דוגמא להתנהלות לקויה של העירייה מול פניית תושבים על איכות שירות

לפני שנה הוגשה תלונה לכל הגורמים בעירייה, על שביל גישה לשלושה גנים עם 90 ילדות, המלאים בפסולת, סלעים, אבנים קוצים ודרדרים. העירייה טוענת הקבלן אשם, הקבלן טוען שזה באחריות העיריה. מי סובל בינתיים, התושבים

שביל גישה. צילום פרטי
שביל גישה. צילום פרטי

מה נשתנה בקשר בין האזרח הקטן לבין עיריית בית שמש בימי מלכותה של הרבנית עליזה בלוך? בלוך עיטרה עצמה בכותרות אין ספור על טיפול בפניות האזרח, הקטימה מחלקה שלמה לפניות הציבור, המצב בשטח מוכיח אחרת. ניתוק מוחלט בין העירייה לסובב אותה.

הנה פניה אחת, של תושבים ברמת בית שמש ג שבסה"כ מבקשים למלא אחר זכויותיהם. לא ביקשו מוזיאון ולא מועדון למפגש, בסה"כ טיפוח שצפים.

במה דברים אמורים. הנה מתוך מכתב שנשלח לעירייה, שהעתקו הועבר אלינו, ובו תיאור תמונת מצב: "שביל הגישה למתחם גנים ברחוב ירמיהו המונה 3 גנים, עם יותר מ-90 ילדות, הוא שביל צר מאוד שבחלקו מלא סלעים אבנים ושברי בלוקים ועוד פסולת של אתר בניה הורים וילדים מועדים שם מדי יום. שלא נדבר על עגלות תינוקות שאמהות נאבקות בשביל בקושי רב להסיע עגלותיהן. "

מדובר בשכונה המאוכלסת כבר 7 שנים, ועדיין רואים בשבילי הגישה פסולת. תמהים הפונים לעירייה, שפנו כבר לפני שנה לעירייה לגורמים הרלבנטיים. התשובה משם. לדברי הכותבים , המכתב או הסיפור לא היה מעניין.

אז נניח שאלה התעלמו, מה אומרת ראש העירייה, זו שמכתת רגליי ברחובות למצוא חן בעיני תושבים. ככה הם כותבים: "הנושא הועלה גם בשיחת זום של התושבים עם ראש העיר. ומה לדעתכם נעשה חרי הזום? דבר לא נעשה. נתק מוחלט, התעלמות.

פניה זו (המצ"ב) נשלחה עשרות פעמים לטיפול העירייה הן ללשכת ראש העיר בעצמה, הן להנדסה, ולכל גורם אחר. אינני מבינה מדוע לא מביאים את נשיא המדינה לראות כזו פתיחת שנת לימודים?

היה כל כך הרבה זמן לטפל בבעיות זניחות ופשוטות אלו."

התושבים כותבים שמאגף ההנדסה טוענים שהם ינסו לבקש מהקבלן לסדר, הקבלן מצידו טוען שזה לא באחריותו אלא באחריות העירייה.

כותבת מנהלת ועד שכונה ג הגב' תמי זוסמן: "עד כה הבנתי שאף אחד מן הגורמים הנ"ל לא אחראי על גישה מתאימה לאימהות ולילדי הגן וכן לעגלות לגני הילדים. אז כנראה אנו התושבים צריכים להיות אחראיים גם לזה כמו לעוד הרבה דברים בעיר שלנו..."

תשובה שקיבלה לא מזמן מההנדסה (בעל פה) אחת האימהות לילדי הגנים. "הקבלן יטפל בכל, רק לאחר שיסיימו לעשות ציפוי אבן ירושלמית... זו תשובה ממחלקת הנדסה שקיבלה ממנהל של ישיבת סולובייצ'יק מר שלמה קרלנשטיין. אבקש תשובה ובעיקר טיפול מהיר ככל האפשר לנידון." מבקשת הגב זוסמן.

קיבלנו את פנייתה של מנהלת ועד שכונה ג הגב' זוסמן, ועשינו מה שמוטל עלינו לעשות. לפנות לגב' בן שיטרית ולמנהל המוקד העירוני מר משה כהן. לא נלאה אתכם בהתכתבויות, שמוכיחות כי ימין זורק אחריות על שמאל והעיקר לא לפתור את הבעיה.

בסיכום העניין, נביא בפניכם תגובת הגב' בן שיטרית: "התושבים קיבלו מענה. מדובר באתר פעיל, מטופל באגף ההנדסה.. הגב זוסמן קיבלה תשובה מפורטת מסתיו סעד, עוזרת אישית לראש העירייה".

מן הסתם, כנראה תגובת הגב' סתיו סעד לא הניחה דעתה של מנהלת הועד בשכונה ג, אחרת לא הייתה פונה אלינו לזירוז טיפול בפרשה.

נסיים בנימה אופטימית מעשית, משה כהן, מנהל המוקד העירוני אומר: "התלונה עברה לאחראים מגדול עד קטן, שמתי על זה את המוקדנית שלי לבדוק לעומק. אני מבין היכן זה עומד. זה נמצא בבירור אצל כולם, התלונה עם התמונות שהעברת".

ממש לפני שהעלינו את הכתבה לאוויר העבירה הגב בן שיטרית דברי טעם: " מדובר באזור שבונים בו עמותות שונות וכן משכל שבונה בית ספר. השבוע היה במקום סיור של פיקוח ההנדסה וסוכם עם משכל ושאר הקבלנים שבונים על סלילה מסודרת של המעבר וניקיון. בשבוע הקרוב יהיה ניקיון,. מעולה, התקדמנו במשהו. לפחות הילדות יוכלו ללכת בבטחה והאמהות תוכלנוה להעביר עגלות ילדיהם. . חבל שזה לקח שנה ויותר לטיפול.

נושאים: בית שמש, פניות הציבור, מוקד עירוני, איכות השירות
שביל גישה. צילום פרטי
שביל גישה. צילום פרטי
שביל גישה. צילום פרטי
שביל גישה. צילום פרטי
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: