האם יתעכב אישור פרוטוקול ועדת תמיכות במליאה הערב?

שיטרית טוען גם לאי סדרים מהותיים. ביקורת קשה נגד היועמ"ש של העירייה, תנועת שיקופית טוענת כי עו"ד גסטוירט 'נרדם בשמירה' לבדיקת קביעת ועדת תמיכות לתנועות הנוער בעיר.

נוער הצופים בפעילות
נוער הצופים בפעילות

האם יעלה היום לאישור פרוטוקול ועדת תמיכות כפי שהונח לפני חברי מועצת העיר או שייערכו בו שינויים? תנועת שיקופית 'מאלצת' את היועץ המשפטי להעמיק יותר בקביעת הזכאים. לטענתה חלק מהרשימה לא לפי הקריטריונים שהעירייה בעצמה קבעה ולפי כללי משרד החינוך. מכיוון שעך יש לשמוט את אלה שאינם מופעים ברשימת משרד החינוך כזכאים או לחלופין לפתוח לפי כל מי שמצוי באותם תנאים להגיש מועמדות לתמיכה.

ישעיהו ברומברג 'טוחן' ליועץ המשפטי את הראש בדקדקנות ותובע להקפיד על קוצו של יוד. "באורח פלא או שלא, נראה כי נרדמת בשמירה ואולי אף גרוע מכך, בחרת להתעלם מקנוניה המבוצעת מול עיניך, כאשר בדיוק לשם כך נדרשת השתתפותך ופיקוח הדוק על הפרטים". וממשיך: " אין זה פלא כי כשאין שמירה מתבצעים פעולות פסולות וחמורות גם יחד, ואין פוצה ומצפצף. אבקשך להפעיל את כל כובד משקלך ולבדוק את נתוני התמיכות האם הינם עומדים בקריטריונים בטרם יהיה מאוחר מדי "/ לזכותו של ברומברג הוא מציין במפורש מי אינו מצוי ברשימת משרד החינוך כזכאי על פי בדיקתו. "מהשוואת הרשימה שאושרה להם תמיכה למול הרשימה של משרד החינוך נראה כי לפחות שתי תנועות נוער אינן מוכרות על ידי המשרד אוי יו ישראל מקום בלב.

לפיכך מבקש מר ברומברג לפעול במיידית להסרת הארגונים שאינם זכאים מהרשימה, וככל שהעירייה תהיה מעוניינת לתמוך בהם לפרסם קריטריונים שווים לכלל הארגונים בעיר להגשת בקשה דומה. אפרופו הערותיו הנכונות והמגובות של מר ברומברג, מישהו שם בעירייה יכול להסביר לתנועות הנוער למה מחלקים להם את התמיכות בסוף שנת התקציב ולא בתחילתו? וכיצד יוכלו מובלי התנועות להתנהל כלכלית כאשר אינם יודעים כמה בדיוק עומד לזכותם בחשבון התמיכה מצד הרשות. נזכיר גם כי בלי אישור המליאה, חלוקת התמיכות ע"פ הפרוטוקול תידחה. סגן ראש העיר משה שיטרית אומר בתגובה: "מהנתונים שפורסמו עולים אי סדרים מהותיים בהליך התמיכות בעירייה. הדבר מצער מאוד לאחר שלפני שנתיים הובלתי תהליך של חידוד התבחינים (קריטריונים) ועמידה ברמת דרישות המתאימה למשרדי החינוך והספורט והרשויות המתקדמות ביותר בתחום.

מדובר בכשל קלאסי שקורה כשיותר מדי סמכויות מוחזקות על ידי מעט מדי אנשים. כך יש פחות קשב ופחות יכולת לתקן טעויות כאלה ובטח בלתי אפשרי לעשות בקרה כמו שצריך. האופוזיציה העירונית תוביל לתיקון החומרים ולאישור מיוחד ולפנים משורת הדין על מנת שאלפי בני הנוער, הילדים והספורטאים שלנו יוכלו גם בשנה הבאה להמשיך ולפעול.

ביקשנו התייחסות המחלקה המשפטית, עד העלאת הידיעה לא זכינו למענה. כאשר זו תגיע נצרפה כאן.

נושאים: עירייה, בית שמש, ועדת תמיכות, מליאה, שיקופית, ד מיקי גסטוירט
נוער הצופים בפעילות
נוער הצופים בפעילות
נוער הצופים בפעילות
נוער הצופים בפעילות
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: