הארנונה בשנת 2020 תעלה בשיעור 2.59%

יו"ר ועדת הכספים, סגנית ראש העיר הופתעה מפרסום הצו בטרם יבוא לדיון בוועדת הכספים: "אני בהלם"

צו ארנונה
צו ארנונה

צו הארנונה לשנת 2020 הופץ היום לידיעת חברי מועצת העיר. הצו יובא לאישור המליאה בסוף החודש, עד אז ישבו עם עצמם וילמדו אותו. נחסוך מהם, אין שינוים זולת ההעלאה לפי הנדרש בחוק ההסדרים במשק, ההעלאה הצפויה בארנונה תעמוד לשנת 2020 בשיעור 2.59% בכל תעריפי הארנונה.

אם לשנת 2019 עוד היה הסבר לראש העירייה שהיא רק לומדת, שצוותה חדש ומתלמד, הרי שלשנת 2020 מעניין יהיה לשמוע את ההסבר שלה לעובדה ששוב עשתה העתק הדבק לצו ארנונה לשנת 2019 שהוא למעשה צו הארנונה לשנת 2018.

הפצת צו הארנונה הפתיעה, נכון זהו המועד בו חייבת העירייה להביא לדיון את צו הארנונה, מליאת חודש יוני. לפי החוק צו שלא יאושר בסוף חודש יוני עלול לא לקבל אישור משרד הפנים. צו שנת העבודה הקודמת נדרש אישור חריג של משרד הפנים בשל הבחירות, הסבר משכנע.

מי הופתע? סגנית ראש העיר עו"ד רינה הולנדר אומרת: "אני פשוט בהלם". הולנדר היא יו"ר ועדת הכספים, במסגרת הוועדה באחריותה היה צריך לקיים דיון על הצו. היא לא ידעה על קיומו של הצו, "אני לא יודעת על קיומו של צו לשנת 2020". רק כאשר העברנו לה את הצו, הגיבה כפי שהגיבה.

מכיוון שמדובר בנבחרי ציבור חדשים, הנה הסעיפים המלמדים לגבי אופן העבודה בנושאי כספים. "וועדת הכספים דנה במכלול נושאים: התקציב השנתי, תקציב המילואים, דיון בהעברה מסעיף לסעיף, הצעת התקציב הבלתי רגיל, הלוואות לזמן ארוך, אשראי לזמן קצר, היטל הארנונה, תקציב ותקן לשכת המבקר ועוד... מסקנות הוועדה והמלצותיה עשויים לשמש תשתית להסתייגות או לאישור העניין הכספי הנדון במליאת מועצת הרשות.

נושאים: וועדת הכספים, עיריית בית שמש
צו ארנונה
צו ארנונה
צו ארנונה
צו ארנונה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
הארנונה בשנת 2020 תעלה בשיעור 2.59%
גולש אנונימינכתבה ביום שישי, 14 ביוני 2019, 01:34

אין ברירה..העירייה חייבת לאשר את ההצו. עם כל הכאב בעלייה של 2.58% . במידה ולא תאשר, ביום שהיא תפנה למשרד הפנים לאישורים מיוחדים(ולא חסר כאלה) יזכרו לה את אי עדכון התוספת לשנת 2020...