ההכנסות מארנונה גדלו הפטורים עוד יותר

ולמי שמחפש הוכחות למצב הדמוגרפיה בעיר יביט לשורת ההנחות בארנונה בספר התקציב, שורת ההנחות מארנונה גדלה יחסית לשנת 2008 פי 5 מ- 10 מיליון לסכום שיא של 48 מיליון שח

ארנונה
ארנונה

במליאת מועצת העיר האחרונה, בה הוצג תקציב העירייה, ביכרה ראש העירייה לא להרחיב על התקציב. מי שכן דיברו היו שניים, גזבר העירייה אריה ברדוגו ויוחנן מאלי ראש מטה או מנהל לשכת ראש העיריה. כנראה אלה הם שני הגורמים המצויים ברזי תקציב 2020. מאלי עדכן כי הצעת התקציב שהונחה לפני חברי ההנהלה והמליאה לא מעודכנת יש לו שלושה סעיפים קטנטנים לעדכן. מאלי פירט אותם בפני הנוכחים. ברדוגו התהדר בהכנסות מארנונה, "השנה יש גידול בהכנסות".

הלכנו למספרים ולספר התקציב. תנובת הארנונה מעסקים, ממסחר, מתעשייה ומדיור תכניס לקופת העירייה סכום של 187 מיליון ₪. העירייה מקווה לגבות חובות בסכום של 15.5 מיליון ₪ ועוד ציפייה אחת יש לעירייה לגבות 2.5 מיליון ₪. זהו, זה כל ההכנסות. 205 מיליון ₪.

בספר התקציב מופיעה עוד שורה, שאולי לא מעניינת אתכם הקוראים, כי היא כזו שרשומה על הנייר בלבד, וכמו שהיא רשומה כך היא מתאדה ובמהירות. השורה מונה לשורת ההנחות, בבית שמש 48 מיליון ₪ הם הנחות לזכאים. אז זו הכנסה או לא?

בהשוואה לשנה קודמת גדלה ההכנסה מארנונה ב-16 מיליון ₪.

בכל אופן מכיוון שאנו עוסקים בהשוואות עם תקציבי עבר, אזי בשנת 2008 עמדה ההכנסה מארנונה על סכום של 72 מיליון ₪. (כיום עומדת ההכנסה על 187 מיליון ₪) שורת ההנחות אז עמדה על סך של 16 מיליון ₪ לעומת 48 מיליון ₪. מה שאומר שההכנסה גדלה פי 2.5, בעוד ההנחות גדלו פי 3...

האם זה מעיד עוד משהו על הכיוון הדמוגרפי בו צועדת העיר?

נושאים: ארנונה, בית שמש, אשכול 2
ארנונה
ארנונה
ארנונה
ארנונה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: