ד"ר עליזה בלוך בין 52 הנשים המשפיעות בשנת 2018 של העיתון מעריב

איילת שקד, נטע ברזילי, נועה קירל וגל גדות הן חלק מהנשים הנמנות ברשימת הבכירות: אלו שפרצו גבולות, עשו היסטוריה ופילסו את הדרך לבאות אחריהן וגם נציגה אחת משלנו, עליזה בלוך.

עליזה בלוך
עליזה בלוך


היא עוד לא קיבלה החלטה אחת בעירייה, היא אפילו לא ישבה לרגע אחד בכסא ראש העיר וכבר שימו לב, עיתון מעריב בוחר השבוע בראש העיר הנבחרת, ד"ר עליזה בלוך כאחת מתוך 52 נשים פורצות דרך בחברה הישראלית. "הבחירה בחמישים נשים פורצות דרך בחברה הישראלית לא הייתה עבורנו אתגר פשוט, בפרט בשנה שבה מספר שיא של נשים עמדו בראש עשייה שעיצבה את המציאות שלנו. פוליטיקאיות, לוחמות צדק חברתי, בכלכלה, ברפואה, באקדמיה, בתרבות ועוד . ד"ר בלוך כבר בתארי כבוד, לחברה כמו זו בה נכללה בעיתון מעריב זהו שיא חדש באשראי הגדול שניתן לאשה העצומה הזו.

יחד עם שמות נשים כמו שרת המשפטים איילת שקד, השרה מירי רגב, השופטת אסתר חיות נשיאת בית המשפט העליון רקפת רוסק עמינח מנכ"לית בנק לאומי, לילך אשר טופילסקי מנכלית בנק דיסקונט , ד"ר קרנית פלוג המפקחת על הבנקים בנק ישראל, שרי אריסון גל גדות ועוד נשים רבות, מופיעה ד"ר עליזה בלוך.

ד"ר בלוך שהופיעה השבוע בשער סופשבוע של מעריב נבחרה בבחירות האחרונות בהפרש של 533 קולות, גימטריא של המילה 'לגשר', כך היא מתוארת בסיכום: אשת החינוך הדתייה, ד"ר עליזה בלוך הגיעה לבית שמש לפני 26 שנה מפני שרצתה שילדיה יתחנכו במקום הטרוגני ומגוון. אלא שעם השנים התחרדותה של העיר ציירה תמונה שונה לגמרי. ניצחונה נותן תקווה לתושבים רבים המדברים על ניצחון האחדות על פני האלימות והשיח הקיצוני.

היא גדלה בקריית גת והתחנכה באולפנת בני עקיבא "נאות אברהם" בערד. היא מוכרת בעיקר כאשת חינוך. ב־1998 הקימה את החטיבה העליונה בבית הספר ברנקו וייס בבית שמש, וניהלה את המוסד החינוכי במשך 14 שנים. בנוסף, היא מרצה במכללת לוינסקי ומנהלת תוכנית להכשרת מנהלים.

בהיעדר ניסיון מוניציפלי תצטרך בלוך, שניצחה בפער זעום של כ־500 קולות, להקים קואליציה ולנהל את העיר המתחרדת והמורכבת. עיר שבה כבר אין זה חריג שיש מדרכות מופרדות, ושנשים סופגות יריקות וקללות בהליכה ברחוב. “עד היום מי שקבע את הטון היו קצוות שיצרו לכולנו תדמית של מקום, של ניכור ושל אולי קצת מלחמה", אמרה בנאום הבחירה. בלוך, כך מקווים, תצליח להחזיר לתושבי העיר את התקווה.

נושאים: מעריב, עליזה בלוך, נשים פורצות דרך
עליזה בלוך
עליזה בלוך
עליזה בלוך
עליזה בלוך
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: