבור החרדי לא פוסחת גם על בית שמש. לשולחן המערכת הגיע סיפורו המחריד של הרה"ח ר' נפתלי ברנשטיין הי"ו, מחשובי קהילת ה'מתמידים' בעיר, בתפילה ותקווה שעוד ישוב לאיתנו הראשון ויוכל לספר על כך בעצמו בסייעתא דשמיא.

את הסיפור אנו שומעים מפיו של העסקן הרפואי, יו"ר ארגון החסד 'עזרת אחים', המעניק לבית שמש מעטפת רחבה מאוד של פעילות חסד בימי שגרה, וביתר שאת בתקופת הקורונה.

"את הרב נפתלי ברנשטיין אני מכיר כבר שנים רבות", מספר הרב קאפ בשיחה עם 'המבשר'. "הוא מתגורר לא רחוק ממני, ברח' אמרי אמת, בקריה החרדית בבית שמש.

"לפני כשבוע וחצי קיבלתי ממנו טלפון. הוא ביקש שאבוא לבדוק אותו, כי הוא נדבק בקורונה ומצבו אינו טוב. מיהרתי להגיע יחד עם רופא שנכנס הביתה, בדק אותו באופן מיידי, וקבע שהוא זקוק לחמצן בזרימה גבוהה.

"בחסדי שמים זכיתי להצטייד בתקופת הקורונה בקרוב ל־100 מחוללי חמצן, ולמרות העומס הגדול והביקוש האדיר בימים אלו הצלחנו לארגן לו מחולל חמצן.

"מאז, מדי יום ואפילו כמה פעמים ביום הייתי בקשר אתו ועם המשפחה שלו. דאגנו להם למזון מבושל, תעסוקה לילדים, פינוי האשפה מהבית על ידי מתנדבים, וכל מה שרק אפשר כדי לעזור ולסייע, כשכל הזמן הדגש הוא כמובן על מצבו הבריאותי של ר' נפתלי הי"ו.

"אבל לצערי המצב החמיר והתדרדר, עד שבמוצאי השבת האחרונה, הגיע הרופא ואמר שאין מנוס וחייבים לאשפז אותו.

"בבית החולים הדסה כבר אין מקום למאושפזים חדשים. המחלקות מלאות עד אפס מקום ולכן פונה ר' נפתלי לבית החולים איכילוב בתל אביב, כשאני כל הזמן בקשר ובודק ומוודא אתו ועם עסקני הרפואה והגורמים הרלוונטיים לוודא שהוא מקבל טיפול מהיר ובעזרת ה' גם יעיל.

"אבל אחרי פחות מ־24 שעות, בערבו של יום ראשון השבוע, התקשר אלי ר' נפתלי, כשהוא מבקש ממני למסור למתנדבי 'עזרת אחים' את תודתו העמוקה על כל מה שהם עשו למענו.

"אמרתי לו, נפתלי, מה קרה? מה עכשיו אתה מודה לנו? בוא תתמקד עכשיו בעצמך, תחלים ותחזור לאיתנך בעזרת ה', ואחר כך תבוא ותודה למי שאתה רוצה...

"אבל אז הוא אמר לי משהו ששבר אותי לרסיסים: 'בעוד כמה דקות אני כבר אהיה מורדם ומונשם', הוא אמר לי בשארית כוחותיו כשהוא מתנשף אל תוך הטלפון. 'הרופאים אומרים שאין ברירה, חייבים להרדים אותי, ואני מרגיש שאני חייב להתקשר להודות לך באופן אישי ובאמצעותך גם לכל המתנדבים בארגון שלך, על כל מה שעשיתם למעני ועל כל מה שאני בטוח שעוד תעשו למען המשפחה שלי... ובעזרת ה' אחרי שאחלים אבוא להודות לך פעם נוספת'.

"אמרתי לו שלא ידבר ככה, ושאני והוא עוד נרקוד ביחד ונחגוג את ההחלמה שלו בסעודה גדולה עם הרבה חברים וידידים, אבל לא היה לו זמן להקשיב לי כל כך בגלל שהרופאים דחקו בו ורצו כבר להרדים אותו.

"אחר כך התברר לי שהוא התקשר גם למשפחה, דיבר עם רעייתו ועם כל אחד מעשרת ילדיו, הודה להם על מה שעשו בשבילו וביקש סליחה על כל מה שפגע אם פגע וכדומה.

"החזקתי את הראש בין שתי הידיים ופרצתי בבכי", מספר הרב קאפ. "ר' נפתלי יעקב בן פריידל, אב לעשרה ילדים, הוא חבר שלי, אני מכיר אותו. אין לו שום היסטוריה של מחלות רקע. הוא לא מבוגר, בן 50 בסך הכל, אב לעשרה ילדים, פעיל מאוד, כביכול לא אליו התכוונו כשאמרו שצריך להיזהר מקורונה... התכוונו לקשישים והחולים, האנשים בקבוצות הסיכון...".

הרב קאפ קורא לציבור: "תעירו ותעוררו את כל הסביבה שלכם. זה מזעזע את הלב, אני שומע כל כך הרבה מקרים, בדיוק עכשיו שמעתי על עוד יולדת שהורדמה והונשמה שעות לאחר שילדה תינוקת קטנה.

"רבותי, אם אתם לא מרגישים טוב, שלא תעזו לצאת מהבית. אתם עלולים להרוג מישהו חלילה וחס. אם מישהו מבני ביתכם לא מרגיש טוב, תישארו בבידוד. אל תניפו יד בביטול, אל תזלזלו. נפשות רבות כבר נאבדו מאתנו, ומי יודע כמה מתוכן אבדו רק בגלל זלזול וחוסר הבנה של חומרת המצב ל"ע.

"ב"ה מבצע החיסונים כבר בשיאו, כרבע מתושבי ישראל כבר התחסנו. הבה נחכה עוד קצת עד שהחיסון יהיה ממש נחלת הכלל, ואז נוכל בעז"ה לחזור לשגרה ולחגוג את נס ההצלה".

נושאים: המבשר, הרב אברהם קאפ, עזרת אחים. בית שמש, נחלה ומנוחה
הרב קאפ
הרב קאפ
הרב קאפ
הרב קאפ
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: